Panzer Dragoon (1995)

Sega Saturn / PC / PlayStation 2
Flight / Shooter

Ontwikkeld door Team Andromeda, Sega en Land Ho
Uitgegeven door Sega

Duizenden jaren na de grote oorlog, tussen de mensheid en de door hun zelf gecreëerde half biologische, half cybernetische, wapens, begint de mens weer wat controle te krijgen over zijn wereld. Kleine primitieve stammen en naties vinden langzaam manieren om te overleven in het door mechanische monsters gevulde landschap. De grootste van deze nieuwe naties, de Imperials, ontdekken een toren die door de eeuwen heen is blijven bestaan en die de technologie herbergt om terug controle te krijgen over de monsterlijke wapens. Maar in plaats van deze kracht te gebruiken om de mensheid weer erbovenop te helpen, willen ze iedereen overheersen. Jij bent Keil Fluge en als je tijdens het jagen per ongeluk verwikkeld raakt in een gevecht tussen twee draken, vormt zich een psychische band met een van deze twee wezens. Keil zal nu met zijn nieuwe partner, een blauwe draak, de strijd moeten aangaan met de Imperials, om de wereld van een tweede ondergang te behoeden.

Da's nog eens goed nieuws! Er wordt blijkbaar gewerkt aan een HD remake van dit deel en de tweede!

Grovonion schreef:

Het wordt zowaar nog moeilijk om in 2019 een spel te vinden dat nog NIET ge-remaked is!

En ik maar denken dat alleen Hollywood hier last van had..

Maar goed. Eens kijken wat het eindproduct geeft. Of het ook daadwerkelijk een remake wordt met nieuwe graphics e.d of dat het iets wordt zoals het recente Shenmue, een licht opgepoetste HD versie. Want ook daar tast het artikel in het duister.