Colonization (1994)

Commodore Amiga / Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door MicroProse
Uitgegeven door MicroProse

1492. Vier Europese grootmachten staan op het punt de grote zee richting het westen te bevaren. De leiders van Nederland, Frankrijk, Engeland en Spanje verwachten veel van een Nieuwe Wereld die achter de horizon zou moeten liggen. Aan jou de taak om als ontdekkingsreiziger een nieuwe beschaving te starten tot meerdere eer en glorie van je vaderland. Niet iedereen is echter gelukkig met je komst.

avatar van t.o.
Leuk als variatie op Civ, maar zeker niet beter.

avatar van Phoenix
Ontzettend veel gespeeld vroeger. Misschien nog wel meer dan Civ destijds.

Ondertussen in speeluren vast wel voorbij gestreefd door Civ IV maar toch heb ik me hier vroeger heel erg lang en veel mee vermaakt.

5* derhalve.

avatar van Sjoerd
Weet niet wat het is met deze game, maar het heeft me altijd meer aangesproken dan Civilization 1 en 2 (Civ 3 en 4 daarentegen heb ik helemaal grijsgespeeld).

De look, de aankleding, de diepgang (en toch redelijk gemakkelijk te doorgronden) maken van deze game een absolute topper, als je het mij vraagt. En je kon de Nederlanders kiezen natuurlijk he !!

Deze game staat in de top 5 van games waaraan ik het meeste tijd heb besteed, zonder twijfel. Hierbij heb ik regelmatig gehad dat ik op de klok keek en dacht: hmmm, 3 uur 's nachts al, laat ik maar eens gaan slapen. 5*

Onderschatte broertje van de Civ series, erg veel gespeeld indertijd..