menu

LittleBigPlanet 2 (2011)

Alternatieve titel: Little Big Planet 2

mijn stem
4,03 (45)
45 stemmen

PlayStation 3
Platform
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Media Molecule
Uitgegeven door Sony

Laat je fantasie de vrije loop en creëer je eigen spellen in de uitgebreide level-editor. De editor biedt vele nieuwe mogelijkheden waardoor je naast je eigen platform-spel ook een racegame, shooter, role-playing game of een ander spel kan maken. Nieuw zijn onder meer de mogelijkheden om een HUD of health-bar toe te voegen aan je level, je eigen muziek te gebruiken en iedere vijand persoonlijke eigenschappen mee te geven zoals hoogtevrees of zwakke punten op het lichaam. Daarnaast kun je samen met andere sackboys de verhaallijn doorlopen. De diverse levels zijn gebaseerd op verschillende periode doorheen de tijd.

zoeken in:
avatar van rockgamer
steel em anders gewoon

avatar van wiiplayer
Ik koop hem sowieso niet meteen. Little Big Planet was leuk voor even en ik heb nog niks met de multiplayer mode gedaan. 60 euro voor lil big planet 2 vind ik niet nodig.

JVT schreef:
(quote)


eerste deel ook kopen. die is ook geweldig goed!!
Bij bartsmit.com kon je 'm een paar geleden nog kopen voor 12 euro. Je zou gek zijn zou je LittleBigPlanet daarvoor nog laten liggen! Weet echter niet of de actie al verlopen is of niet.

4,5
Waarom staat er hier dat de release op 19 januari is, terwijl ik hem op bol.com en freerecordshop.nl enzo pas de 21e kan bestellen?

avatar van Mafurios
Volgens Wikipedia komt deze vandaag uit maar op zoon beetje iedere verkoop site staat de 21ste.

Ik ga vanmiddag wel even kijken in de winkel maar ik verwacht niet dat hij er voor vrijdag ligt.

Nu kan ik eindelijk die VVV bonnen van kerst gebruiken.

avatar van Grovonion
4,0
Hij ligt al in de winkel, 65 euro bij Bart Smit.

avatar van Mafurios
Ik heb hem vandaag gehaald heb alleen nog niet veel nieuws gezien maar dat komt groten deels omdat alle player made levels van deel 1 er ook nog tussen staan.

Tot nu toe heb ik wel wat van de nieuwe game types gezien maar het is nog allemaal erg simpel ik denk dat het nog minstens een paar dagen duurt voordat mensen een beetje uitgebreid gebruik gaan maken van de nieuwe tools.

Ik denk dat ik toch minstens een maandje ofzo moet wachten voordat ik dit spel een eerlijk beoordeling kan geven gezien het feit dat er nu nog niet zoveel is.

Ik ben nog steeds in de eerste wereld van de story mode dus ook daar heb ik niet echt iets bijzonders over te melden behalve dan dat de nieuwe NPC's echt veel beter zijn dan de levenloze poppen in deel 1.

Nog 1 plus puntje dat ik nu al wel kan melden:
Voor de mensen die deel 1 hebben gespeeld, alles wat je daar gehaald had word meegenomen inclusief screenshots, costuum onderdelen (en samenstellingen) levels, etc...

kiriyama
Mafurios schreef:

Nog 1 plus puntje dat ik nu al wel kan melden:
Voor de mensen die deel 1 hebben gespeeld, alles wat je daar gehaald had word meegenomen inclusief screenshots, costuum onderdelen (en samenstellingen) levels, etc...


Kijk, voor mij dan toch nog een reden om deel 1 ook eens uit de budgetbakken te trekken. Ik neem aan dat de PSN kostuums en voorwerpen ook kunnen worden overgezet? Kan ik meteen eens al dat oude geld van PSN ergens voor gebruiken.

avatar van nakur
Mocht iemand dit spel voor de PS3 hebben gekocht/gehad maar vind je er niets aan? Ik wil wel ruilen tegen Black ops!

avatar van Mafurios
kiriyama schreef:
(quote)


Kijk, voor mij dan toch nog een reden om deel 1 ook eens uit de budgetbakken te trekken. Ik neem aan dat de PSN kostuums en voorwerpen ook kunnen worden overgezet? Kan ik meteen eens al dat oude geld van PSN ergens voor gebruiken.


Ja dat kan maar je kan de oude PSN DLC ook downloaden vanuit deel 2 het oude spel hoef je hier niet voor te hebben. De costuums die je krijgt in de story mode van deel 1 kun je volgens mij niet in deel 2 krijgen zonder een oude save game te gebruiken. Ik weet niet of de deel 2 costuums in deel 1 werken of niet.

nakur schreef:
Mocht iemand dit spel voor de PS3 hebben gekocht/gehad maar vind je er niets aan? Ik wil wel ruilen tegen Black ops!


Mooie manier om van CoD BO af te komen.

kiriyama
Zojuist het Ico/SotC pack en het Kratos kostuum van PSN gekocht, werkt allemaal gewoon in deel 1.

Heb er nu een paar uur achtergezeten, maar ben toch nog niet 100% overtuigd. Ik vind de controls veels te losjes. Ben al aardig wat keren doodgegaan omdat ik verder sprong dan de bedoeling was. Ook zijn de story mode levels nou niet direct van hoog niveau.

Ook kent het spel nog aardig wat foutjes. Ik ben bijvoorbeeld twee keer van een platform gevallen zonder dat ik iets deed. De laadtijden zijn soms erg lang. Er zitten soms wat glitches en haperende dingen in het beeld en er is bij momenten sprake van lichte lag. Maar het ergste van allemaal was dat ik toen ik online met anderen wou spelen vast bleef zitten in een laadscherm. Ik hoorde het spel wel, maar bleef naar een laadscherm kijken...Het schijnt dat meer mensen hier last van hebben. Ik kreeg tijdens het vastzitten trouwens opeens twee trophies. Een omdat ik bij de beste 50% van een level zat en een omdat ik bij de beste 25% zat, alleen speelde ik toen dus helemaal geen level???

Ik heb dan ook het gevoel dat er nog een paar patches onderweg zijn. Hoop dat het allemaal snel wordt opgelost, dan kan het echte genieten gaan beginnen. (Hoop ik.)

rebeljel1984
Maar het ergste van allemaal was dat ik toen ik online met anderen wou spelen vast bleef zitten in een laadscherm


precies daar heb ik ook last van!
Over de controls/gameplay ben ik dik tevredden heb speelt erg nauwkeurig en soepel. De levels zijn veelzijdiger dan in deel 1 en er zitten meer grappige (lig in een deuk) scenes in/
Ik hoop dat er snel een patch komt die dat loadingscreen freeze oplost verder hou ik mn score bij 4,5

4,5
Ben gister langs de plaatselijke freerecordshop geweest; helemaal uitverkocht!
Ze bleken hem dus al sinds afgelopen dinsdag te hebben.

Pastichio Rocker
Tamelijk ongeloofwaardig plot en een zeer onrealistische game. Nergens in dit spel denk je van: 'Mwah, dit zou wel eens echt gebeurd kunnen zijn.' Jammer ook dat het spel beweert te zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen. Ja ja, de makers zaten zeker aan de lsd toen ze dat verzonnen? Er hadden ook wel wat meer wapens, bloed en explosies in mogen zitten. Zonde hoor. Nu is het nogal een karige boel. Nog even geen stem, misschien moet ik het nog wat vaker spelen.

JVT
Pastichio Rocker schreef:
Tamelijk ongeloofwaardig plot en een zeer onrealistische game. Nergens in dit spel denk je van: 'Mwah, dit zou wel eens echt gebeurd kunnen zijn.' Jammer ook dat het spel beweert te zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen. Ja ja, de makers zaten zeker aan de lsd toen ze dat verzonnen? Er hadden ook wel wat meer wapens, bloed en explosies in mogen zitten. Zonde hoor. Nu is het nogal een karige boel. Nog even geen stem, misschien moet ik het nog wat vaker spelen.


sow wat ben jij grappig zeg! kom niet meer bij van het lachen! Ech héél erg stoer deze reactie!

avatar van jirachi04
5,0
Pastichio Rocker schreef:
Tamelijk ongeloofwaardig plot en een zeer onrealistische game. Nergens in dit spel denk je van: 'Mwah, dit zou wel eens echt gebeurd kunnen zijn.' Jammer ook dat het spel beweert te zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen. Ja ja, de makers zaten zeker aan de lsd toen ze dat verzonnen? Er hadden ook wel wat meer wapens, bloed en explosies in mogen zitten. Zonde hoor. Nu is het nogal een karige boel. Nog even geen stem, misschien moet ik het nog wat vaker spelen.

Niet grappig . Trouwens deze game is gebasseerd op een zó groot mogelijk Fantasywereld in 2D/3D te creëren.

Pastichio Rocker
JVT schreef:
(quote)


sow wat ben jij grappig zeg! kom niet meer bij van het lachen! Ech héél erg stoer deze reactie!


Sorry Ik haal Doom 3 en LittleBigPlanet altijd door elkaar.

avatar van Winkelwagentje
3,5
Winkelwagentje (moderator)
kiriyama schreef:
Maar het ergste van allemaal was dat ik toen ik online met anderen wou spelen vast bleef zitten in een laadscherm. Ik hoorde het spel wel, maar bleef naar een laadscherm kijken...Het schijnt dat meer mensen hier last van hebben.

Deze bug zat volgens mij ook al in het eerste deel. Van lag heb ik nog weinig last gehad. Vind het alleen jammer dat het soms zo lastig is om andere spelers te joinen. Veel spelers wijzen je verzoek om te joinen af, wanneer je dan opnieuw aangeeft het level 'met andere spelers' te willen spelen, wordt je met dezelfde speler verbonden die je zojuist afwees. Ook al regelmatig een 'failed to establish connection' gekregen.

Verder ben ik dusverre wel verrast door de variëteit en complexiteit van de levels. Media Molecule heeft overduidelijk een paar geweldige level designers is huis. Die nieuwe gadgets zijn geweldig (grijphaak, een helm waarmee je cakejes kan afschieten, power glove). Daarnaast ook leuk dat je met de minigames prijzenbubbels kan verdienen naar gelang je score.

Ik heb al gemerkt dat de mogelijkheden tot het creëren van je eigen levels oneindig zijn. Gisteren nog een geweldige Blast Radius kloon gespeeld.

avatar van Maiky
3,5
LittleBigPlanet was een verrassing. Schijnbaar moeiteloos bracht het hier in de huiskamer een hele hoop plezier en meligheid voort. Wij ondergingen dat maandenlang en dat typeerde mijn enthousiaste recensie elders op deze site. LBP bevatte veel wat me niet aanstond: gameplay dat zich vooral op de multiplayer focuste en een hoop stickertjes en kledingstukken om de levels en je personage mee te versieren. Maar het werkte, dankzij de ongekende creativiteit die MediaMolecule tot het laatste level vasthield, de fijne muziek en het licht absurdistische beeld van vier Sackboys- en girls die door de doldwaze levels banjerden. Goed nieuws dus dat er een tweede deel werd klaargestoomd om wederom op de wereld losgelaten te worden?

De verwachtingen waren hooggespannen; kon MediaMolecule de verwachtingen overtreffen? Laat ik er niet omheen draaien en meteen zeggen dat ik een sterke voorkeur heb voor het eerste deel. Maar laat ik eerst met de positieve dingen beginnen: LBP2 is net zo creatief, zo niet creatiever dan zijn voorganger. Niets is te gek. In iedere wereld - van begin tot eind - introduceert men wel weer iets anders. Nieuwe objecten (de veelgenoemde creatinator, grijphaak en powerglove) en dieren (hamsters, lama's, honden, konijnen!) bijvoorbeeld. Ook de levels kennen een enorme diversiteit. De klassieke platformactie wordt regelmatig onderbroken door inventieve stijlbreuken. MM is erin geslaagd klassieke games als Space Invaders en Pong in een gloednieuw, hedendaags jasje te steken en ze naadloos te implementeren in de platformlevels. Bovendien zijn de Sackbots een waardige toevoeging aan het LBP-universum. Grappig, aandoenlijk en eigenwijs: een genot om die botjes de weg te wijzen. Alleen al voor de creativiteit krijgt deze game al vier sterren.

De minigames zijn zowaar nog beter dan in het eerste deel. Enkele minigames hebben een hoog 'waarom-ga-ik-nou-iedere-keer-af-
zo-moeilijk-zou-dit-toch-niet-moeten-zijn???'gehalte. Bovendien zijn de minigames in sommige gevallen groot van opzet. Maar de belangrijkste toevoeging in die minigames zijn de prijzenbubbels en hoe je ze kunt verdienen. Hoe hoger je score, hoe meer prijzenbubbels je krijgt. En geloof me dat ik daar enthousiast mee bezig ben geweest!

De moeilijkheidsgraad ligt ongeveer even hoog als in het eerste deel. De singleplayer heb je in principe zo uitgespeeld. De echte uitdaging op singleplayergebied ligt dan ook in het glansrijk voltooien van alle levels. Dus alle (mini)levels uitspelen zonder af te gaan, alle prijzenbubbels verzamelen en ook alle scorebubbels verzamelen voor een trofee. Geen geringe opgave.

De besturing is grotendeels hetzelfde, waardoor je ook weer de eventuele minpunten van het eerste deel erbij krijgt. Ik las ergens al dat mensen vielen over de zweverige manier van springen - dat is gebleven. Heb ik persoonlijk geen seconde een probleem van gemaakt. Wat wel prettig is, is dat de drie lagen waarop je kunt lopen niet zo heel duidelijk meer aanwezig zijn. Vaak kun je maar op een of twee lagen lopen. Prettig. Wat niet prettig is: als je springt, spring je automatisch op een hoger gelegen platform op de achterste laag. Dit kan nog steeds voor enkele frustrerende momenten leiden.
Ik moest even wennen aan het gebruik van de grijphaak en was in het begin behoorlijk sceptisch, maar uiteindelijk is het een fantastische toevoeging. Als je eenmaal weet hoe het werkt, zwiep je door de lucht alsof je Spider-Man bent.

Het verhaal stelt, net als in deel 1, weinig voor maar is wel beter geïmplanteerd. Het verhaal is nu echt de rode lijn in alle levels. In tegenstelling tot deel 1, waar ik me pas in de laatste levels vaag bewust werd van het verhaaltje.

Net zoals Winkelwagentje ben ik verrast door de creativiteit van de makers. Er zijn echter wat 'pijnpunten' die de score iets naar beneden halen. Zo miste ik in de demo de sfeer van het eerste deel, en dat is in de volledige game niet anders. Hoewel de werelden weer divers zijn, met een eigen stijl, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het qua sfeer op elkaar lijkt. Sommige levels vond ik ook ronduit lelijk, mede door de complexiteit. Een magisch moment zoals LBP’s 1001-nacht level waar de tovenaar je op het einde de woestijn in tovert ontbreekt. (Wel, met uitzondering van het einde, de druk op de knop, die qua poëzie alles in het LBP-universum overtreft. Ook het eindverhaaltje heeft iets feelgoods dat in LBP veel meer aanwezig was.)
De diversiteit in LBP vond ik veel groter. Waar in het eerste deel alles een totaal andere sfeer had, compleet met herkenbare details (ninja's in Japan, giraffen in Afrika, noem maar op), daar was dat in LBP2 iets minder. Niet dat het ontbreekt, want iedere wereld heeft zijn eigen thema, maar... het knaagt. In LBP wist ik niet wat ik moest denken van de hele zombiebruiloftwereld, wat die wereld voor mij persoonlijk ook een hele memorabele wereld maakte. Iets... surrealistisch, of iets dergelijks. De enige wereld die er voor mij bovenuit springt is die met die taarten: daar hangt een heel fijn Tim Burton-sfeertje.
Minder knutselachtig en minder sfeervol: LBP2 oogt volwassener en geavanceerder. Weg zijn de bordkartonnen personages: ze zijn allemaal in 3D. Weer een beetje charme weg. Alleen die Higginbotham vond ik fantastisch. Ik krijg maar geen genoeg van zijn wijsheden! "Als mijn ziel een vogeltje is, dan is de kosmos het ei en is de worm omgedraaid." Ge-wel-dig!

Nee, qua humor zit dit wel goed. De verteller zegt bijvoorbeeld, als je op het begin vast komt te zitten in een gat, "Ik zat ooit eens vast in een huwelijk, weet je." Leuk. (Als het je nog niet is opgevallen: ik speelde LBP en LBP2 in het Nederlands. En ik ben er trots op.) Ik mag dan wel vinden dat de fun grotendeels weg is, maar LBP2 is een tikje absurder dan het eerste deel. Getuige het feit alleen al dat je op een gegeven moment met een spugende lama vijanden uit moet schakelen en met een hamster de eindbaas te lijf gaat.

Maar goed, terug naar het gezeur. Ik vind de levels erg rommelig en druk. Waar ik in LBP nog enig overzicht had in de multiplayer, daar ben ik in LBP2 regelmatig de draad kwijt geraakt. En dat vertaald zich naar lage scores; vaak kan ik gewoon niet nauwkeurig inschatten waar ik precies moet landen (daar had ik vooral last van in de eerste minigame). En dat is funest voor het spelplezier. MM heeft bewezen dat ze een doldwaze chaos geordend in beeld kunnen brengen; jammer dat dit hier niet meer in terug te zien is.

Ook qua cameravoering is geen stap vooruit gezet. LBP werd - ook in singleplayer - bij vlagen geplaagd door een wat ongedurige camera die te lang bleef hangen, waardoor je niet zag wat er voor je lag. Dit is in LBP2 niet verholpen. Vreemd. Nam ik dat in LBP voor lief, daar had ik in dit vervolg graag verandering in zien komen.

LittleBigPlanet 2 eindigt niet met de singleplayer of enkele potjes multiplayer: het begint juist als de singleplayer is afgelopen. Hoe je het ook wendt of keert, het is een multiplayergame in hart en nieren. De singleplayer is het voorspel, een introductierondje dat je vertelt wat er allemaal mogelijk is. In LBP bewees de community al dat ze niet onder doen voor MediaMolecule, en dat zal in LBP 2 vast en zeker niet anders zijn. Enkele userlevels wisten zich te meten met die van de singleplayer, en dat biedt garantie voor de toekomst. Ik heb mooie verhalen gehoord - iemand had al een Windows-versie in LBP2 geknutseld - en de hoeveelheid odes aan (retro)games zullen zich blijven opstapel. Onlangs speelde ik het eerste level van The Legend of Zelda. De mogelijkheden lijken - inderdaad - eindeloos. Het heeft even nodig voordat het aanbod aan pareltjes groot is, maar het zal het wachten waard zijn. First person shooters, RPG’s, racegames - het kan allemaal.
Het zoeken naar goede levels gaat prettig - alhoewel ik het systeem van het eerste deel ook al prima vond werken. LBP2 doet wel een stap terug op het gebied van het waarderen van userlevels. Geheel conform de zwart/wit mening die menig puber op de internetfora plempen, kun je kiezen uit twee beoordelingen: goed of slecht. Ik had liever die sterren terug gezien.

Dus wat vind ik van LittleBigPlanet 2, kort samengevat? Het toonbeeld van creativiteit, dat voorop. Maar ook: chaotische levels waar ik het overzicht snel kwijt ben. Geen echt knutselgevoel zoals in LittleBigPlanet. Het is naar mijn smaak iets te volwassen geworden. De levels vond ik te complex. De muziek aardig. De fun is er een beetje uit, maar de humor is een schrale troost. Dezelfde kleine oneffenheden als in het origineel (cameravoering). Ik zal LBP2 absoluut blijven spelen, maar nog meer zal ik terugkeren naar het eerste deel. Noem me conservatief (bij het scannen van recensies op internet viel het me op dat er opvallend weinig negatieve kritiek geuit werd), maar het kan niet altijd feest zijn.

kiriyama
Prachtige review. Ik wou er net zelf één schrijven, maar (bijna) alles dat gezegd moest worden is bij deze gezegd.

Wel zou ik een paar kleine toevoegingen willen maken. De SP is gewoonweg matig, er zijn slechts een handjevol levels die de moeite waard zijn. Het verzamelen van objecten is leuk, maar er zit teveel troep bij en de leveleditor is op zijn minst lastig te noemen. Ook het online gebeuren is naar mijn mening niet geheel optimaal. (Vooral vervelend dat als je iemand laat joinen die gene na het level niet meer weggaat en je hem niet kan wegsturen.)

Wat dit spel echter zo goed maakt is de creativiteit van enkele andere spelers. Het hierboven aangehaalde Zelda level is bijvoorbeeld geweldig. Maar ook Fallout: New Vegas, AC: B, Mario, Resident Evil en geheel 'nieuwe' levels zijn om te watertanden.

Mijn score hing steeds tussen een 3.5 en een 4.5. Zelfs nu vind ik het nog moeilijk om te kiezen. Ik ga uiteindelijk maar veilig voor het gemiddelde.

Geen echte recensie, maar daar hebben we Maiky dan ook voor.

4*

avatar van Grovonion
4,0
De collectors edition vandaag gekocht voor 88 euro, inclusief playstation move starter-pack. Goeie deal, niet?

avatar van jirachi04
5,0
Ik heb me vandaag flink verwend met de Online COmmunity-games. Zitten soms extreem leuke tussen En ook zó'n variatie:)

avatar van AmazingPP
5,0
Kan iemand mij vertellen hoe de Playstation Move controller word ondersteund in LBP2?? Bij voorbaat dank! @ Pastichio Rocker: ga fietsen!

avatar van Grovonion
4,0
Die kan enkel gebruikt worden bij Sackboy's Prehistoric Moves "special".

avatar van Maiky
3,5
JVT schreef:
(quote)


sow wat ben jij grappig zeg! kom niet meer bij van het lachen! Ech héél erg stoer deze reactie!


Misschien is het ook niet grappig bedoeld. Ik zie er het sarcasme wel van in en de sneer naar de gamesindustrie. Derhalve denk ik dat die opmerking geplaatst mocht worden

@ kiriyama

Excuses dat ik de woorden uit je mond heb genomen! Het was zeker niet mijn bedoeling een One Review to Rule Them All te schrijven.

avatar van Grovonion
4,0
Te laat, we gaan allemaal je review gebruiken en enkel de titel van het spel telkens aanpassen. Gamesmeter wordt een uniforme bedoeling! Spaart ons allen enorm veel tijd, want na twee keer lezen kennen we de review van buiten en hoeven we nooit meer een review te lezen. Sterker nog, we kunnen alle forum pagina's aanschaffen en gewoon een excel sheet bijhouden van de spellen die uitkomen, misschien hebben we straks zelfs geen internet meer nodig om gamesmeter te kunnen gebruiken. Bedankt Maiky, te hebt het gebruik van gamesmeter en misschien wel het internet ge-revolutioneerd!!

Oh, ja baai de wei:

avatar van AmazingPP
5,0
Grovonion schreef:
Die kan enkel gebruikt worden bij Sackboy's Prehistoric Moves "special".


En is dat dan een onderdeel van het spel op de disc of is de DLC in de PS Store?? Sorry, dat ik zo vervelend ben, maar ik begrijp er niets van.

kiriyama
Als je de game in je PS3 stopt zie je 2 schijfjes ipv 1. Als je op de tweede drukt kun je kiezen uit oa Sackboy's PM. Zit dus gewoon al in/bij het spel.

avatar van Maiky
3,5
Overigens wil ik nog even toevoegen dat MediaMolecule weer een mooie selectie van muziek in de game heeft gestopt. Hoewel het over de gehele linie minder is dan de muziek in de voorganger (teveel populaire deuntjes bijvoorbeeld), zitten er een aantal pareltjes tussen. Zoals Sleepyhead van Passion Pit (eerste nummer tijdens de eindcredits; bovendien ook in een van de trailers). Ook zit er een fantastisch nummer in een van de minigames (tijdens een grapplinghookrace) dat erg effectief uitpakt: gezellig en feestelijk. Ik als raspessimist zou daarbij spontaan de polonaise met mijn vrouw willen doen als we dat level spelen.

Multiplayer weet me overigens nog steeds niet te pakken. Veel filmpjes waar ik niet op zit te wachten, veel beta's van minigames in wording. Heeft tijd nodig, ik weet het. Maar vooralsnog weet ik me nog steeds meer te vermaken met de multiplayer van deel 1. Onlangs nog enkele pareltjes van levels gespeeld die terecht als 'kunst' omschreven kunnen worden.

@Grovonion:

Edit: Ik heb het even opgezocht: Ghosts van Ladytron is dat nummer. Leuk leuk leuk.

avatar van jirachi04
5,0
Maiky schreef:
Overigens wil ik nog even toevoegen dat MediaMolecule weer een mooie selectie van muziek in de game heeft gestopt. Hoewel het over de gehele linie minder is dan de muziek in de voorganger (teveel populaire deuntjes bijvoorbeeld), zitten er een aantal pareltjes tussen. Zoals Sleepyhead van Passion Pit (eerste nummer tijdens de eindcredits; bovendien ook in een van de trailers). Ook zit er een fantastisch nummer in een van de minigames (tijdens een grapplinghookrace) dat erg effectief uitpakt: gezellig en feestelijk. Ik als raspessimist zou daarbij spontaan de polonaise met mijn vrouw willen doen als we dat level spelen.

Multiplayer weet me overigens nog steeds niet te pakken. Veel filmpjes waar ik niet op zit te wachten, veel beta's van minigames in wording. Heeft tijd nodig, ik weet het. Maar vooralsnog weet ik me nog steeds meer te vermaken met de multiplayer van deel 1. Onlangs nog enkele pareltjes van levels gespeeld die terecht als 'kunst' omschreven kunnen worden.

@Grovonion:

Edit: Ik heb het even opgezocht: Ghosts van Ladytron is dat nummer. Leuk leuk leuk.

Zeker weten Muziek is top.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.