LittleBigPlanet 2 (2011)

Alternatieve titel: Little Big Planet 2

PlayStation 3

Ontwikkeld door Media Molecule

Laat je fantasie de vrije loop en creëer je eigen spellen in de uitgebreide level-editor. De editor biedt vele nieuwe mogelijkheden waardoor je naast je eigen platform-spel ook een racegame, shooter, role-playing game of een ander spel kan maken. Nieuw zijn onder meer de mogelijkheden om een HUD of health-bar toe te voegen aan je level, je eigen muziek te gebruiken en iedere vijand persoonlijke eigenschappen mee te geven zoals hoogtevrees of zwakke punten op het lichaam. Daarnaast kun je samen met andere sackboys de verhaallijn doorlopen. De diverse levels zijn gebaseerd op verschillende periode doorheen de tijd.

Nijmegen
Ik wilde ´m net gaan toevoegen!
Heerlijk, nu met een soort van minigames erin!

avatar van Donkerwoud
Ik kijk er naar uit, Little Big Planet blijft een volstrekt unieke ervaring en ook dit vervolg zal zeker de moeite waard worden.

avatar van yoshi
cool ik heb de eerste little big planet.maar zit nu een beetje vast.het leuke is dat je hier ook als extra race game kan toevoegen

avatar van Paap
Kwijl!!!!
Dit wordt dé game van 2010, 2011 en 2012 totdat LBP3 verschijnt! Of tot het einde van de wereld... Ach ja.

Damn! Deze MOET ik spelen!

avatar van kaholiic
Prachtige soundtrack!

Ik weet van mezelf dat ik de game niet ga halen en ik ook niet zo van het creëren van levels ben. Maar alleen maar respect van mijn kant, ziet er zwaar indrukwekkend uit!

Nijmegen
Die nieuwe cover is wel erg vet!

avatar van LimeLou
Mijn vriend is helemaal weg van de eerste LittleBigPlanet en zal ook zeker dit vervolg kopen. Ik heb een paar gameplay filmpjes gezien en de opzet ziet er hetzelfde uit als het vorige deel, maar wel met de nodige aanpassingen, het ziet er erg goed uit!

Wanneer komt ie uit?

avatar van LimeLou
Eind dit jaar. Rond november zeggen ze.

avatar van lisa=10jaar
Ik heb er heel veel zin in Little big 2 Ik verheug me er echt na.

Ik ook
Als ik zo kijk naar je achternaam, is hetzelfde als die van jellecomicgek. Ben je zijn zusje ofzo?
Welkom op Gamesmeter in ieder geval

Ja, das me zusje.

avatar van LimeLou
Wel geinig om iemand van 10 jaar te zien met zo'n gewel(da)dige top 10. Heb je je gamesmaak aan een jongere generatie overgebracht ?

Dr. Salvador
Misschien moest het wel van Jelle!

En wat jammer dat shadowmaster niet meer op GM is

Ik zal je missen!

avatar van LimeLou
Echt waar? ik vond 'm een vervelende troll, stond rpger af te zeiken alleen omdat rpger MGS4 een matige game vond

284
Die zit zich nu lekker op te vreten in zijn eigen kleine wereldje

avatar van Mafurios
De kleine wereld word net even wat groter deze ga ik zeker op de release dag kopen!
Hopelijk is de level editor wat simpeler in deze versie heb wel wat simpele dingen kunnen maken met de oude maar had nooit echt zin om de wat uitgebreidere functie te ontdekken, zoals bewegend spul.

avatar van Mafurios
Ik hoop ook dat je deze keer meer voorwerpen kan bewaren aangezien ik constant een bericht kreeg dat ik niks meer kon bewaren na een tijdje spelen. Het is niet echt dat ik zelf veel van die dingen wil gebruiken maar iedere keer als je dit bericht krijgt moet je het weg klikken voor je weer verder kan gaan. of iniedergeval dat je makkelijker van de voorwerpen af kan komen.

avatar van Deatheye
Mafurios schreef:

Dit hebben ze met een patch al opgelost in het eerste deel dacht ik, maar ik weet het niet zeker.

Ik heb sinds vorige week de Beta, het is echt een geweldig spel!
Het is allemaal zo simpel te maken, als je de tools snapt. Echt, als je nou een top-down racer of tetris wil maken, gewoon effe nadenken hoe je het het beste kan doen, je kunt het maken!

Dobbelstenen
Verplaats naar januari 2011.

Deatheye schreef:

Dan ga ik het weer spelen want dat verpestte het nogal voor mij.

Zou ik het eerste deel nog kopen of gewoon wachten op deze?

Gewoon wachten op deze.

JVT
louisvf schreef:
Zou ik het eerste deel nog kopen of gewoon wachten op deze?

eerste deel ook kopen. die is ook geweldig goed!!

Dobbelstenen
Die soundtrack is echt geweldig!

Dobbelstenen
Zit ernstig te twijfelen of ik 'm koop,