The Simpsons Arcade Game (1991)

Alternatieve titel: Simpsons, The

Apple iOS / Arcade / Commodore 64/128 / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Konami en Novotrade
Uitgegeven door Konami

Waylon Smithers heeft net, in opdracht van Mr. Burns, een grote diamant gestolen, maar in zijn poging weg te vluchten botst hij tegen Homer aan. De diamant vliegt door de lucht en land in Maggie's mond, waarop Smithers haar snel meegrijpt. Om Maggie te redden zal de Simpson familie achter Waylon aan moeten, maar Mr. Burns heeft zijn handlangers Springfield ingestuurd om dit te voorkomen. Nu zullen Homer, Marge, Bart en Lisa alles uit de kast moeten trekken om door de stad heen te knokken.

avatar van yoshi
het is en leuke knok game om te spelen.ik heb het op mijn ipod touch dus waarchijnlijk is de versie van ipod touch iets nieuwer maar het isq wel leuk.hopelijk kun je hier bij gamesmeter ooit stemmen op games met iphone en ipod touch.

Daar wordt aan gewerkt, het toevoegen van iPhone/iPod Touch en iPad, heb er tot die tijd even Mobile bijgezet als platform.

Was idd een erg lollige beat 'em up, waar ik nog aardig wat guldens ingegooid heb in de arcade. Imo een van de leukste Simpsons games, Bart met z'n skateboard, lisa met springtouw en Marge met stofzuiger als wapen .

avatar van Belhifet
Had deze op de pc, ongelofelijk vaak gespeeld! Duurde even voor ik goed genoeg was, maar uiteindelijke toch meerdere malen uitgespeeld. Marge was wel het beste, de stofzuiger had het grootste bereik.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Leuk weetje: dat rare "konijn" die je soms ziet waarbij je je afvraagt wat dat überhaupt met de Simpsons te maken heeft, met soms 1 oor en soms twee oren is een referentie aan een strip waar Matt Groening allemaal mee is begonnen. Life in Hell. Konami had alles van Matt Groening letterlijk verwerkt tot een arcade game; zo wordt Sideshow Bob abusievelijk geportreteerd als een good-guy, wisten ze bij Konami Japan veel!!

Ik kan me nog herinneren dat ik deze game op zo een arcadekast speelde tijdens mijn vakantie in Spanje in 2003 of 2004.
En van de week via de PS3 maar weer eens gespeeld en eindelijk het einde mogen aanschouwen, aangezien ik achter de arcadekast ergens in de derde of vierde level altijd doodging of gewoon geen geld erin wou gooien.
Gelukkig is dat hier netjes opgelost, je hebt een 'Unlimited Coins mode', wat inhoud dat je zo vaak dood kan gaan als je wilt, maar niet afgaat en gewoon rustig door kan spelen.

Uiteraard heb je ook nog gewoon normale modes waar je het wel met een beperkt aantal muntjes kan doen.

Grappig zijn de extra's die je kan unlocken in de vorm van artwork, muziek enz. als je het met een bepaalde personage uitspeelt.

Daarnaast heb je ook een Japanse ROM die je kan kiezen na het uitspelen en je kunt online.

Nipt 3,5 Sterren (eigen 3,0 sterren), omdat het toch wat gedateerd overkomt en het vrij repetitief is. Maar de goede tijden in achter de arcadekast zorgen voor een halve punt meer.