Final Fantasy XIV Online (2010)

Alternatieve titel: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Macintosh / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
online

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Er woedt een constante oorlog tussen de naties in Eorzea. Wanneer Eorzea bedreigt wordt door het keizerrijk Garlean besluiten de leiders van alle naties de handen ineen te slaan. De invasie van het keizerrijk blijft echter uit, en alle soldaten en rekruten zitten plots zonder werk. De soldaten vormen diverse guilds en gaan samen op avontuur. In Final Fantasy XIV Online heb je de keuze uit vijf rassen: de Hyur, Elezen, Lalafell, Roegadyn en de Miqo'te. Ontwikkel je karakter door samen met andere spelers missies te voltooien en vijanden te verslaan. Het spel telt diverse beroepen welke zijn verdeelt in vier klassen: de volgelingen van de oorlog, de magie, het land en de hand.

avatar van Mafurios
Zoveel FF games en nog steeds heel veel variatie bij iedere game ik vraag me af wat deze te bieden heeft.

Lijkt me niet boeiend.

Maar voor de geïnteresseerden:
De maandelijkse kosten om de game online te kunnen spelen zal rond de € 12,99 liggen, met nog eens € 3,00 per extra karakter. Een maximum van 8 karakters kan geregistreerd worden in Final Fantasy XIV.

En er zijn geruchten dat deze ook voor de 360 komt tegelijkertijd met de release van de PS3 versie.

Tja ik heb het niet zo op die MMORPG duurt mij allemaal te lang.

avatar van AchmedATM
360 versie zal er waarschijnelijk niet zijn.

Ik heb net me Beta Invite gehad maar ik kan pas morgen inloggen. Dus ik verheug me er wel op

avatar van fabblwaps
De open beta begint morgen, ben benieuwd.

avatar van wilmar60
hij lijkt me echt geweldig goed ben echt benieuwd naar deze game

avatar van wilmar60
ga nu open beta downloaden van website

avatar van fabblwaps
Heb ik ook al gedaan, je kunt geeneens full screen spelen.

leek me leuk, tot ik de prijzen zag....

avatar van Marcellussss
Idem. Altijd het probleem met MMORPG's. Voor enkel die 3 euro per maand wil ik het nog wel proberen...

avatar van Kumori1
Ik ben toch heel erg geintereseerd in deze game en ga hem volgende week halen aangezien ik ten 1ste een groot final fantasy fan ben en ten 2de al heel lang een online mmo zoek die mij echt boeit zoals WOW en AION zijn leuke spellen maar was er snel op uit gespeelt dus ik hoop dat deze game mij meer vermaak geeft.

Ben benieuwt!!

avatar van wiehoe
Iemand dit spel al gespeeld?

-edit-

Ow even googlen en ik zie het al. De reacties zijn nog niet zo geweldig.

avatar van LimeLou
wiehoe schreef:
Iemand dit spel al gespeeld?

-edit-

Ow even googlen en ik zie het al. De reacties zijn nog niet zo geweldig.

Ja, de slechte reviews stromen binnen. Ik ben ook bang dat de FF fanbase het niet zo gaat waarderen dat er een MMO game van de nieuwe FF is gemaakt

avatar van Donkerwoud
LimeLou schreef:

Ik snap ook niet waarom ze het blijven proberen, Final Fantasy XI was ook al geen succes. Het is een heel andere doelgroep dan degenen die WoW of Guild Wars spelen.

avatar van LimeLou
Precies

avatar van Starmaster501
Had de beta gespeeld en was zeer verslavend.
Ben nu wel van plan hem te kopen.
Iemand die hem nu nog speelt of gespeeld heeft?

Is het wel terecht FFXIV an de FFXIV reboot als zelfde spel op te voeren?

avatar van Starmaster501
Vandaag gekocht in de winkel. Registratie code is al in gebruik.... Wat?!