LEGO Star Wars: The Video Game (2005)

Game Boy Advance / Macintosh / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Platform

Ontwikkeld door Traveller's Tales, Griptonite, Giant en Aspyr
Uitgegeven door Eidos en LucasArts

Beleef de prequel trilogie van de Star Wars saga in LEGO vorm. Je hebt de keuze tussen meer dan dertig personages uit het Star Wars universum om sleutelscène's uit "The Phantom Menace", "Attack of the Clones" en "Revenge of the Sith" na te spelen.

LocoRoco en LEGO Star Wars speelde ik tegelijkertijd en beide spellen gingen voor mijn gevoel gebukt onder hetzelfde probleem: de echte uitdagingen zijn slecht ontworpen. Dus ook hier is het beter om het spel rustig te doorlopen, om stil te staan bij de prachtige multiplayer, de schattige designs en de vergevingsgezindheid, om gebrek aan goede uitdagingen tot slot kort te betreuren.

avatar van rpger
Ik ben een groot Star Wars fan en heb vroeger een hoop lego gehad, maar de combinatie weet me niet te boeien. Goede Star Wars games zijn er in overvloed, denk aan KOTOR, Xwing en Jedi Knight, maar daar horen deze niet in thuis. Het spel speelt te traag en is simpelweg niet uitdagend of leuk om te spelen. 2.5