LEGO Star Wars: The Video Game (2005)

Alternatieve titel: LEGO Star Wars: Het Computerspel

PC / PlayStation 2 / Xbox / Macintosh / Nintendo GameCube
Action / Platform

Ontwikkeld door Traveller's Tales en i5works
Uitgegeven door Eidos, LucasArts, Giant en Aspyr

Beleef de prequel trilogie van de Star Wars saga in LEGO vorm. Je hebt de keuze tussen meer dan dertig personages uit het Star Wars universum om sleutelscène's uit "The Phantom Menace", "Attack of the Clones" en "Revenge of the Sith" na te spelen.

Co-op Multiplayer mode is wat deze game zo ontzettend leuk maakt.

kevin13
mega gaaf spel
vooral dat je met 2 in een leveltje kunt spelen

avatar van moromir
Ja altijd leuk,
mooi spel,
en je kunt sterven maar je komt altijd terug,
dus persoonlijk staat het in men top 10 van makkelijkste games

alleen de multiplayer is boeiend

avatar van Jermaine
Stiekem kan ik dit soort spellen heel erg waarderen 4*

avatar van Jorge-E
Ik wil lego, star wars of lego star wars niet uitschelden... maar dit is volgens mij een van de spellen met de laagste graphics als alles uit lego is.

(ik heb dit spel overigens niet gespeeld)

gerwinf
Jorge-E schreef:

(ik heb dit spel overigens niet gespeeld)

Klopt, maar het ziet er wel scherp uit, en vooral erg koddig. Het spel scoort goed omdat het erg grappig is en iedereen wel is opgegroeid met lego. Ook de multiplayer optie is leuk.

LocoRoco en LEGO Star Wars speelde ik tegelijkertijd en beide spellen gingen voor mijn gevoel gebukt onder hetzelfde probleem: de echte uitdagingen zijn slecht ontworpen. Dus ook hier is het beter om het spel rustig te doorlopen, om stil te staan bij de prachtige multiplayer, de schattige designs en de vergevingsgezindheid, om gebrek aan goede uitdagingen tot slot kort te betreuren.

avatar van Jim Carrey
Ik vind Lego Star Wars een heel leuk spel om te spelen vooral leuk dat je bijna alle personages van de eerste 3 delen kan spelen daarnaast zien ze er leuk uit en zijn ze makkelijk vind ik te besturen .

* * * * *

spelfreak
Mijn vriend (jim carrey) heeft hem ik zelf niet maar ik ga heel vaak naar hem toe en we spelen deze game heel vaak veel actie goed spel ik vind het vet dat darth vader er al in komt dat is bij de film nie!

o ja voor de duidelijkheid 5*

Game_Kaza
Een vermakelijk, grappig, maar totaal niet uitdagend spel.

avatar van Albus Dumbledore
een leuke game. Alles in lego stijl en veel humor. Verveelt niet snel.

4 sterren.

gerwinf schreef:

De multiplayer doet het hem juist, de game is singleplayer erg makkelijk, multiplayer is puur vermaak.

avatar van JokerDonny
Een mooi spel, maar voor mijn doen een beetje te makkelijk:s. Het verzamelen van LEGO Studs, de bouwblokken en de multiplayer maken het spel eigenlijk leuk. 3,0

avatar van Donkerwoud
Wel grappig, niet echt een serieuze game.

avatar van Jim Carrey
Weet iemand, of deze game nog op de Playstation 2 te krijgen is ?

spelfreak
jazeker voor de playstation twee zijn zo een games voor altijd te krijgen kijk een bij top 1 toys of ga ander naar de grotere spellen winkels intertoys toys'r us, of die nieuwe in sittard game mania

avatar van rpger
Ik ben een groot Star Wars fan en heb vroeger een hoop lego gehad, maar de combinatie weet me niet te boeien. Goede Star Wars games zijn er in overvloed, denk aan KOTOR, Xwing en Jedi Knight, maar daar horen deze niet in thuis. Het spel speelt te traag en is simpelweg niet uitdagend of leuk om te spelen. 2.5

avatar van FelixTheCat
Ik heb er erg van genoten op de playstation. Leuk spel.

avatar van FelixTheCat
Overigens ookal meer dan 5.000.000 geld En (bijna) alle personages en alle extra's.

avatar van Rens.S
Dit is echt een van de betere spellen.

Dit heb ik als kind vaak gespeelt met mijn beste vriend vooral het level tegen Darth Maul deden we vaak!

Autobahn
Een topspel! Erg leuke missies, erg leuke humor en het was zeer vermakelijk om dit met z'n tweeën te spelen. Het enige nadeel was wel dat er geen split screen was, dus dan moest je de hele tijd dicht bij elkaar blijven.

avatar van bertkruijswijk
Vroeger speelde ik dit veel, vooral dat je dit met z'n tweeën kon doen maakte dit spel tof! De originele legogames waren toch het best, daarna werd het te veel van hetzelfde.