Superhero League of Hoboken (1994)

Adventure / RPG

Ontwikkeld door Legend
Uitgegeven door Legend

Deze adventure-rpg speelt zich af in een post-apocalyptische toekomst. Vervuiling en oorlogen hebben de Verenigde Staten gereduceerd tot een verzameling stad-staten, waar anarchie overheerst. Jij bent de Crimson Tape, die de verbazende super-eigenschap heeft organisatie-charts te maken uit het niets. Je team bestaat uit illustere karakters genaamd Captain Excitement, Iron Tummy en Mademoiselle Pepperoni. Je doel is de opdrachten die de Commisaris je geeft uit te voeren en uiteindelijk de slechte Dr.entropy te verslaan.

avatar van PC.ENGINE.FAN
De enige RPG parodie ooit en een hele leuke. Het probleem van Legend games is dat hun taalgebruik in moeilijk Engels is geschreven. Je moet dus zeker wel een goede kennis hebben van de Engelse taal en wat van de Amerikaanse cultuur om de grappen te snappen. De cd-rom versie met spraak is een must! Daarin heeft Dr. Entropy een hilarische stem. Probleem is hier dat alle markten en diverse plaatsen er allemaal hetzelfde uitzien, je hebt zo geen flauw idee waar je nou bent geweest. De puzzels zijn ook wel wat aan de moeilijke kant. De muziek is erg geinig zo is er ergens een parodie op het Franse volkslied.