Vampire: The Masquerade - Bloodlines (2004)

Ontwikkeld door Troika
Uitgegeven door Activision

Op een dag word je wakker en ontdek je dat je in een vampier bent veranderd. Voordat je goed en wel beseft wat er aan de hand is kom je voor de Camarilla, een organisatie die voor orde zorgt tussen de verschillende vampier clans. Je bent zonder toestemming in een vampier veranderd dus zal je moeten sterven, besluit Prince LaCroix, het hoofd van de Camarilla in Los Angeles. Een vreemdeling komt echter tussenbeide en overtuigt LaCroix ervan je te sparen. Hij neemt je onder zijn hoede en besluit je te testen.

avatar van ilano
Dit spel verdient veel meer dan een 80 op100 op metacritics.
Het is gewoon het beste spel dat er is. Zeer spijtig.

avatar van rpger
ilano schreef:
Dit spel verdient veel meer dan een 80 op100 op metacritics.
Het is gewoon het beste spel dat er is. Zeer spijtig.

Het is meer een cult classic. Het beste spel weet ik niet, de games in mijn top 10 schat ik toch hoger in, Vampire zou misschien op nummer 11 staan ofzo. Het is gewoon jammer dat we vrijwel geen games meer in dit genre zien. Ze komen wel weer terug denk ik, als iedereen zat is van de hack&slash en aktiespelletjes.

Hier mogen ze van mij best een vervolg op maken.
Met de huidige consoles/PC's kunnen ze er een sterke titel maken.
Misschien zelfs vrijheid-mogelijkheden tot op het niveau van GTA IV, en dat gecombineerd met de sterke punten (verhaal, sfeer, dialogen, interactie) uit dit deel. Gegarandeerd een toppertje.

avatar van ilano
Glacius schreef:
Hier mogen ze van mij best een vervolg op maken.
Met de huidige consoles/PC's kunnen ze er een sterke titel maken.

Idd maar spijtig genoeg zal er nooit een sequel komen .

ilano schreef:

Idd maar spijtig genoeg zal er nooit een sequel komen .

Hoe weet je dat?? Als een ander bedrijf het nou maakt??

De naam World of Darkness zal niet iedereen even bekend in de oren klinken; Vampire: The Masquerade waarschijnlijk wel. Toch zijn de twee onlosmakelijk aan elkaar verbonden, aangezien Vampire onderdeel is van de langlopende World of Darkness horror role playing game franchise. White Wolf, dat verantwoordelijk is voor de franchise, voegde zich in november 2006 samen met het IJslandse CCP, bekend van de succesvolle MMO Eve Online.

De twee bedrijven kondigden destijds aan dat ze samen aan een World of Darkness MMO zouden gaan werken, maar daarna volgde niets anders dan een periode van stilte, waardoor fans zich af gingen vragen of de game überhaupt nog wel in productie was. De ontwikkeling is echter in volle gang, aldus CCP marketing director Magnus Bergsson.

“World of Darkness is één van de redenen waarom we zo geïnteresseerd waren in White Wolf,” legt Bergsson uit. “Het is echt een volwassen game en een geweldige titel om als basis te gebruiken voor een MMO. Vooral omdat er nog geen vergelijkbare MMO’s zijn. We willen nieuwe paden proberen te ontdekken voor dit type MMO; character based en niet per se fantasy. Het is een mooie kans voor ons.”

Het is goed om te horen dat er nog steeds aan de game wordt gewerkt, ook al is er nog geen concrete releasedatum afgesproken.

“We houden geen informatie achter over wanneer de game zal verschijnen. We weten het gewoonweg nog niet,” vertelt Bergsson. “Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het design en aan hoe het allemaal gaat worden. Pas als we daar een eind verder mee zijn, kunnen we meer zekerheid geven. MMO’s hebben over het algemeen een ontwikkelingsperiode van vier tot vijf jaar; ik denk niet dat het in het geval van World of Darkness heel erg anders zal zijn.”

Ik denk dat het super moeilijk gaat worden om Vampire: The Masquerade - Bloodlines te overtreffen maar ik ben benieuwd.

Klinkt wel vet, beetje volwassen donkere vernieuwende mmo...

Volgens dit bericht gaat 'ie in 2010 uitkomen.

Dan hebben ze er 4 jaar tijd aan gewerkt dus dan moet het wel goed komen denk ik.

Maar ja de lat ligt wel hoog ze moeten Bloodlines kunnen evenaren vind ik .

Ik hoop dat het op de PC,PS3,Xbox360 uitkomt.

En als het goed werkt dan zien andere bedrijven dat en dan komen er vast meer van dit soort games.

Dan vind ik dat ze nog ff een jaar moeten wachten om door beta testers te laten testen en dan alle bugs en glitches er uit te werken.

Hier is de nieuwste Vampire: The Masquerade - Bloodlines patch te vinden.

Van de officele patch 1.2 naar Patch 5.9

Van Patch 5.8 Naar Patch 5.9

avatar van kaholiic
Ik zag een filmpje, en die vampier loopt als een drugsverslaafde homo vampier!

Hehe, dat zou goed kunnen... De intro en filmpjes zijn vaak erg hakkelig én er zit een drugsverslaafde homo vampier character in .

...Of het was natuurlijk een ode aan andere vampier werken met onderliggende thema's van drugsverslaving en homofilie .

27predator27
ik had deze game al heel lang maar nooit gespeeld ( vraag niet waarom ). Maar op een dag ging ik is even kijken wat voor games ik nog allemaal had die ik nooit echt heb gedaan. en toen zag ik een hoesje liggen met een hele dikke stoflaag er op. dus na het verwijderen van de dikke stoflaag heb ik hem in m'n computer gedaan en ben ik er is goed voor gaan zitten.

je begint met het kiezen van je vampier clan en zijn skills.
en als dat allemaal klaar is krijg je een lange cut scene te zien van hoe jij een vampier word en dat je nog geen moment later al wordt opgepakt en voor de vampier raad wordt gesleept.
Je ziet hier hoe jouw "sire" ( de persoon die jouw in een vampier heeft veranderd) het loodje legt, op bevel van een rood harige vampier die verdacht veel weg heeft van Rick Astley. maar jij blijft in leven en dan staat je een hele saaie tutorial te wachten. na deze lange saaie tutorial begint het spel pas echt.
je begint in Santa Monica om daar vervolgens de meest vreemde figuren te ontmoeten. de opdrachten verschillen heel erg, want het ene moment zoek je pijnstillers in een ziekenhuis en het andere moment zit je in een hotel dat getijsterd wordt door geesten.

hoe verder je in het verhaal komt des te meer locaties speel je vrij en kom je er achter wat voor verdomd goeie game je aan het spelen bent. Ik ben niet vaak een spel tegen gekomen waar de sfeer zo goed is en waar personages zo verschillen van elkaar.
van lelijke nosferatu's tot hete toreador's het kent geen einde.
de gesprekken die je voert met anderen zijn goed en met malkavian zelfs erg grappig. en de muziek in de verschillende delen van de stad zijn lekker en past goed bij de game. in clubs is de muziek geweldig. de muziek die daar gedraadt word is van bijv: Lacuna Coil en Genitortures en nog meer.

Vampier the Masquerade bied een geweldige wereld die je laat doen wat je maar wilt. je kunt veel keuzes maken die weer invloed hebben op het verloop van het verhaal en het einde van de game.

Na het spelen van Vampire the Masquerade ga ik toch maar is goed kijken wat voor geweldige games ik nog meer heb die het spelen zeker waard zijn.

Vervolg komt eraan!

Glacius schreef:
Vervolg komt eraan!

Dat was ook al een aantal maanden bekend. Niet echt een nieuwtje meer. Wel eentje om naar uit te kijken though. Dat dan weer wel.