Mario & Luigi: Partners in Time (2005)

Nintendo DS / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door AlphaDream

De twee beroemdste broers ter wereld keren hier terug voor weer een weergaloos avontuur. Mario en Luigi gaan terug in de tijd om Princess Peach op te sporen. Tijdens deze tocht komen ze niet alleen de jongere versie van Bowser tegen, maar ook jongere versies van zichzelf.

dit is ook leuk weet niet welke ik leuker vind 4.5 sterren

Ik denk dat ik deze iets leuker vind maar de vorige was ook erg goed.

avatar van Bart Tönjann
Eerste was iets leuker vond ik. Levels waren hier soms iets te lang, en ik mis het bezoeken van dorpjes, waar je met mensen kon praten en dergelijke. Toch weer een erg goede Mario rpg.

Vond het een erg leuke Game, maar misschien vind ik Mario & Luigi Superstar Saga toch net wat leuker.

avatar van Bart Tönjann
Heb ik je van mening helpen veranderen?

Nee hoor, ik vond Super Starsaga altijd wel wat leuker.

Deze lijkt me vét!!

avatar van BlackskullB
Aardig goed spel, ik vond het leuk verzonnen dat ze alle vier eens een keer samenwerken, jong en oud. Ik heb hem nog niet uitgespeeld, want helaas heb ik geen DS in mijn bezit =P.
Ik heb het gespeeld bij een vriend van me. 3,5*

wiiplayer schreef:
Deze lijkt me vét!!

Als je een DS hebt raad ik je deze wel aan...

avatar van Princess Piranha
Yeeeey vandaag deze gekocht voor de vakantie! Mag het alleen pas vrijdag spelen van mezelf Want dan ga ik op vakantie ^___^ Dus mijn mening komt later nog een keertje

Ik lees je recensie nog wel hier

ik snap nie hoe je die groote rups moet verslaan maar het is een heel leuk spel

kimetjhu schreef:
ik snap nie hoe je die groote rups moet verslaan maar het is een heel leuk spel

Zoveel mogelijk items gebruiken en veel mushrooms eten!

Ik ben nog niet zo ver, ben nu bij de woestijn, maar wat een tof spel is dit!! Het battle systeem doet mij veel aan Paper Mario denken ^^ De dialogen zijn vaak ook erg grappig Ik ga nog geen cijfer geven, eerst nog even wat verder komen =D

ja ik ben in een alien schip

avatar van Bart Tönjann
Ik herriner me ineens dat ik dit spel ook nog ergens heb, maar nog niet uitgespeeld

Volgens mij kwam dat omdat ik te snel door de levels ging, en te weinig gevechten aan ging.. Daardoor kan ik nu niet tegen de sterkere vijanden op

Volgende week op vakantie, denk dat ik dit spel dan maar weer eens tevoorschijn haal, want dit zijn altijd leuke spellen voor als je op vakantie bent

die babytjes van peach, mario en luigi zij schattig

avatar van Tha Luz
Was een leuk spel totdat ik niet meer verder kwam XD

4.0

Tha Luz schreef:
Was een leuk spel totdat ik niet meer verder kwam XD

Dat beschouw ik ook maar als een pluspuntje want we willen natuurlijk niet dat een spel te makkelijk word.

avatar van Onderhond
Best leuk spel, dat toch iets te licht uitvalt als echte rpg.

Battle system is leuk gevonden, maar is af en toe iets te verwarrend. Wel fijn zijn die Bro Items, die toch voor wat variatie weten te zorgen.

Iets te lineair verder, ook iets te makkelijk, en het hele badges/beans verhaal is er maar aangeplakt. Uiteindelijk heb ik daar maar erg weinig mee gedaan.

Toch is het best grappig, is de presentatie leuk (vooral de audio) en weet het erg goed te vermaken.

3.5* en uitgebreide review

avatar van Tha Luz
Recensie dan maar weer

Mario en Luigi Partners In Time.
Toen ik aan dit spel begon had ik er niet echt hoge verwachtingen van,maar dat veranderde eigenlijk meteen.
Vooral de erg leuke en grappige dialogen zorgen ervoor dat de gesprekjes(die soms best lang zijn)nooit gaan vervelen.
Het nieuwe battlesysteem is erg leuk,het blijft goed overzichtelijk.
Ik mistte alleen wel de levens van de tegenstanders.Hierdoor wist je nooit hoeveel leven je enemy's hadden en dat is vooral bij de eindbazen erg storend.Maar na een tijdje begon ik wel steeds m'n vijanden te ontlopen omdat ik gewoon geen zin meer had om tegen ze te vechten maar gewoon zo snel mogenlijk door de missie wou.
Het spel is ook niet echt kort,ongeveer 6/7uurtjes en dat vind ik redelijk lang voor een DS game

+Vernieuwende vechtsysteem
+Leuke dialogen
+Best lang
-Verveeld na een tijdje
-Healthbar?

avatar van Donkerwoud
Zeker een uurtje of vijf gespeeld op de DS van een vriend. Het is een erg verslavende mix van laagdrempelige RPG en een beetje platformer, en dat aangekleed met de welbekende figuurtjes uit de Mario-clan. Het leukste zijn de subtiele emoties die de koddige karaktertjes inzetten als zij iets doen wat pijn oplevert of hen stress bezorgt. Na een tijdje is de rek er echter wel uit en merk je dat de gevechten een verplichte routine gaan worden. Uiteindelijk is het ook niet zoveel meer dan: wegspringen, attack, wegspringen, special item gebruiken, etc. Ook zijn badges en beans een beetje doelloos, ik heb ze ( nog?) nergens echt nodig gehad.

avatar van Cassevis
Erg goed gedaan van de makers hoe ze gebruikt hebben gemaakt van het double screen systeem van de ds.
Voor de rest ook een goed spel alleen vind ik de gevechtjes na een tijdje irritant worden.

avatar van wiiplayer
Jammer dat min Rom gek doet. Soms is de save game opeens verwijderd en ik heb geen zin om telkens overnieuw te beginnen. Even een keer een andere Rom downloaden.

avatar van Princess Piranha
Of gewoon even naar de winkel?

avatar van wiiplayer
Kan je daar betere roms downloaden?

avatar van Princess Piranha
Ja, die worden dan voor je op een cartridge gezet en kosten ongeveer €40,- Met een mooi doosje erom ook nog eens, huppa!

avatar van rockgamer
JohnWilliams schreef:
Ik denk dat ik deze iets leuker vind maar de vorige was ook erg goed.

JohnWilliams schreef:
Nee hoor, ik vond Super Starsaga altijd wel wat leuker.