menu

GoldenEye 007 (1997)

mijn stem
4,26 (297)
297 stemmen

Nintendo 64 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rare en Code Mystics
Uitgegeven door Nintendo en Rare

Je wordt er op uitgestuurd in een geheime operatie die te maken heeft met de Golden Eye satelliet. De missie begint in de zwaar bewaakte fabrieken voor chemische oorlogsvoering, gelegen aan een dam in de USSR. Schiet je een weg door de 12 interactieve 3D gebieden. Alles is toegestaan in het belang van de internationale veiligheid.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=RuBlbVNgXmU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Naomi Watts
2,0
Voor de consoles zou kunnen, maar in die hokjesgeest heb ik niet gedacht.

DN 3D grappig genoeg wel, Ghost in the Shell, Half-Life (wel een jaar later), Forsaken.

Ravnoss
Naomi Watts schreef:
We always will have the GoldenEye 007 for the Wii

Lange review


Maaaaaaar. Heb je het ook met vier vrienden op de bank gemultiplayerd, avond aan avond. Pas dan kan je dit spel op waarde schatten

avatar van Naomi Watts
2,0
Nee, dat niet. Puur gebaseerd op de singleplayer. Ben niet echt een MP kind of guy wat betreft shooters, al geloof ik je gelijk als je zegt dat daar de kracht van de game zit. Dat had ik er bij mogen vermelden, mijn beoordeling gaat vooral om de singleplayer.

Ravnoss
Naomi Watts schreef:
Nee, dat niet. Puur gebaseerd op de singleplayer. Ben niet echt een MP kind of guy wat betreft shooters, al geloof ik je gelijk als je zegt dat daar de kracht van de game zit. Dat had ik er bij mogen vermelden, mijn beoordeling gaat vooral om de singleplayer.


Haha, als ik eerlijk ben denk ik dat de vier persoons multiplayer nu ook niet zo veel indruk meer zal maken. Ondanks dat hij in mijn top-10 staat, moet ik ook wel schoorvoetend toegeven dat hij de tand des tijds de game weinig goeds heeft gedaan. Ik kan me dan ook wel vinden in je review, maar uit nostalgisch oogpunt zal dit altijd een van mijn persoonlijke favorieten blijven.

avatar van Naomi Watts
2,0
Nee, dat dacht ik tijdens het gamen ook, had ook steeds het gevoel van: eigenlijk had ik dit eind jaren 90 moeten spelen. Want de tand des tijds heeft ie niet echt doorstaan. Nostalgie is een groot goed in het bepalen van welke game je een warm hart toedraagt. Dat heb ik met Suikoden, Chrono Trigger, Secret of Mana, Final Fantasy reeks etc. Al ligt het bij jrpg's wel iets anders natuurlijk. Dat ik het nu 13 jaar na dato speel is wel jammer, want ben een grote Bond fan en ken ook veel bond fans die altijd zullen blijven zweren bij deze game.

yep, en ik ben één van die fans. Ik vind deze game toch beter dan de versie die nu op de wii verschenen is. De tand des tijds niet doorstaan ??? wat bazel je me nou, deze game doet dat zeker wel t.o.v. andere shooters in die tijd. Deze game kon zich trouwens naast Zelda: ocarina of time (ook weer zo'n mooie game en mijn eerste console game die echt de deuren voor me opentrok) meten voor beste N64 game aller tijden. Deze laatstgenoemde heeft trouwens ook zeer sterk de tand des tijds doorstaan....

avatar van René.
4,5
Fantastische game, helemaal grijs gespeeld vroeger.

Eigenlijk puur en alleen maar omdat ik veel mensen kende die deze game ook speelde. Uren lang achter elkaar alleen maar tegen elkaar gegamed. Soms waren we met z'n vijven en dan moest degene die laatste werd de controller doorgeven. Ik kan me niet voorstellen dat ik minder als 100 uur plezier aan deze game beleefd heb.

Tegenwoordig is dit enorm achterhaald. Zelfs uit nostralgie ga ik deze game niet meer spelen. Dat doet alleen maar afbreuk aan mijn huidige gedachten over deze game. Dat zou net zoiets zijn als de film 'It' nu terug kijken, die je vroeger zo eng vond. Ben toch wel benieuwd naar de remake. Met de huidige shooters vind ik de afwezigheid van een goede splitscreen-multiplayer eigenlijk wel jammer, met name omdat ik een soortgelijke game als deze mis. Het voegt toch wel iets toe als je precies ziet waar je concurrenten lopen. Laatst wel COD met z'n 3-en splitscreen gespeeld, maar dan loop je eerst drie kwartier voordat je iemand tegenkomt. Ook al zitten er kleinere levels tussen die wel leuk zijn op deze manier, dat zijn er maar twee, dus dat wordt weer eentonig.

Singleplayer was ook wel aardig, kan me er niet zo heel veel meer van herinneren, behalve dat ik op een gegeven moment de plaats had gevonden waar de vijanden 'tot leven' kwamen. Deze werden in sommige levels, om de moeilijkheidsgraad te verhogen, constant vanuit het niks opgeroepen. Net alsof je tegenstander in COD precies voor je neus spawnt. Dat is voor m'n gevoel het enige wat mis is met deze game.

4,5*

wat ik overigens ook erg leuk vond aan deze game is dat je bijna altijd mocht beslissen hoe het afliep met je contacts: natalya, valentin, dimitri mishkin, boris, de scientist Dr doak....zoals in het level park moest je valentin laten leven en kon je hem enkel eens goed in z'n been schieten maar in het level streets kon je de klootzak dan weer mooi omzeep helpen door hem bijvoorbeeld in het oog te knallen...meestal nam ik genoegen met een leuke headshot van de PP7 zelfde lot was voor dimitri en doak en vele scientists en civilians

avatar van Naomi Watts
2,0
René. schreef:
behalve dat ik op een gegeven moment de plaats had gevonden waar de vijanden 'tot leven' kwamen. Deze werden in sommige levels, om de moeilijkheidsgraad te verhogen, constant vanuit het niks opgeroepen. Net alsof je tegenstander in COD precies voor je neus spawnt.

Dat vond ik al zo vreemd, ik dacht op momenten zeker te weten dat ik een kamer gecleared had en nog kwamen er tegenstanders. En er leek geen eind aan te komen.

avatar van Manny Calavera
4,5
Kwam dat niet vaker voor in games in die periode? Technisch gezien konden de makers natuurlijk veel minder dan vandaag de dag, 13 jaar later he

Maar oneindig blijven respawnen is wel vervelend jah. Zit helaas ook tegenwoordig nog in games. Neem de nieuwe Black Ops. Daar heb je ook stukken dat je een eeuwigheid vijanden op je af ziet blijven komen, totdat je zelf eens door gaat naar een checkpoint zodat het spel weer verder loopt.

avatar van Naomi Watts
2,0
Was toen wel vaker idd, maar aangezien ik zo dom was 'm anno 2010 te spelen valt dat wel op .

avatar van Manny Calavera
4,5
Een shooter van 13 jaar oud zal vast tegenwoordig overkomen als niet best meer. Maar bedenk je dat dit in 1997 wel echt vernieuwend en geniaal was.

Ik wil aan de ene kant dolgraag een N64 weer op de kop tikken voor dit soort games, maar ik vrees er aan de andere kant bij dat ik een heel positief beeld over een game als deze wel spontaan kan killen.

avatar van Naomi Watts
2,0
Ik begrijp dat dit toendertijd enorm vernieuwend was ja .

avatar van Princess Piranha
4,0
Manny Calavera schreef:
Ik wil aan de ene kant dolgraag een N64 weer op de kop tikken voor dit soort games, maar ik vrees er aan de andere kant bij dat ik een heel positief beeld over een game als deze wel spontaan kan killen.

Ik denk dat dat wel mee valt. Juist omdat je er zo'n goede herinneringen aan hebt. Ook al is het verschrikkelijk verouderd, je herleeft die tijd weer dat het zo leuk was. En misschien zelfs wat meer plezier omdat sommige dingen er grappig uitzien. Heb het een week terug weer eens gespeeld en iemand ging knielend over de grond lopen. Alleen is die animatie voor gebukt lopen er helemaal niet, dus schuift het poppetje heel droog knielend over de grond. Ziet er belachelijk uit, maar dat maakt het juist zo hilarisch.

5,0
neo (crew)
Naomi Watts schreef:
Dat vond ik al zo vreemd, ik dacht op momenten zeker te weten dat ik een kamer gecleared had en nog kwamen er tegenstanders. En er leek geen eind aan te komen.


Dat is iets wat bij een aantal levels erg plezierig is. Met de blijvende stroom van vijanden heb ik vaak genoeg lange tijd plezier gehad. Vooral in het level Silo.

Bij die paar meer recente games is het echter storend. Maar in die games is het dan ook zo dat het vaak ''hakken-over-de-sloot'' stukken zijn in een level waar je, bij terugkomst, weer evenveel moeite moet steken in het net weten overleven.

avatar van davidov
5,0
neo schreef:
(quote)


Dat is iets wat bij een aantal levels erg plezierig is. Met de blijvende stroom van vijanden heb ik vaak genoeg lange tijd plezier gehad. Vooral in het level Silo.

Bij die paar meer recente games is het echter storend. Maar in die games is het dan ook zo dat het vaak ''hakken-over-de-sloot'' stukken zijn in een level waar je, bij terugkomst, weer evenveel moeite moet steken in het net weten overleven.


En vergeet niet dat het fijne van sommige levels was dat als je er gewoon voor zorgde dat het alarm nooit afging (behoorlijk pittig soms) er ook geen oneindige stroom mannetjes kwam.

Er zijn maar een paar momenten in het spel dat er een onvermijdelijke stroom mannetjes komt, maar die zijn wel goed uitgekozen. Control bijv, terecht 1 van de moeilijkste levels uit het spel maar is dan ook aan het einde. En ook vrijwel altijd tegen het einde van het level.

avatar van kicker228
hahahahah een geweldige game ik speelde die altijd met een vriend van mij rond 1998,geweldige tijd!

5,0
Geniale game dit!
Single player was goed. Maar de multiplayer deed het hem, big time!
Op zoek naar de golden gun. En dan......Kapouw!

avatar van Manny Calavera
4,5
YouTube - GoldenEye 007 Game Review (N64)

Grappige maar wel een erg informatieve recensie!

Na het zien van de beelden heb ik echt zin om zoiets weer nog te spelen zeg

AvMerode
Heb de N64 nog wel ergens maar weet niet waar zeer dom ik weet het, maar dit was vroeger een fantastische shooter, ik vond het toen op momenten aardig saai, begin van het spel was het sterkst en de Multi-player was echt top.
Eurocom heeft een zeer goede remake afgeleverd en dat is knap als je nagaat dat remakes meestal de mist in gaan (kijk naar Turok remake).
Ook verwachte men in het begin dat eurocom en activision het niet konden waarmaken om 1 van de beste console shooters ooit te remaken, blijkbaar wel dus.


avatar van LimeLou
What the fuck. Eerst een remake voor de DS, daarna voor de Wii, nu voor de PS3/X360 ?!

avatar van Manny Calavera
4,5
FOKGAMES.nl / Nieuws / Update: GoldenEye 007 Reloaded officieel aangekondigd / FOK!games - games.fok.nl

Yesss, hier wachtte ik al mijn hele gamersleven op. Een echte Goldeneye remake. Dus niet zo'n halfgare als de Wii versie van dit topic, maar gewoon een HD kopie van de oude game. En ook op de Xbox, dus ik kan en zal hem gaan spelen

avatar van DarthSolidKevin
3,0
Ik heb er ook wel zin in. Een HD Goldeneye .

5,0
Deze game hoort in de top 10 vd beste games naar mijn mening.

Wat was dit toendertijd geweldig! De single player was geniaal met de 3 verschillende moeilijkheidsgraden en heb ik nooit helemaal kunnen uitspelen.

Daarnaast had je ook nog eens een dikke multiplayer waar ik uren fun mee heb gehad.

Een echte klassieker!

5,0
Grafisch misschien niet echt een hoogvlieger, maar sowieso de shooter waar ik het meeste plezier ooit aan heb beleefd.

Single player waren stuk voor stuk leuke missies met best wel veel afwisseling (bunker, silo, train, jungle, archives, statue,... hoewel het zoveel jaren geleden is kan ik ze me nog zo voor de geest halen). Aantal keer volledig uitgespeeld, al denk ik dat er een paar missies waren die ik op de hoogste moeilijkheidsgraad niet kreeg gebolwerkt.
En die split-screen multiplayer was (hoewel ondertussen gedateerd) inderdaad ook echt geweldig! Uren gespeeld, jammer genoeg bleef mn broer beter.

avatar van Manny Calavera
4,5
YouTube - GoldenEye 64 | Full SoundTrack (HD)

Sweet memories

Wat blijft de soundtrack heerlijk herkenbaar en ook zeker erg sterk.

avatar van 3bdelilah
3,5
Goed mee vermaakt destijds, vooral met z'n tweeën splitscreen was erg leuk. Ik heb 'm afgelopen week weer eens geprobeerd, maar eerlijk is eerlijk, deze game is niet echt... mooi verouderd, om 't maar netjes uit te drukken. Grafisch is 't natuurlijk te begrijpen, maar ik vind vooral dat de gameplay (grotendeels te wijten aan N64 controller) er echt onder te lijden heeft gehad. Wel een revolutionaire game destijds natuurlijk, de grondlegger van hedendaagse FPS wat mij betreft. Moet de remake nog even proberen, heeft wel aardige scores gekregen.

avatar van Confusie
5,0
Vrij beperkt eigenlijk inderdaad. Beetje net als wat ik eerder al schreef bij Mario Bros. Deze heeft zelfs een plek in mijn top tien, puur vanwege de indruk die het toen achterliet. En sowieso helemaal kapotgespeeld zowel single als multiplayer. Heerlijke Bondsfeer zat er wel in. Sommige missies kon ik keer op keer blijven spelen.

Dat heb ik tegenwoordig eigenlijk bij geen enkele game meer, ergens is dat wel jammer. Geeft voor mij denk ik een beetje aan hoe het allemaal net iets te standaard is geworden, vroeger was de beleving intenser.

En tegenwoordig is het sowieso allemaal wel erg veel van hetzelfde, met die iron sight altijd.

Een echt revolutionair verfrissende fps als deze zullen we vermoedelijk niet meer spelen.

Tenzij we, natuurlijk, eventjes teruggrijpen naar het verleden.

avatar van Confusie
5,0
Ik speelde bij deze zelfs de multiplayer in m'n eentje.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.