GoldenEye 007 (1997)
Nintendo 64 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Rare en Code Mystics
Uitgegeven door Nintendo en Rare
Je wordt er op uitgestuurd in een geheime operatie die te maken heeft met de Golden Eye satelliet. De missie begint in de zwaar bewaakte fabrieken voor chemische oorlogsvoering, gelegen aan een dam in de USSR. Schiet je een weg door de 12 interactieve 3D gebieden. Alles is toegestaan in het belang van de internationale veiligheid.
- nummer 41 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=RuBlbVNgXmU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Totaal verslaafd en nachten doorgehaald om de volgende levels te behalen. Met die geweldige controller! Fantastisch!
Voor mij zonder twijfel 1 van de allerbeste games ooit
De single player was goed, maar de deatmatch..... tsjong tsjonge.
De deatmatch met vrienden heeft me heel wat nachten gekost.
Wat een topper. One of rare's finest.
Please laat hem ooit op de VC van de wii verschijnen zodat ik nachten online kan knallen.
4*
5.0* top 10!
Nr. 8 in de top 10
(de weddenschap won ik overigens )
Zelden zou men echter in de buurt komen van dit spel. Voor mij echt een absolute klassieker waar zeer zeer weinig mee mis is. 5*
Dit is het level waar je Natalya moet beschermen van de dood in een computer kamer.
Maar het moeilijkste level is het Jungle level daarna. Alle missies zijn mij zonder cheats gelukt, behalve deze.
Heel vaak moeten doen op 00, voordat alles eindelijk mee zat en ik genoeg leven had om aan het einde de ladder op te klimmen
Natuurlijk gelijk een 5*.
Alles was perfect aan deze game, de graphics, geluiden, muziek, animaties, missies en de besturing.
De missies en multiplayer vergeet ik nooit meer.
Vooral omdat ik altijd won als ik tegen andere mensen ging
Alleen jammer van dat auto-aim, maakt het iets te makkelijk
Och als iedereen het heeft heb je gelijke kansen En tevens minder frustrerend.
Maar je kan het volgens mij gewoon uitzetten bij de opties van de multiplayer volgens mij.
De level Control heeft mij nog steeds nachtmerries bezorgt, zo moeilijk dus ik liet vroeger een vriend langskomen om die level te halen... en hem lukt het wel! ik was kwaad maar blij tegelijk.
ik kan me nog goed herrineren dat ik aan die bond films een hekel had maar de games me altijd zeer goed konden boeien
4*
Ik vond het ook weer te overdreven om hem boven CS 1.6 te zetten maar hij krijgt van mij zeker de eer als 2e plaats. Dit was echt de eerste vette FPS in die generatie. Iedereen had het erover. Heerlijk nagemaakt van de film, goede actie en te goede gameplay. Ook heb ik de multiplayer helemaal ziek gespeeld met vrienden, en dat bleef maar nooit vervelen. Levels kon je echt oneindig blijven herhalen, en het verveelde maar nooit. De graphics zijn met nu de next-gen graphics niet meer veel waard, maar voor z'n tijd was het gewoon een plaatje. Ook proberen ze James Bond games altijd nog te maken, en beter te maken. De graphics zijn dan altijd beter, maar niks verslaat de gameplay en de originaleit van Goldeneye 64. Heerlijk!
5*
Dit spel heb ik zo veel gespeeld vroeger met m'n broers, of als er vrienden op bezoek kwamen werd dit spel altijd uren lang na elkaar gespeeld waarbij we dan om beurten van controller wisselden.
De multiplayer zat gewoon zo geweldig in elkaar, van de verschillende wapens, locaties, tot het kiezen van het aantal shots voor je dood was (1 shot was onze favoriet want zo kon je het meest tactisch te werk gaan.)
Wat tactieken betreft had je ook veel mogelijkheden, iedereen had wel een andere, wat het boeiend en uitdagend maakte en langzamerhand leerde je elkaars tactieken kennen.
De singleplayer ben ik een paar keer aan begonnen. Ik heb hem grotendeels uitgespeeld maar toen hij wat te moeilijk werd heb ik hem maar weggelegd. Misschien dat als hij ooit eens op de Virtual Console uitkomt ik me er nog eens aan waag, wie weet.
De reden dat ik nu, na die tijd eindelijk eens tijd maak iets over dit spel te schrijven komt omdat het gisteren kerstavond was en we met z'n allen eens wat nostalgische herinneringen wilden ervaren en de Nintendo 64 nog eens uit de kast haalden.
Na al die jaren staat het spel trouwens nog altijd garant voor heel wat plezier.