GoldenEye 007 (1997)

Nintendo 64 / Nintendo DS / Nintendo Wii

Ontwikkeld door Rare

Je wordt er op uitgestuurd in een geheime operatie die te maken heeft met de Golden Eye satelliet. De missie begint in de zwaar bewaakte fabrieken voor chemische oorlogsvoering, gelegen aan een dam in de USSR. Schiet je een weg door de 12 interactieve 3D gebieden. Alles is toegestaan in het belang van de internationale veiligheid.

avatar van Mitchel
Dit is gewoon de beste shooter ooit (vind ik dan)!

5 sterren uiteraard!

avatar van Sateck

Erg leuk gemaakt. Ik mis wel dit soort games. Lekkere shooters met een verhaal zonder al te veel groepsvormen. Call of Duty vind ik veel te veel chaos.

Alleen Uncharted kan ik noemen. Hitman ook, maar dat is dan weer erg veel stealth. Verder weinig.

Sateck schreef:

Ben dit wel met je eens! Zijn Wolfenstein The New Colossus en dat deel ervoor niet precies wat je zoekt dan?

Verwijderde ban op GoldenEye in Duitsland laat geruchten oplaaien | Nieuws | Gamer.nl

Zou wel erg leuk zijn als deze game nog eens weer te spelen valt. Zeker met een Pro Controller ipv zo'n vreselijke N64 controller.

GoldenEye 007-heruitgave bevestigd voor Switch en Xbox Game Pass | Nieuws | Gamer.nl

Yeah, de bevestiging!

Komt binnenkort op Switch en Xbox Gamepass.

Kort na de aankondiging tijdens Nintendo Direct liet Rare op social media weten dat de remaster ook naar Xbox Game Pass komt. "Inclusief Achievements, een 4k-resolutie en een soepelere framerate - zelfs in splitscreen multiplayer." Duidelijk is in ieder geval dat de game op Switch online gespeeld kan worden. Mogelijk wordt online multiplayer niet op Game Pass ondersteund. Een precieze releasedatum voor de game is er nog niet.

Hier maak je me zo blij mee.

avatar van legian
Alleen wel erg jammer dat ze niet meer dan een teaser hebben laten zien. Er is al maanden duidelijk dat eraan gewerkt wordt, dus de bevestiging is in dat opzicht eigenlijk vrij nietszeggend. Behalve dat die dan ook op de Switch uitkomt.

Ben benieuwd hoe dit speelt, is echt jaren geleden dat ik deze heb aangeraakt.

avatar van Cervantes
Cervantes (crew)
Hopelijk is deze heruitgave ook los verkrijgbaar. Het zou jammer zijn als je deze klassieker in feite alleen zou kunnen huren middels een abonnement.

Lijkt me wel, het is gewoon een losse game. Hij komt alleen ook in GamePass en schijnt ook gratis te zijn als je Rare Replay hebt op de Xbox.

Xbox krijgt dus sowieso een opgepoetste versie maar krijgt de switch nou alleen de n64 versie? En alleen voor switch owners met een ‘nintendo switch online + expansion pack members’? Wat betekent dit eigenlijk? Ik heb een switch maar geen extra Nintendo betaald online account oid

mrdig schreef:

Ik vatte het op dat je op de Switch alleen multiplayer online kan spelen, maar neem aan dat je de campagne gewoon kan kopen in de e-shop.

Microsoft krijgt dus een dik opgepoetste versie in 4K. Dat vind ik veel interessanter, want ik wil vooral de missies nog eens spelen. Voor mij dus de Gamepass versie.

Fonzzz002 (crew)
"Multiplayer online" dat houd in dit geval in dat iemand via internet player 2/3/4 word. Ikzelf had het in de eerste instantie verkeerd begrepen en dacht dat ze online lobbies werkende hadden gemaakt waarin je ranked potjes kon doen oid, zoals fans bij bepaalde ROMs & emulators werkende kregen. Het is gewoon een manier om de ouderwetse couch-multiplayer modes na te creëren zonder dat je vrienden in dezelfde ruimte moeten zijn. Bij een nostalgisch spel als dit, waarin je chaotisch 4-speler potjes kon doen, is dat welkom.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Microsoft krijgt dus een dik opgepoetste versie in 4K.

'Een dik opgepoetste versie in 4K' van een 25 jaar oud spel. Wat zal dat prachtig uitzien. Ik denk nou niet echt dat hier erg veel grafische te winnen valt. Dan denk ik dat ik het liever in de originele versie speel (wat waarschijnlijk ook mogelijk is op de xbox) - wel een leuk aardigheidje dat hij gratis is voor bezitters van de Rare collection.

Maar ik denk dat ik het wellicht liever houd op de WII versie, met point controls. Prima shooter met wel een reeks veranderingen maar toch zeker even onderhoudend.

Sinner schreef:

neo (crew)
]
Sinner schreef:
]Kan toch gewoon? Ik vind het sowieso hard nodig, want in de originele versie kun je de pixels tellen. Heb die een jaar of 2, 3 nog een avond gespeeld, kan niet meer. Sowieso ziet alles van voor het HD tijdperk er in 3D tegenwoordig niet meer uit. Daarna kunnen NES en SNES games wel, maar zijn games uit tijdperk N64/PS1/GC vrij lelijk verjaard. Ben oprecht benieuwd of ze GoldenEye mooi kunnen oppoetsen.

Ik besef mij dat 8/16 bit spellen soms nog goed in huidige tijden ogen, maar dat zou niet het punt moeten zijn, gameplay verbetering wel. Het enige wat deze game nu en vroeger in relatie tot gameplay in weg stond is dat de framerate soms hapert bij oa. explosies.

Microsoft bevestigt geen online multiplayer voor GoldenEye op Xbox | Nieuws | Gamer.nl

Lokale multiplayer is gewoon de klassieke N64-multiplayer op 1 tv neem ik aan?

Wel vreemd, 2 versies.

Ik denk dat het te maken heeft met de rechten. Nintendo vond dat ze de rechten hadden en ook Rare, dat nu van Microsoft is. Daarom is er 25 jaar niks met de originele game gedaan. Dan is nu de deal denk ik dat beide versies iets unieks krijgen. Op de Switch, die grafisch veruit minder dan Xbox is, online multiplayer en op de technisch betere Xbox dat niet, maar wel een 4K singleplayer. Lijkt me leuk om in een serieus opgepoetste versie het verhaal nog eens te spelen. Een jaar of 10 geleden hebben ze al eens een soort remake gedaan, maar die game leek niet meer op de N64 versie. Pierce Brosnan was plots Daniel Craig en de levels hadden bijna niks meer te maken met de oude game. Heb ik me toen zeer aan gestoord.