Warzone 2100 (1999)

PC / PlayStation / Macintosh
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Pumpkin, Underdone en Warzone 2100 Project
Uitgegeven door Eidos, Acer, Sold Out, Warzone 2100 Project en Underdone

De aarde is vernietigd als gevolg van een nucleair ongeluk. Verschillende facties die het overleefd hebben slaan de armen ineen en proberen een nieuw bestaan op te bouwen. Naarmate je meer territorium vergaard door middel van grote veldslagen kom je er achter dat het ongeluk misschien helemaal geen ongeluk was...

1 van de betere strategie games van zijn tijd , heb dit spel meerdere keren uitgespeelt 1 van de eerste spellen die volledig 3d is , je kunt zelf je voertuigen creeeren en de technologie van de vijand later zelf weer toepassen

het rangen systeem vind ik ook geweldig , je voertuigen beginnen als rookies en naarmate je meer kill,s maakt ga je ook in rang omhoog uiteindelijk kun je het zelfs tot hero schoppen maar dan ben je al heel wat strepen verder , dit zorgt er voor dat je natuurlijk wel extra zuinig bent op je elite inheden , je kunt natuurlijk ook veel goedkope eenheden het vuile werk laten op knappen als je op iets teveel tegen stand stuit

je hebt 3 grandcampain,s waarmee je telkens begint met een basis te bouwen deze hou je de hele campain door en je kunt deze telkens blijven versterken [ is ook wel nodig , want vroeg of laat krijg je een grootschalige tegenaanval zonder die versterkingen 'bunkers , hardpoints , tanks vliegtuigen wordt je in no time van de kaart geveegt ]

de meeste missies bestaan uit transportmissies je kunt dan je eigen eenheden in een vliegtuig zetten en die brengt je naar plaats van bestemming , hier vind je vaak artefact,s die na onderzoek weer zelf kunt toepassen , je begint met simpele mini tanks met wielen en je eindigt met grote tanks met rubsbanden , cyborgs en vliegtuigen het arsenaal aan wapens na verloop van tijd is ook groots , en je kunt het op alle voertuigen toepassen waardoor je je eigen speciale units kunt creeeren !

je kunt het vergelijken met command & conquer alleen dit is zoveel meeeeeeeeeeeeeeer !!

echt jammer dat de makers hiervan destijds failiet zijn gegaan en eidos die de boel heeft overgenomen er niks mee heeft gedaan !! http://images.google.com/imgres?imgurl=http://sonic.net/mnitepub/pccafe/reviews/warzone2100/yellowcar.jpg&imgrefurl=http://sonic.net/mnitepub/pccafe/reviews/warzone2100/warzone2100.html&usg=__JgKZhhnPrpLHuW7ailGp4Pp7-iM=&h=375&w=500&sz=87&hl=nl&start=9&sig2=0urJsFlp7ugzcOcpAMYudA&zoom=1&tbnid=0hvditIXsZJtFM:&tbnh=98&tbnw=130&ei=G4oZTsvnNoLs-gbU3bjYBw&prev=/images%3Fq%3Dwarzone%2B2100%26hl%3Dnl%26lr%3D%26safe%3Doff%26sa%3DN%26biw%3D924%26bih%3D415%26tbm%3Disch&itbs=1