Shin Megami Tensei: Strange Journey (2010)

Alternatieve titels: Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux | Shin Megami Tensei: Deep Strange Journey

Nintendo DS / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Atlus
Uitgegeven door Atlus en Deep Silver

In het begin van de 21ste eeuw zorgt een atoom-explosie op de Zuidpool voor een tot nu toe nog ongezien fenomeen; Een soort zwart gat heeft zich in het centrum van de explosie gevormd en dreigt de hele wereld op te slokken. Binnen in het gat lijkt het land echter nog intact, maar enkel gespiegeld, men noemde het Schwarzwelt, de zwarte wereld. Na nader onderzoek blijkt die wereld bovendien bevolt te worden door demon, die dreigen door te dringen tot onze wereld. De VN besluit een team van vier getrainde specialisten uit verschillende landen erheen te sturen. Jij zal samen met je collega's, Commander Gore, Jimenez en Zelenin, het Red Sprite team vormen, met als missie de schwarzwelt te doorkruisen.

avatar van kiriyama
Die cover.

Niet te hopen dat de hele game er zo uit gaat zien, want een SMT op de DS zie ik wel zitten.

Ja, vind het ook een van de lelijkste covers ooit, maar het design van de armors en de chars vind ik op zich wel vet. Verhaal klinkt ook leuk, beetje meer army / sci-fi aanpak van het Shin Megami verhaal.

Qua gameplay schijnt 'ie een throwback te zijn naar de ouwe SMT's, met 1st person dungeons. Hier de trailer, ziet er goed uit. Overigens niet de eerste SMT op de DS.

avatar van Princess Piranha
Grappig, wist niet dat er al een Megaten voor de DS was.

Maar eerlijk gezegd vind ik de character designs hiervan niet echt heel leuk. Doet me denken aan de Thunderbirds.

Hehe, die stijve thunderbirds vibe krijg ik ook wel idd , een stuk saaier als vorige SMT chars, maar hopelijk geeft Atlus z'n chars , zoals gebruikelijk, genoeg leuke eigen persoonlijkheid mee, waardoor ze alsnog memorabel worden .

avatar van Princess Piranha
Ja precies, schoonheid zit van binnen, niet waar?

Iemand dit in de tussentijd ook echt gespeeld? Ik vind de cover trouwens wel iets hebben, herinnert me aan manga-sf van de jaren 80.