Cyclemania (1994)

Ontwikkeld door Compro

Motorracer waarbij je op de openbare weg rijdt en dus niet alleen rekening moet houden met je tegenstanders, maar ook met hindernissen zoals plotseling overstekende koeien en paarden. Coureurs die zeker van zichzelf zijn halen het meeste geld binnen, dat weer geïnvesteerd kan worden in de motor. Als je in de agressieve modus speelt, wordt je extra beloont als je het je concurrenten opzettelijk lastig maakt.

avatar van JonnieBrasco
Deze game was een beetje een rare eend in de bijt. De tracks waren op zich best mooi, omdat je eigenlijk in een video reed in plaats van in een gerenderd landschap. Maar zorgvuldig waren deze videos niet echt geimplementeerd; iedere ronde als je over de finish ging zag je hoe het beeld verschoot naar een teruggespoelde video. De getekende motoren, auto's, koeien en paarden kwamen wat onnatuurlijk over binnen zo'n video, maar het wende wel. Hoewel de besturing ook niet optimaal was, was het fun-gehalte toch nog wel redelijk. 3,0*

avatar van JonnieBrasco
Bij onze plaatselijke cd-winkel stond deze een jaar lang hoog in de bovenhoek bij de cd-rom sectie met een wit klein prijsstickertje van 63 gulden erop weg te stoffen weet ik nog. Hij werd ook nooit afgeprijsd. Maar de cd-rom doos bleef lokken elke keer als ik weer in de winkel was. 63 gulden was toen ook heel veel geld voor een tiener! 63 gulden vond ik een fascinerend bedrag weet ik nog, niet 29, niet 49 maar 63 gulden. Auto- en motorfanaat dat ik was dacht ik dat voor zo'n prijs er vast een heel mooi spel in de doos moest zitten. Dat viel dus wel wat tegen. Gelukkig betaalde mijn vader aan deze semi-miskoop mee. Het cd-rom schijfje heb ik nog steeds ergens in een oude doos, je hebt er toch de hoofdprijs voor betaald.

Als je de big-box hebt krijg je er nog 12 euro of zo voor, maximum