Pro Cycling Manager 2010 (2010)

Alternatieve titel: Pro Cycling Manager: Tour de France 2010

PC / PlayStation Portable
Sports / Simulation

Ontwikkeld door Cyanide
Uitgegeven door Focus

In Pro Cycling Manager 2010 staat je aan de leiding van een wielerteam. Je moet er voor zorgen dat de trainingsschema’s in orde zijn, het juiste personeel aangenomen wordt, de renners van het correcte materialen worden voorzien, contracten worden verlengd en natuurlijk tijdens de vele wielerwedstrijden de juiste tactiek in wordt gezet. Door met al deze factoren rekening te houden maak je een steeds grotere kans op de overwinning. In het spel kan je deelnemen aan alle grote wielerklassiekers waaronder de Tour de France.

Ondanks dat het spel af en toe crasht is het gewoon een zeer leuk spel als je van wielrennen houdt!

avatar van Zelva
0,5
Schandalig slecht.

Tegenwoordig nemen ze niet eens meer de moeite bij Cyanide om de parcoursen uit te tekenen en wordt het meer en meer van 'we brengen elk jaar lekker hetzelfde spel uit en veranderen alleen het jaartal. Kassa!', oplichters zijn het gewoon.

Zo wordt bijna elke heuvelachtige koers naast de topklassiekers, de Brabantse Pijl bijvoorbeeld en ook hele ritsen NK's, gereden op het circuit van Plouay. . Na De Panne, normaliter een schitterende koers met een kasseien/heuveletappe en een korte tijdrit, maar door de klootzakken van Cyanide vermoord door er een of ander parcours van vier sprintetappes, geloof ik, op te zetten, heb ik het definitief opgegeven. Dertig jaar keer per jaar dezelfde koersen rijden, mij niet gezien.

En natuurlijk kun je allerlei mods downloaden met allerlei parcoursen en andere reutemeteut, maar dat levert ook een zooi bugs op en ongewenste ingebakken opties op. Zo had ik zo'n pack geïnstalleerd, waren alle mogelijke fietsonderdelen vanzelf aangeschaft. Ja, dat wil ik helemaal niet! Cyanide moet er gewoon voor zorgen dat elke wedstrijd die gereden kan worden zijn eigen unieke parcours heeft . Basta!

Blij dat ik deze meuk heb gepindakaast om het uit te proberen, want elke cent in de zakken van de Cyanide-geldwolven is er één te veel.

avatar van sidthegekste
Ik vind het een gaaf spel ik hou heel erg van wielrennen..
Maar er zit altijd wat grote fouten in maar dat ken de plezier niet drukken..
Hoop wel dat PSM 2011 beter in mekaar zit..