Ristar (1995)

Alternatieve titel: Ristar the Shooting Star

Nintendo Wii / PC / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Nintendo GameCube / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Het universum wordt bedreigd door een gemene tiran genaamd Greedy. Greedy neemt alle planeten over door de lokale inwoners zijn wetten op te leggen. Daarnaast bevolkt hij alle planeten met zijn eigen troepen. De laatste nog onafhankelijke planeet stuurt een S.O.S.-signaal de ruimte in. Dit signaal wordt opgepikt door Ristar. Samen met Ristar ga je op pad om alle planeten te bevrijden uit de handen van Greedy. Door zijn armen te strekken kan Ristar vijanden grijpen en deze met een kopstoot uitschakelen. Daarnaast kan hij zijn lange armen gebruiken om hoger gelegen voorwerpen vast te pakken en zich doorheen de wereld te verplaatsen.

avatar van yurrenstein12
Belachelijk dat hier nog niet op is gereageerd! Dit is een ware Mega Drive klassieker! Ristar is zeer leuk en heeft zeer mooie graphics en muziek, Het spel is ook super simpel om te besturen. Wel is het spel erg moeilijk.

Spijtig dat SEGA Ristar pas in 1995 uitbracht voor de Mega Drive. Het jaar 1995 was namelijk het einde van de 32 generatie consoles en voor de Mega Drive moest plaats gemaakt worden voor de Saturn.
Door dit is Ristar niet erg veel verkocht en is dus ook niet zo bekend geworden. De meeste zeggen dat de Sonic The Hedgehog games de beste Mega Drive klassiekers zijn (die vind ik ook erg gaaf), maar eigenlijk is Ristar de echte Mega Drive klassieker!

Het enige minpuntje aan de game is dat je niet kan opslaan (zoals de meeste Mega Drive games). Dat is erg jammer, want anders had ik een Mega Drive console gekocht.

Ik heb deze game samen met 45 andere games in de SEGA Mega Drive Classics Collection Gold Edition. Hier kan je Ristar wel opslaan (alle andere 45 spellen ook). Dit is erg handig, maar eigenlijk vind ik het ook een beetje cheaten, want je kunt exact op het zelfde punt verder gaan waar je de vorige keer gebleven was (dit geldt ook voor de 45 andere Mega Drive Games). Ik vind eigenlijk dat het spel pas opgeslagen moet worden als je een level voltooid, maar ja... ik maak de games jammer genoeg niet .

Kortom, geweldig spel, alleen jammer dat je niet op kan slaan (behalve dan in de SEGA Mega Drive Classics Collection Gold Edition).

avatar van yurrenstein12
yurrenstein12 schreef:

Oeps, typfoutje! 32 = 3e

Ik speel Ristar op de SEGA Mega Drive Ultimate Collection voor de PS3. Het is inderdaad een prachtig spel dat heerlijk speelt!