LEGO Racers (1999)

Game Boy Color / Nintendo 64 / PC / PlayStation

Ontwikkeld door High Voltage
Uitgegeven door LEGO

Kies een van de Lego karakter of bouw je eigen Legowagen en versla de lokale heersers van het circuit op hun eigen terrein.

avatar van Mart
Geinige racegame, maar véél te makkelijk. Omdat ik me er vroeger best wel mee heb vermaakt toch een voldoende.

bro
ja inderdaad te gemakkelijk. voorlopig eigelijk de enige game die ik volldige heb uitgespeeld in 3 weken zonder er mij echt uren op te storten

laatst nog eens uit de kast getrokken maar dit vind ik echt niet meer speelbaar

té makkelijk

avatar van welleweirdo
Ik vond deze game vroeger echt de bom! Supervaak gespeeld en ook de multiplayer was erg tof. Het bouwen van je eigen karretjes had echt iets gaafs. Waarom dan in de flop100? een 4,5*

Het stelt niet veel voor, maar ik heb me er toch een tijdje mee kunnen vermaken op de N64. Auto's bouwen was best wel vermakelijk, al is 't in het echt natuurlijk wel een stuk leuker.

en een stuk moeilijker ik kan 't in elk geval niet

maar auto's bouwen in deze game heb ik ook wel gehad, dan maar geen auto's meer bouwen!

%%%%%%
Jaa makkelijk maar vroeger had ik me er prima mee vermaakt en is nog steets wel redelijk voor een tussendoortje 3

avatar van Martijn
Je gaat toch ook niet klagen dat met echte lego spelen te makkelijk is >

avatar van Barcel
Geweldig spel. Als ik me doodverveel, dan speel ik hem meteen! Zonder dat ik geen zin in heb om hem te spelen.. hij blijft gewoon geweldig.

En verder krijgt hij natuurlijk een 5* van me en hij staat in mijn Top 10.

Game_Kaza
Herinner er niet veel van, maar wat ik herinner was lekker zorgeloos racen op Mario-kart stijl maar den in LEGO versie.

avatar van EspenSGX
Goed spel, eigenlijk nog best moeilijk om te winnen zo af en toe, teminste dat vond ik een paar jaar terug. Moet het nog eens spelen.

avatar van Tha Luz
Erg leuk spel,de eindbaas was nog best moeilijk voor de rest viel het nog wel mee.Bleef gewoon leuk om te spelen

3.5

vond hem wel geinig, alleen makkelijk en een beetje weinig circuits. Die power-ups waren wel grappig

Het was vroeger 1 van mijn lievelings spellen. Heb het vaak gespeeld.
Leuk spel ondaks het toch zo makkelijk was.

Echt een leuke racegame! Wel jammer dat het na 2 ophield .

Beeld: 3*
Geluid: 3*
Gameplay: 3,5*
Langetermijn: 4*

Eindbeoordeling: 3,38* (afgerond 3,5*)

turbothijd
Omdat ik me er vroeger mee vermaakt heb, een 3.5*

avatar van polopolo150
Mensen moeten niet zeiken dat deze spel te makkelijk is enzo...

het klopt, het is TE makkelijk, maar deze spel is echt allen bedoelt voor je nichtje ofzo... Vroeger speelde ik het vaak, en soms ook met een vriend. Ik vond deze spel echt verschrikkelijk leuk.

En stiekem... is het voor mij nu nogsteeds geinig om het te zien en te spelen... maar na 5 minuuten gooi het toch weg, en pak ik liever GRID ofzo... die ik na 15 minuuten ook al weggooi... maarja... Who's your daddy?

Was een leuke game...heb wel geraced met de game, maar vond het bouwen van je wagen toch leuker. Is ook altijd leuk om te zien hoe fel dekleuren van de legostenen wel niet zijn.
Helaas was ik al 21...heb dan ook een paar races gedaan, het spel bekeken en mijn jongste broertje ermee zien genieten op de psx...hij is meer van de city-lego....ik had (zoals gewoonlijk) medieval lego. Vond die robin Hoodjes uit mijn tijd te gek

avatar van wii
wii

avatar van TonyTHorror
He-le-maal kapot gespeeld vroeger.. niet normaal.

Geweldig spel.

Vroeger zooo veel gespeeld.
Vooral de multiplayer was geweldig.
Met al die power-ups die je in een speciale volgorde moet verzamelen.
Uren mee vermaakt.

Is nu inderdaad wel makkelijk geworden.

avatar van wolff
wii schreef:

idd

ik kan me nog herrineren dat ik die piraat zo lastig vond
heb m laatst weer even gespeelt. nu veel te makkelijk ofc

avatar van glimlicht
Lego Racers is een vermakelijk klein spelletje die helaas niet zo lang weet te boeien. Als racegame heeft hij namelijk een té primitieve besturing. En als partygame heeft hij te weinig verschillende speelvarianten. Het bouwen van je eigen Lego-auto/bestuurder is wel overigens ook wel aardig maar je kan beter aan de slag met je eigen Lego-blokken Het gaat allemaal net wat te houterig en traag.

Vroeger als kind speelde ik overigens veel liever Mario Kart 64 met mijn vrienden dan deze titel. En dat is eigenlijk nog steeds zo.

*2,5

avatar van Esp
Esp
Goeie herinneringen, dit speelde ik vroeger zó vaak

Autobahn
Grappig dat ik hier veel berichten lees dat het spel gemakkelijk is. Nou geloof me, makkelijk is dit spel zeker. De etappes waren erg lastig (de meeste dan), wat vooral te maken had met het design ervan. De bazen in ieder level waren ook niet mis, een paar waren te doen maar sommige waren erg moeilijk te verslaan. Het kan zijn dat het spel beter te doen is als het als volwassene speel, maar als ik hier op terug kijk dan was dit spel niet erg ''kindvriendelijk'' qua moeilijkheid.
Voor de rest had dit spel veel te bieden. Je kon je eigen auto en coureur bouwen, de power ups waren grappig en zat best een leuk systeem in, de muziek was erg vrolijk en de omgevingen waren erg mooi en kleurrijk gemaakt met verschillende thema's (piraten, ridders etc.).

neo (crew)
Naar zeggen heeft High Voltage een jaar gewerkt aan de optie om zelf auto´s te kunnen bouwen. In een race game is het minimaal tunen van auto´s best een aardige extra optie, maar vind het zelden van grote toegevoegde waarde. In Lego Racer is hier zodanig veel werk aan besteedt dat het wel van toegevoegde waarde is.

Daarentegen lijken ze minder tijd te hebben besteed aan de gameplay, waardoor het bouwen van auto´s niet meer als een curiositeit aandoet. Dat een Lego Racer cartooneske en als een arcade racer zou spelen was te verwachten. De besturing is echter dusdanig ondermaats dat plezier totaal niet aan de orde is. Ongeacht welke auto lijkt het of je een stuurloze blokkendoos voortstuwt. Bij racegames is dat toch echt de basis.

Een ander groot nadeel is het powerup systeem. Op zichzelf werkt elke soort naar behoren, wat niet het probleem is. Eenmaal in het bezit van een powerup blijft deze doorgaans bij dit soort games in jouw bezit tot deze gebruikt is. Pas dan kun je weer een andere oppikken. In Lego Racer koos men om na een powerup icoon te hebben aangeraakt deze automatische te wisselen voor andere bij volgende aanraking.
Sommige power-ups, zoals een beschermlaag tegen de impact van bijvoorbeeld een raket, is vrijwel altijd direct nuttig, maar andere zijn doorgaans beter inzetbaar op een geschikt moment. Tactisch inzetten is er niet bij, waarbij dankzij de matige besturing, je vaak ook nog eens onbedoeld een verkeerde power-up per ongeluk oppikt. Als je bewust als speler kon kiezen om een power-up te willen wisselen, dan had het van enige toegevoegde waarde kunnen zijn.

Ironische genoeg lees ik hier en elders dat de game te makkelijk is. Uiteindelijk is het gelukt de game te voltooien, maar het was toch een bittere pil dankzij frusterende gameplay.

Autobahn
Autobahn schreef:
Nou geloof me, makkelijk is dit spel zeker.

Ik bedoelde hier te zeggen dat het spel zeker niet makkelijk was. Foutje valt me nu pas op nu ik dit bericht weer teruglees.

avatar van bertkruijswijk
Heb dit laatst weer eens gespeeld, en het blijft een grappig spelletje. Wel viel mij op dat het spel makkelijker is dan wat ik in gedachten had. Maar goed, vroeger was ik kind en nu ben ik volwassen en uiteraard is dit spel voor kinderen bedoeld. Toch zit hier best wel een uitdaging in, aangezien sommige bazen wel lastig te verslaan zijn en ik bepaalde levels opnieuw heb moeten doen.
In dit spel kun je je eigen auto bouwen, net zoals met echt lego. Het bouwen is niet al te moeilijk, aangezien alle onderdelen netjes gesorteerd zijn en het verder allemaal overzichtelijk is. Je kunt ook nieuwe onderdelen vrij spelen door steeds de baas van een bepaald circuit te verslaan.
Het power-up systeem werkt ook naar behoren. Je hebt vier verschillende soorten power-ups: blauw is schild, geel zijn vallen, rood is voor het schieten van projectielen en groen zijn boosts. Ook heb je witte steentjes waarmee je een power-up kunt versterken. Sommige van de power-ups zijn erg leuk om te gebruiken, maar een paar zijn ook overpowered.
De besturing vind ik niet altijd prettig. Het werkt redelijk, maar de auto's sturen zwaar. Ook het powersliden werkt niet altijd goed. De tracks zijn ook niet altijd heel vriendelijk ontworpen. Wel zien de tracks er heel mooi uit, met allerlei thema's zoals ridders en piraten.
Al met al is mijn terugkeer naar dit spel me niet tegengevallen, maar helaas had ik het spel wel snel uitgespeeld, dus het heeft een korte speelduur. Dit en een paar andere nadelen zorgen ervoor dat ik dit spel een 3,5 geef.