Fist of the North Star: Ken's Rage (2010)

Alternatieve titel: Hokuto Musō

PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Fighting

Ontwikkeld door Omega Force
Uitgegeven door Koei en Tecmo Koei

Fist of the North Star is gebaseerd op het gelijknamige manga-stripboek. Het spel is een klassieke side-scrolling beat 'm up en bevat diverse gevechtsmogelijkheden en grotendeels vernietigbare omgevingen.Je speelt als Kenshiro, de held van de serie, en gebruikt in de game je vechtkunsten om hordes vijanden te verslaan. De speler ontdekt gedurende het spel diverse nieuwe moves en speelt nieuwe personages vrij. De game telt twee totaal verschillende campagnes. De eerste campagne is trouw aan de manga, terwijl de tweede een totaal nieuwe verhaallijn voorschotelt.

avatar van Bahamut Zero
Komt deze wel of niet in Europa uit?

avatar van AvMerode
Heb de eerste 3 chapters gespeeld, weet niet hoeveel er zijn, maar speel wel nieuwe modes en upgrades etc. vrij, aardig wat replay-value dus.
Het vechten is vergelijkbaar met dynasty warriors, is ook van dezelfde makers natuurlijk, maar toch is dit lekkerder vechten, aardig eentonig uiteraard maar zolang je de combo's/moves afwisselt, is er niks aan de hand.
Je kunt bepaalde objecten gebruiken die je ook weg kunt gooien naar vijanden toe, zoals een raket die Kenshiro zomaar optilt.
Lig vaak in een deuk met dit spel, lekkere old school beat 'm up, echt heerlijk, recensies zijn niet terecht, dit is een geweldige retro stijl beat 'm up.
Omgevingen kunnen eentonig en vaak kaal overkomen, maar de actie houd je wel bezig zodat je word afgeleid, en dat werkt goed.
Heb niet vaak dat ik een game blijf doorspelen, maar dit blijf ik echt doorspelen, Dynasty&Samurai Warriors serie heb ik ook veel respect voor, dus misschien kan het daar aan liggen.

Fist of the North Star: Ken's Rage doet me echt denken aan een classic sega beat 'm up zoals bijvoorbeeld streets of rage.

Tutorial is wel vrij overbodig trouwens, knoppen en acties worden namelijk al uitgelegd in de story mode zelf.
Snap denk ik wel waarom deze game werd afgekraakt, de graphics zijn aardig matig (van dichtere afstand, van verdere afstand ziet het er goed uit).

avatar van metaledje
Jammerlijk vind ik deze game.
Je hoort of leest dat een(waaronder in dit geval ''fist of the north star'') game in japan een hit is en vraagt je af: hee gaaf,hoop dat deze ook in europa uitkomt,wetende dat de manga serie en of film geweldig is.
dan is het zover.

Joepie hij is hier te koop,die zet ik op mijn verlanglijstje. heb je hem aangeschaft en probeer je hem.
dan zijn je verwachtingen natuurlijk hoger dan een minder bekende game.

Maar deze game stelt op veel vlakken gewoon teleur!
battle systeem is gewoon niet lekker, op een paar truukjes na heb je alleen normal attacks,na 2 levels word je dat echt wel zat.
Defense systeem is ronduit irriterend te noemen,mannetjes voeren na 1 hit een combo op je uit die je niet kunt verdedigen waarna je 10 meter wegvliegt en dat overkomt mij 30x per level..

Hoe sterk je je karakter ook maakt je moet 1 mannetje 10 klappen uidelen totdat hij uiteindelijk het loodje legt,en er lopen 500 mannetjes per level rond,waardoor je soms gewoon een uur bezig bent met 1 level.(je zou maar zoveel tijd kunnen vrijmaken), boss battles zijn niet uitdagend,ronduit saai gewoon!

Dat is niet alles, je hoort 2 stukken muziek in de gehele game,elk begin van de level heeft dezelfde pose en uitspraak waar het karakter mee begint,je finished zelfs elke baas op dezelfde manier.het oogt gewoon heel erg goedkoop allemaal!

Dit is gewoon een enorm vervelende game die slecht speelt,een totaal gemiste kans.ik vind het HEEL erg jammer,het had zo vet kunnen worden.

avatar van LimeLou
Wel eens eerder van deze game gehoord, maar nooit echt veel over opgezocht. En als ik zo jouw recensie lees, metaledje, moet ik daar best blij mee zijn

avatar van metaledje
Nouja de animatie serie en later ook een film ervan, die zijn echt geweldig (moet het maar eens gaan opzoeken en herzien)

Persoon(of meerdere personen) met speciale kracht in vechtstijl,waarbij de vuist het hoofd of ander lichaamsdeel raakt en daarbij direkt de plek opzwolt en ontploft in een spetterend bloedfestijn.( zie tegen het einde van de film 'blade' dat zelfgemaakt brouwsel waarbij die vampieren ontploffen ter vergelijking)

Dat is ook een aspect om deze game eens te proberen, maar ook daarin valt niet veel te beleven, dan liever de fatalities van de nieuwe mortal kombat