Crysis 2 (2011)

Alternatieve titel: Crysis 2 Remastered

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Crytek

Crysis 2 speelt zich af in een verwoest New York, waar buitenaardse wezens en soldaten van het particuliere militaire bedrijf Crynet Systems vechten om bezit van de stad. Het verhaal speelt zich flink wat jaren af na het eerste deel. Het Nanosuit is onder handen genomen en voorziet de speler van de nodige tactische voordelen in het spel. Het pak kent twee modi, te weten armor en stealth. Indien gewenst is het mogelijk om één van deze twee instellingen aan te vullen met de tactical en power-mogelijkheden. Tactical toont tactische informatie op de ingame HUD, terwijl power de speler laat beschikken over bovenmenselijke snelheid en kracht.

AvMerode
Crysis 2 is zeer goed, werd gezegd door bepaalde luitjes in forums dat de graphics lelijk waren ten eerste het is een Beta versie, ten tweede zien de graphics er nog mooi uit voor een beta en game-play is het belangrijkste wat goed tot zijn recht komt in crysis 2, dit word net als deel 1 een hoog cijfer volgens mij.

kiriyama
Hopen dat de PS3 versie een beetje de moeite waard is. Ben nog steeds niet helemaal wild van het spel, maar gameplay beelden beginnen er toch steeds beter en aantrekkelijker uit te zien.

Online lijkt me dat dit ook best leuk kan gaan worden.

Pastichio Rocker
Hopelijk is ie niet zo saai als de eerste.

avatar van jirachi04
AvMerode schreef:

Dan wil ik wel eens zien wat ze mooi vinden.

kiriyama schreef:
Online lijkt me dat dit ook best leuk kan gaan worden.

Online MP (beta versie)

Lijkt wel een herhalingsoefening van deel 1 en Pastichio Rocker reken er maar op dat de game-play hetzelfde is, het is dit keer alleen een andere omgeving.
Ik vond crysis 1 ook niet bijzonder terwijl far cry mij wel raakt, crysis is het voorbeeld van graphics over game-play.

De online mp van Crysis Warhead vond ik wel erg goed, dit is denk ik wel goed voer voor de console gamers, ruik nu al de 5*en en 9's van recensie.

Crysis 2 | Games | Tweakers.net Video's

met de game-play van Crysis was niets mis. Levels waren inderdaad veel minder open dan Farcry maar heb me met beide spellen uitstekend vermaakt.

Als ik zo naar de beelden kijk zou ik 5*en en 9's helemaal niet zo vreemd vinden. De omgeving spreekt mij erg aan en er lijkt een goed verhaal achter te zitten. Vijanden zijn gelukkig niet alleen alliens maar ok veel menselijke tegenstanders. En de graphics zien er ook veel geweldig uit.

AvMerode
Download van de beta versie schiet niet op, als de beta mij bevalt ga ik hem waarschijnlijk wel aanschaffen.
Was in het begin niet van plan om crysis 2 aan te schaffen maar nu met beta versie heb ik de kans om het uit te testen.
Moet wel zeggen dat na de youtube game-play filmpjes en trailers etc. ik hier goed gevoel over heb, ook al vond ik deel 1 bar weinig aan qua game-play, deze spreek mij wel aan op zich.

En bovenstaande trailer krijg ik kippenvel van, op het moment dat die kogel weerkaatst van zijn pak en hij vervolgens terug schiet, ah lekker moment.

avatar van bvonk
1 maart komt de demo voor de PC, 2 speelbare levels en ook MP. Mooi om te zien dat ze de PC zeker niet vergeten.

Crysis 2 krijgt 1 maart demo voor pc - pc - Gamez.nl

AvMerode
Crysis 2 is ook voor pc ontwikkeld (ontwikkelaar Crytek is blijkbaar pc fanaat en terecht), crysis 2 word naar de consoles geport.

avatar van bvonk
klopt, maar tegenwoordig wordt de PC versie een beetje vergeten als er een spel wordt gemaakt voor de consoles en PC. Gelukkig bij Crytek niet.

Als ze, net zoals bij Crysis, top of the line graphics willen leveren kunnen ze natuurlijk niet primair voor de consoles ontwikkelen. Die dingen kunnen nu eenmaal geen pc prestaties leveren.

AvMerode
Ik ben druk met de beta versie bezig, wat een geluk dat ik windows XP met directx9 heb .
De game is echt fantastisch, veel spectaculairder dan het eerste deel en de visuele stijl is erg lekker, ik vind deel 1 niet veel aan maar dit is toch wel echt state of the art, zowel qua game-play als graphics.
Op 1920x1080 zag het er prachtig mooi uit maar mijn videokaart is net wat te zwak om dat te draaien in full speed en nu speel ik het op 1280x960 pixels met gamer setting (performance instelling).
Super snelle game-play en loopt lekker met 63fps, vanwege het een beta is, zijn er wat kleine bugs en onvolmaaktheden maar over het algemeen is de game compleet, ben er 2 uren mee bezig geweest, getest met keyboard&muis en controller, werkt allemaal prima.
Dit spel gaat hoog scoren, mensen met een console die crysis 1 hebben gemist zullen dit geweldig vinden, ook mensen die deel 1 niks aan vonden zullen dit deel wel waarderen.
Combineer Killzone 2 met COD, Doom en splinter cell en je krijgt dit spel, sliding systeem lijkt op dat van Vanquish en cover systeem op dat van Killzone 2.
Ja dit is een topper, dit spel niet voorbij laten gaan jongens.

Crysis 2 word samen met duke nukem forever de FPS van dit jaar denk ik.

avatar van bvonk
Hoezo windows XP met directx9? werkt de Beta niet met Widows 7?

bvonk schreef:
Hoezo windows XP met directx9? werkt de Beta niet met Widows 7?

Nope, alleen XP, sorry man, 25 maart als ie uitkomt is het wel gewoon Win vista&7 compatible.
Misschien dat als je rechtermuis klikt op toepassing van crysis 2 dat je Compatibiliteit in Win xp kunt instellen, misschien dat het dan wel werkt met win7.
Oh nee, sorry, wil alleen met directX9 (dus XP) en de download duurde me bijna 3 dagen, oh ja, en de ost van crysis 2 is freaking awesome: MP beta song en Menu.

Episch

Meestal zijn trailers beter dan de game zelf maar als je onderstaande trailer bekijkt en dan het spel speelt, krijg je precies hetzelfde gevoel zo goed is ie.

Be The Weapon

avatar van bvonk
geen probleem, kan XP installeren (voordeel van het zijn van systeembeheerder) maar wacht wel even tot demo of 25 maart.

MP interview
YouTube - Crysis 2 Multiplayer Gameplay/Review

AvMerode
De Beta krijgt van mij 3,5 ster, niet hoger en dat is vanwege een aantal serieuze bugs, zonder die bugs zou ik op een 4 of 4,5 ster komen, het is natuurlijk alleen afwachten hoeveel ze van die bugs verbeteren, maar uiteindelijk is het werk dat inderdaad wel te doen is in een maand tijd.

AvMerode
Beta uitgespeeld en 4*, zonder de bugs word het een 4,5* en dat alleen voor SP, dus met Online MP word het een 5* (beta versie in online mp bevat alleen teveel fouten om nog definitief cijfer te geven maar het voelt als een COD aan in Sci-Fi stijl, word een goede MP game, reken daar maar op)

Epische FPS

Duke Nukem Forever en Crysis 2 worden de FPSers van 2011.

avatar van KKOPPI
Hij doet het bij mij gewoon op Windows 7 64bits, alleen doet de 62 bits versie van het spel het niet (gewoon de 32 bits versie starten).

Het ziet er op het eerste gezicht fantastisch uit, ga het zo eens goed spelen

KKOPPI schreef:

Het ziet er op het eerste gezicht fantastisch uit, ga het zo eens goed spelen

Niet teveel op de bugs letten, in het begin zijn ze niet opvallend maar wat verder in het spel wel, volledige versie is eigenlijk beter om te downloaden en dus wachten op release want deze beta bevat veel bugs (ik moest er soms zelf wel om lachen en gewoon doen alsof ik het niet zag ).
Windows 7 heb ik gehoord dat het wil als je windows xp aanvinkt in compatibiliteit modes via eigenschappen met rechtermuis klik op .exe en uiteraard uitvoeren als administrator.

AvMerode
De online demo zonet getest voor een uurtje, nu alweer genoeg van gehad, lijkt teveel op COD met superkrachten, onzichtbare luitjes zijn irritant en ik zag luitjes met een autobot systeem en dat gaat auto met de controller na testen op pc.
Ik werd wel steeds eerste maar dit is niks voor mij, haloVScod lijkt het wel in online mp, nee dan ga ik liever voor de SP van crysis 2.
Sorry EA maar deze schaf ik niet aan voor de volle pond.

Ik heb net 2 uurtjes de online demo gespeeld op de xbox. Ik vind hem heeeeeel erg op cod lijken. De killstreaks, de perks enz.. Maar het speelt zeker niet slecht. Het is een soort van cod met een halo laagje, ik irriteer me wel heel erg aan de damage. Soms sta ik recht voor hem, dan schiet ik een half magazijn op hem. Hij gaat niet dood en dan schiet hij 4 kogels op mij en ben ik dood. Ik snap er niks van. Ik denk dat ik hem niet ga kopen (niet dat ik het ooit van plan was)

Press start to begin

Dikke fail van Crytek. Gewoon een console port en dus zullen de graphics ook wel dik tegenvallen. Dat je helemaal niets aan je grafische instellingen kan veranderen is een nog veel dikkere fail.

Overigens heb ik de game nog geen seconde gespeeld want om de een of andere reden is elke server vol of kom in een of andere wachtkamer terecht waarna de game nooit begint. Mis ik een start knop of is dit de zoveelste fail in korte tijd van Crytek?

avatar van bvonk
Inderdaad, viel mij ook op dat je verder niet de grafische instellingen kon veranderen. Denk dat het hele spel wel die mogelijkheid heeft want neem aan dat je het over de Demo hebt. Ik was er ook niet verder mee gekomen dan de server lijst want kreeg ook steeds die melding en geef niet zoveel om MP dus wacht wel op het hele spel.

Jammer dat ik het spel nog niet heb kunnen zien maar verwacht dat het met de graphics wel goed zit.

AvMerode
De beta kon je ook niet graphics aanpassen.

En zoals Boordappel vermelde, dit is een console port, in ieder geval wel de online MP.
Werd ook al gezegd in een interview dat de luitjes achter time splitters de online MP hebben ontwikkeld en dat ze alles hebben gedaan om het zo comfortabel mogelijk te maken met de controller (oftewel, console gericht).
Kon het ook al aan de online mp zien, lijkt teveel op COD.

dat je het over de Demo hebt

Klopt.

en geef niet zoveel om MP dus wacht wel op het hele spel.

Ik geef ook niet zoveel om MP bij deze game maar als ze in de demo al met die amateuristische consolitis komen aanzetten heb ik weinig hoop op de volledige game. Deze ga ik in ieder geval niet kopen. Ik wacht gewoon lekker tot ik Crysis deeltje één ergens voor vijf euro in een budgetbak vind (en da's nog best lastig).

Pastichio Rocker
Wat een faaldemo. Consolitis ten top. Ik speel altijd Single Player dus Multiplayer interesssiert mich einen scheissdreck.

Ach, het enige leuke spel van CryTek was Far Cry. Crysis deeltje 1 faalde ook al behoorlijk.

AvMerode
Dat viel mij ook op idd, Far Cry was zo'n beetje de enigste FPS die het moest hebben van de game-play en graphics, crysis is puur voor graphics.
Deel 1 was emotieloos qua game-play en deel 2 in SP is wel aardig, maar de online mp is dan weer jammerlijk en alles is nu te console gericht inderdaad.

davidbmaster
komt dat consols niet gedownload wordt adrie want de pc ontwikkelaar zijn het beu dat downloaden dus ps3 wii en xbox ownen conecctionen

Let een beetje op je taalgebruik David. Dit is amper te lezen.

En dat downloadgebeuren is gewoon een smoesje van luie developers die in consoles vooral meer centjes zien.

davidbmaster
BoordAppel schreef:
Let een beetje op je taalgebruik David. Dit is amper te lezen.

is goed maar is wel raar dat de developers,een pc only nu helemaal voor consols gaan.