Battletoads (1991)

Alternatieve titel: Battletoads in Ragnarok's World

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32 / Game Boy / Nintendo Entertainment System / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis
Action / Platform
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rare, Sega en Mindscape
Uitgegeven door Mindscape, Tradewest, Nintendo en Sega

Zitz, Rash en Pimple zijn drie padden met ieder hun eigen vechtstijl. Samen met professor T. Bird escorteren de drie padden prinses Angelica naar haar thuisplaneet. Tijdens deze reis besluiten Pimple en prinses Angelica een uitstapje te maken naar een nabij gelegen ruimtestation. Onderweg worden ze echter in de val gelokt door de boosaardige Dark Queen. Deze ontvoert Pimple en prinses Angelica en voert ze naar Ragnarok's World, om ze daar op te sluiten in de Tower of Shadows. Professor Bird stuurt de overige twee padden op pad om de prinses te bevrijden en de Dark Queen te verslaan.

Game_Kaza
Het moeilijkste spel dat ik ooit gespeeld heb. Het is te doen op een emulator maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dit in het echt heeft geprobeerd te halen. In elk level zitten er wel onmogelijke stukjes waar je tig keer dood gaat. Het is wel leuk om te spelen. Er zit variatie in en de Battletoads zijn leuke characters.

Die review van AVGN is echt hilarisch!

AVGN - Review BattleToads.

avatar van LimeLou
Deze game is idd een van de moeilijkste ooit. Ik ben nooit verder gekomen dan het level met de speedbikes, helemaal in het begin.

nuf
Until We Win: Battletoads - thatguywiththeglasses.com

Hier een uitleg hoe je het hele spel moet uitspelen. Al denk ik niet dat je nog veel zin hebt na het kijken

avatar van LimeLou
Niet echt gemotiveerd, denk ik nee Zelfs met de beste beschrijving is deze game unbeatable zowat. Toch bedankt.

avatar van wolff
super leuk spel.. dit had zo geweldig kunnen zijn als het niet zo moeilijk was :S
het begin relaxed, lekker vechten. level 2 in die grot zijn die stroomschietende dingen al irritant maar dat jumpen is wel ergst

Ik heb ongeveer een jaar geleden het uitspelen van dit spel mijn doel gemaakt . Ik ben tot het 6de level gekomen maar toen heb ik het maar opgegeven
door dit: YouTube - Battletoads (NES) - Play-through - Part 4

Handige tips voor het 2de level: de kraaien kan je meerdere keren raken nadat je ze dood maakt waar je punten voor krijgt (heel veel punten). Bij de laatste slag krijg je zelfs een extra leven.
En voor die stroomschietende dingen, als je onder in het midden blijft kunnen ze je niet raken

Ben nog wel van plan het uiteindelijk uit te spelen zonder emulator.

avatar van royals
Jammer dat de Arcade versie hier niet bij staat. Die is veruit de beste maar inderdaad ook moelijk. Ook Battletoads Double Dragon en Battletoads In Battlemaniacs zijn leuk.