Fable III (2010)

PC / Xbox 360
Action / RPG

Ontwikkeld door Lionhead
Uitgegeven door Microsoft

In Fable III kruipt de speler in de rol van de zoon of dochter van de held uit deel twee. De eerste helft van de game beslaat de weg naar de troon van Albion, waar een tiran vanaf gejaagd moet worden. Tijdens de klim naar de macht zal de speler steun van volgelingen moeten krijgen en verschillende facties samen zien te smeden. Zodra de speler eenmaal de troon van Albion heeft bestegen, kan de kersverse heerser zich tot verlicht despoot of gevreesde tiran ontwikkelen. Naast uitvoerende zaken - krijgt de bevolking te eten of wordt er een kasteel gebouwd - kan ook worden rechtgesproken: de speler kan een oordeel vellen over allerlei zaken, van het stelen van brood tot zaken die heel Albion aangaan.

Vond de 1e DLC wel aardig en vermakelijk, niet meer dan dat!

Je bent er zo door, maar ach..... 400 MP is ook peanuts natuurlijk!

2e DLC traitor's keep op 1 maart aanstaande. Heb er zin in om Fable weer eens in mijn xdoos te gooien

Bron:

Fable III DLC Traitor's Keep aangekondigd - Fable III Xbox 360 Nieuws - insidegamer.nl

Zeer geslaagde DLC Traitor's Keep, ben er helaas alweer doorheen, maar voor iedere fable liefhebber is het zeker een aanrader

Beter dan de vorige DLC, veel beter zelfs

avatar van boertje22
Toch maar de nieuwe DLC Traitor's Keep gedownload.Ik had het niet verwacht dat het zo'n leuke DLC zou zijn. Vooral de nieuwe kleren die je krijgt zijn vet.

Heb ook het cijfer verhoogd naar 3,5*. Fable 3 is zeer vermakelijk en makkelijk te spelen.

avatar van Brains
Gemengde gevoelens. De serie wordt steeds meer gestript van zijn RPG elementen en alles is nog meer versimpeld. Dit vind ik persoonlijk erg jammer, en maakt het ook dat het geen game is die ik nog voor een tweede keer zal spelen. Wel heb ik een zwak voor het sfeertje in de Fable games en de wereld die wordt neergezet, en met een leuker verhaal dan deel 2 pakt dat weer een stuk beter uit.

avatar van Kenpachi
ik ga hem voor de pc kopen op 20 mei (na meer dan een half jaar wachten ) verheug me er heel erg op

Fable TLC vond ik één van de fijnste games ooit, jammer dat deze niet in de buurt komt. Toch nog een 3.5* voor de leuke sfeer en degelijke gameplay.

Spel is te simpel geworden; armor en wapens kopen is helemaal niet nodig terwijl dit een van de leukste dingen van een rpg is. En levelen is ook veel te simplistisch voorgesteld.
Desondanks toch een vermakelijk spel voor in een weekend tijd te doden.

Volgende rpg op mijn lijst is The Witcher 2, daar heb ik hogere verwachtingen van.

Deze zat ook bij mijn deal voor de xbox 360 samen met Halo: Reach.
Deze kan ik nog niet goed beoordelen want ik ben nog niet erg ver.

Maar dit spel is wel echt geniaal. Je kan leuk interacten met mensen voor punten ook nog, wel weinig opties daarmee, maarja. Maar je hebt ook een trouwe partner die met je mee loopt, een hond. En daar kan je mee spelen, je kan 3 opties met hem doen, je kan boos doen tegen hem, dat is erg zielig. Je kan een bal gooien voor hem, "fetch". Je kan ook hem nog aaien. De besturing voor de Xbox 360 is gewoon letterlijk Verschrikkelijk GOED!! Dit is mijn eerste Fable. Maar ik vond het verhaal zeer interessant. Leuke werelden waar je in terechtkomt. Mooie graphics vind ik zelf. En dit is zeker een fantastisch begin voor mijn xbox 360 carriere. Haha. De keuzes die je kon maken waren soms gewoon echt geniaal. Of je gaat boeren in hun gezicht, of hand schudden. Maar soms erg zielig. Bijvoorbeeld, laat je een groep activisten sterven (executeren) of je vriendin.
Dit spel lijkt erg op elke andere rpg, maar ik vind hem zeker beter dan de meeste die ik heb gespeeld. Daarom ga ik zeker ook nog de andere Fable's aanschaffen, maar alles op zijn tijd. Nu ga ik nog even genieten van de heerlijke opties van Fable III.

P.S mijn mening word later nog groter.
Tot nu toe is hij fantastisch!!

SeptuSword
JustMike schreef:
Deze zat ook bij mijn deal voor de xbox 360 samen met Halo: Reach.
Deze kan ik nog niet goed beoordelen want ik ben nog niet erg ver.

P.S mijn mening word later nog groter.
Tot nu toe is hij fantastisch!!

Ik weet niet welke RPG's je gespeeld hebt, maar dit is absoluut geen "RPG" zoals andere RPG's.. het bevat minimale RPG elementen die totaal niet uitgebreid zijn.

avatar van Starmaster501
Fable games hebben hun eigen genre in RPG moet ik zeggen.
Maar het is toch meer een Adventure/Sim.

SeptuSword schreef:

oké, nou, het is toch erg goed vind ik zelf
Als ze niet uitgebreid zijn, mogen andere spellen ook wel eens ophouden met rpg elementen uitbreiden, want dit was goed.

[Xbox 360]

Fantastisch!

Deze game heeft echt heel veel mogelijkheden, fantastische quests. De speelduur is echt lekker lang. De gameplay is echt hartstike goed. De graphics zijn meestal erg goed op een paar stukjes na. Behalve dat de quests fantastisch zijn, kan je ook makkelijk met ze lachen. Bijvoorbeeld, omkleden in een kippenpak om kippen te pakken. Kaboutertjes vangen. Geniaal gewoon. Hoe je moet vechten, erger ik me soms aan in spellen, maar in dit spel was dat gewoon lekker om te doen.

Items.
Je kan ook veel wapens vinden, en je hebt ook een plank waar je gifts kan krijgen. Je kan je omkleden in verschillende pakken. Tatoeages zetten en gezichtshaar kopen. Haha. Je hebt ook verschillende gauntlets die je kan dragen, Vortex, Fire, Ice, Etc. Erg leuk. Je kan in 3 opties, Ranged (met geweer), Melee (met zwaard of hamer), Magic (met al de gauntlets). Dus veel mogelijkheden.

Oude mening even tussendoor.

avatar van Spock
Ik vond het maar een zenuwslopend en onduidelijk spel. Ik kreeg hem gratis bij de XBox, maar hij viel toch zwaar tegen. Het is allemaal leuk verzonnen, maar alles is zo onduidelijk in elkaar gezet. Geen inventory, maar een sanctuary. Ik heb uren lopen zoeken naar bepaalde items. Alleen het feit dat ik met mijn laptop op de bank zat tijdens dit spel is vreselijk. De opties en keuzes die je in het spel maakt zijn veel te zwart-wit en te voor de hand liggend. Handen schudden: goed / Boeren laten: slecht. Het had allemaal wat minder orthodox gemogen.

Spock schreef:

boeren laten hoefde niet slecht te zijn. En later word het toch leuker, als je wat geld gaat verdienen in huizen verhuren, en gaat trouwen enzo. Ik ben nu getrouwd met iemand. De keuzes, ja, een beetje voor de hand liggend. Meestal dan.

avatar van LimeLou
Soms vind ik zwart-wit keuzes leuker in RPG's dan zo'n grijze saaie massa. Bij Mass Effect 2 heb je veel realistische keuzes bijvoorbeeld , maar is het wel allemaal wat saaier IMO.

avatar van Spock
Ik heb het spel al verkocht. Ik wacht nog een jaartje en dan haal ik de nieuwe Witcher.

Zo, als je eenmaal koning bent, verschrikkelijk saai, en wat een ****** keuzes moet je dan maken. dat is zeer jammer, want daarvoor had je nog een epic battle met de guards van logan.

uitgespeeld

avatar van LimeLou
Review ?

kiriyama
Hoe lang duurt dit spel eigenlijk? Is het zoals een 'echte' RPG met een spelduur van zo'n 30-50 uur of is het meer actie en wandel je er in 8-10 uurtjes doorheen?

kiriyama schreef:

Het laatste. En dat doorheen wandelen kan je letterlijk nemen want er zit totaal geen uitdaging in het spel. Tot een uur of 10-15 kan je het wel rekken als je er de tijd voor neemt maar meer zit er ook echt niet in. Ik vind het geen verschrikking - maar Fable III is eerder een 'casual' game - als je het zo zou willen noemen. Poepsimpel, leuk voor te zien (want het ziet er best mooi uit) en best aangenaam voor een uurtje in te vertoeven maar het staat mijlenver van een 'echt' rpg af.

kiriyama
Mooi zo. Voor tien uurtjes lijkt me dit nog wel een leuk spel. Ziet er toch wat te flauw uit om er ruim dertig uur van m'n tijd in te steken.

kiriyama
Eerste indruk is nog een stuk minder dan ik al dacht. Ik ben nog niet zo ver, maar het begint toch behoorlijk op een hersenloze hack and slash te lijken, dat qua actie eigenlijk ook helemaal niet leuk is. Visueel is het sfeertje nog wel aardig, maar screen tearing zorgt dat daar weinig van overblijft. Ik dacht dat het bij de Assassin's Creed games op de PS3 al erg was, maar dit slaat echt alles. Daarbij zijn de mini-games tot nu toe wat flauw en ben ik toch echt te oud om te moeten lachen om scheten laten en kotsen.

Hopen dat dit inderdaad niet langer duurt dan 10 uur, want dat lijkt me eigenlijk al te lang. Jammer, eerste deel liet toch nog wel wat potentie zien. Serie mag na 'The Journey' wel stoppen wil het niet helemaal op een karikatuur op zichzelf gaan lijken.

kiriyama schreef:

...nou ervoor stoppen mag anders ook best wel. De E3 presentatie zag er nou niet bepaald erg interessant uit. Tenzij er eens echt een verandering in de gameplay plaatsvind heb ik het ook wel gehad met de Fable reeks. En ik blijf het jammer vinden want op zich is de wereld mooi, sfeervol en zitten er best goede ideeën in - maar daar blijft het dan ook bij.

LimeLou schreef:
Review ?

neh ik heb gezegd wat ik wou zeggen.

JustMike schreef:
[Xbox 360]

Fantastisch!

Items.

Oude mening even tussendoor.

stem verlaagt naar een 4*.

avatar van GameEvolutie
Fable 2 vond ik al erg tegenvallen ten opzichte van zijn voorganger,
met deze deel bewijzen de makers van Lionhead dat ze het niet meer in zich hebben om een degelijke fantasy game neer te zetten,

Ze moeten meer variatie in de landschap maken waardoor het niet een eentonig klote wereld word waar je telkens weer fast travel gebruikt,
Ze moeten het laten afspelen rond de tijd van deel 1 waardoor ze betere armor wapens en magic hebben en geen mislukte speelgoed pistoltjes,
Een leuker verhaallijn is ook echt nodig om weer een normale fantasy game neer te zetten,
Ook moeten ze een groter verschil maken in uiterlijk zodat je ook echt ziet dat je dikke horns krijgt omdat je burgers doodt of klijne engel vleugels krijgt omdat je de goede kant opgaat dat mis ik ook heel erg in deze mislukte deel van fable,
Als ik terug denk aan bowerstone en de andere steden landschapen van deel 1 dan schaam ik me zelfs dat ik tijd in deze klote game heb gestoken,
Ook hebben ze bij deel 1 te minste moeite gedaan om een degelijke uitbereiding neer te zetten lost chapters was een erg belangrijke toevoeging aan de eerste deel met leuke quests leuke lanschap en leuke armor veel gekker moet het niet worden in de game industrie want wat ze hier laten zien is verschikelijk,

Peter Molyneux doe eens normaal man!

GameEvolutie schreef:
Peter Molyneux doe eens normaal man!

Ik vond de 1e echt goed en hoewel de 2e op sommige punten makkelijker was gemaakt was die nog steeds heel vermakelijk. Toen kwam deel 3...