Fable III (2010)

PC / Xbox 360
Action / RPG

Ontwikkeld door Lionhead
Uitgegeven door Microsoft

In Fable III kruipt de speler in de rol van de zoon of dochter van de held uit deel twee. De eerste helft van de game beslaat de weg naar de troon van Albion, waar een tiran vanaf gejaagd moet worden. Tijdens de klim naar de macht zal de speler steun van volgelingen moeten krijgen en verschillende facties samen zien te smeden. Zodra de speler eenmaal de troon van Albion heeft bestegen, kan de kersverse heerser zich tot verlicht despoot of gevreesde tiran ontwikkelen. Naast uitvoerende zaken - krijgt de bevolking te eten of wordt er een kasteel gebouwd - kan ook worden rechtgesproken: de speler kan een oordeel vellen over allerlei zaken, van het stelen van brood tot zaken die heel Albion aangaan.

avatar van Spock
Ik heb overigens nooit begrepen waarom make-up voor een man vreemd is in deze spellen. In de tijden waarin Fable zich afspeelt is make-up een van de normaalste manieren om status te tonen.

GameEvolutie schreef:
[...]Ook hebben ze bij deel 1 te minste moeite gedaan om een degelijke uitbereiding neer te zetten lost chapters was een erg belangrijke toevoeging aan de eerste deel met leuke quests leuke lanschap en leuke armor[...]

Lost Chapters is geen echte uitbreiding, want die had eigenlijk in het origineel van Fable moeten zitten. Omdat ze de game destijds niet op tijd af hadden, hebben ze een gedeelte van de game weggelaten en later als Lost Chapters uitgebracht. Het origineel voelde destijds dan ook onaf aan en sinds The Lost Chapters uitkwam, werd Fable ook alleen nog maar verkocht met die uitbreiding erbij. Deze zogenaamde uitbreiding is dus ook niet te vergelijken met de uitbreidingen van de meeste games en moet beschouwd worden als horende bij het origineel van de eerste Fable.

avatar van jerom1234
Wat gebeurt er als je moet kiezen tussen je vriendin of die drie mensen die dood moeten gaan, voor je vriendin kiest om te leven?

avatar van SonnieBrasco
Ik ben zelf geen rpg man ik haat ze zelfs. Maar dit is toch wel een top spelletje. Gwn beetje gek en evil doen heerlijk toch.

Dat komt omdat Fable III kats weinig RPG elementen bevat,

het is gewoon meer een Hack&Slash actie game geworden.

avatar van Dutch-J3ff
Ik vind het opzich wel een leuk spelletje, alleen behoorlijk kort...

avatar van Mr. Olaf
Game is nu via Xbox live gratis te downloaden! Wel voor gold members alleen.

avatar van Starmaster501
Tijdelijk, of...?

kiriyama
Ga er maar van uit dat het tijdelijk is ja. Ep. 1 van The Walking Dead is nu ook gratis.

Nog steeds wel vermakelijk, maar lang niet zo goed als de eerste twee.

avatar van Mr. Olaf
Starmaster501 schreef:
Tijdelijk, of...?

Yup, t/m 30 juni. Daarna verschijnen er elke 1e en 16e van de maand weer games die gratis gedownload kunnen worden tot aan de release van de Xbone. Komende maand AC2 en Halo3.

Fable 3 is een game die op alle fronten te kort schiet. Het wordt een RPG genoemd, maar het enige RPG element dat ik heb kunnen vinden zijn een paar kleine keuzes en quests. De game is op Hack en Slash gebied ook zeer matig te noemen als je het vergelijkt met het superieure Devil May Cry. Het verhaal is daarnaast ook vlak te noemen. Er zit van alles in Fable 3, maar niks komt goed tot zijn recht. 2,5*

Na Fable 2 gespeeld te hebben waren m'n verwachten natuurlijk gigantisch hoog voor deze game, maar het viel allemaal wel tegen.
Niet zo'n top sfeer zoals Fable 2 (en in het geheel ook niet) wat mij wel heel meest aantrok van Fable 2.
Ook vind ik die "augments" vervelend.
De quests vielen tegen, minder van die "mysteries". En bovendien het verhaal+het jaar waarin het afspeeld waren voor mij ook niet geweldig gekozen.
Máár als we dat even vergeten is het een prima spel om even een keertje doorheen te spelen.

avatar van anders99
Eindelijk heb ik een xbox 360. Dit is de eerste game die ik er op speel. Ik was al een heel grote fan van Fable the lost chapters op de PC maar dit vind ik nog beter naar Fable 2 die ik binnenkort ook zal spelen. Ik ben heel echt tevreden over deze game. Een echte aanrader.