Vanquish (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Sega

Rusland en de Verenigde Staten wedijveren met elkaar over het eigendom van de steeds schaarser wordende energiebronnen op aarde. De Verenigde Staten heeft daarom een ruimtestation ontwikkeld om de energie van de zon te gebruiken. Wanneer de Russen het Amerikaanse ruimtestation overnemen en deze gebruiken om San Francisco te vernietigen moet de geheime agent Sam met behulp van een futuristisch gevechtspak de Russen tot een halt roepen. Sam neemt het op tegen een leger van Russische robots met behulp van de modernste wapens en gevaarlijkste gevechtstechnieken.

Dit ziet er wreed uit!

avatar van kaholiic
Idd. Flitsend.

Lijkt mij een mix van Gears of War en Halo. Mooie combi wat mij betreft en eventueel het aanschaffen waard. Alleen oogt het verhaal redelijk fantasieloos.

avatar van kaholiic
Das waar. Maar dat hoeft van mij ook niet altijd super te zijn.

Zo hallo zeg, net de demo gespeeld en het is echt weer typisch Japans, lekker hardcore. En net zoals in de meeste Japanse games overdreven grote robots die je moet killen en dit was hier dan ook niet anders. Ik was op Normal iets van drie kwartier bezig om een eindbaas (?) te killen, ik wil echt niet weten hoe het dan is op Hard.

Voor de rest ziet het er erg flitsend uit wat je allemaal kan doen met je pak, lekker sliden over de grond en in een soort van bullet time achtige modus gaan.

avatar van Maiky
Vannacht ook de demo gespeeld en holy moly, de snelheid ligt enorm hoog. Ik heb 'm niet helemaal uit kunnen spelen in verband met slaap, maar ik kijk er al naar uit om 'm vanavond weer te spelen. Het speelt heerlijk soepel. Ik moest stiekem een beetje denken aan Halo, maar ik denk dat die vergelijking uiteindelijk verwaarloosbaar is. Dit wordt een potentiële aankoop. Enige wens is dat ik ook naar groenere omgevingen verlang. Anderzijds, misschien zijn de techno omgevingen wel de reden waarom dit juist hardcore is.

Erg gave demo!

Ik moest even aan de camera wennen, maar na een paar minuten zat ik lekker volop te knallen. Die eindbaas is ook echt geweldig, lekker taai en hectisch. Ik denk dat dit wel eens een spel kan worden dat ik meteen ga halen zodra hij in de winkel ligt.

Enkel aan de framerate mag nog wel wat gedaan worden, ging toch een paar keer aardig naar beneden.

avatar van Maiky
De framedrops vielen me niet zo op. Het visueel spektakel des te meer: ik zag op een gegeven moment wel duizenden vonken het hele beeldscherm vullen. Chaos en destructie, daar kun je me 's nachts voor wakker maken. De controls waren ook erg intuïtief: bij mijn eerste speelronde had ik het belangrijkste al snel door.

Ja, dit komt op mijn Nog Kopen-lijstje.

Demo was echt dope gewoon. Echt razendsnel en me hele scherm gevuld met overal actie. Jep, deze ga ik ook halen als ie uitkomt.

avatar van Bahamut Zero
Demo vanavond of morgen ook maar even bekijken. De game-play vids op Youtube enz. zien er wel erg goed uit, dus was eigenlijk al van plan deze te kopen!

AvMerode
Combinatie van transformers en gears of war maar dan nog eens in turbo snelheid , ziet er leuk uit en de mastermind achter RE2,DMC,Okami,viewtiful joe (nu de baas van platinum games) heeft wel oog voor games en dat kan ik duidelijk zien.
Mad world vond ik veel te eentonig maar bayonetta was wel goed, deze doet er denk ik weer een schep boven op, platinum games doet het steeds beter.
Maar dit is weer typisch japans en uiteraard was dat wel te verwachten, is ook niks mis mee maar de snelheid ligt mij wat te hoog (ook al wen je er wel aan).
Deze vis ik wel eens uit de budgetbak, kijk maar naar bayonetta, werd ook zeer snel 30 euro.

avatar van Bahamut Zero
Shinobi schreef:
Ik was op Normal iets van drie kwartier bezig om een eindbaas (?) te killen

Waar heb jij op lopen schieten dan? Ik had hem in 8 minuten neer
Voor de rest, demo was wel aardig maar heeft mij overtuigd om hem uit de budgetbak te vissen. De volle 60 euro is ie niet waard, eentonigheid slaat vrij snel toe aan de demo te zien. Zag ook veel Lost Planet invloeden, zoals de V.S. uit Lost Planet hebben ze hier een variant op bedacht. Ook veel vijanden lijken zo uit Lost Planet te zijn gestapt.

haha inderdaad ja. Hij was niet zo moeilijk. Deed er 10 minuten over.

avatar van mnrk
De demo op de PS3 ziet er erg goed uit...

Bahamut Zero schreef:

Waar heb jij op lopen schieten dan? Ik had hem in 8 minuten neer

Ja, nadat die robot transformeert wordt het helemaal chaotisch met al z'n lasers enz. Hield mij in ieder geval wel even bezig.

raffael77
Demo geprobeerd maar vond hem slap. Eentonig was het ook. Voor 60 euro te koop is schande.

avatar van TonyTHorror
Die demo

Dit wordt een pareltje. Mix tussen Lost Planet, Gears of war en dan in mini-tech vorm, fan-fucking-tastisch. Overdreven (oosters) bombastisch gedoe met big ass guns en 100 explosies in een halve minuut.. I'm in!

avatar van pie
pie
boring

avatar van rockgamer
TonyTHorror schreef:
Die demo

wist je dat ik ongeveer hetzelfde wou zeggen, haha
helemaal mee eens !

AvMerode

avatar van LimeLou
Klinkt vet. Nu is dit sowieso een must-buy voor me

Dit lijkt me leuk maar te veel hetzelfde. Daarmee bedoel ik je heb echt te veel wit/grijs als kleur. Het maakt dit spel een beetje eentonig. Als het op verschillende locaties zou zijn geweest zou het denk ik wel beter zijn geweest.

avatar van LimeLou
Je hebt het nog niet gespeeld, dus je kan het niet weten En om eerlijk te zijn, een game zoals Killzone 2 speelt zich ook alleen in industriële gebieden af, maar blijft toch boeien.

LimeLou schreef:

Nee hoor. Gelukkig ziet dit spel er stukken beter uit!

kiriyama schreef:

Nee hoor. Gelukkig ziet dit spel er stukken beter uit!

Ik vind ze allebei op een eigen manier er goed uit zien. Vanquish is meer clean en groots, terwijl Killzone klein is en ranzig.

Vreemd dat niemand deze game reeds beoordeeld heeft.
Ik ben in ieder geval aangenaam verrast tot nu toe.
Nog 2 chapters te gaan en scoort voor mij tot hiertoe een dikke 4 sterren!

Idd, had gedacht dat deze game populairder zou zijn. Makers van oa Bayonetta, weer lekker vloeiende over-the-top action. Demo speelde ontzettend smooth, de vette slo-mo dodge en jetslide moves waren genieten, lekker hyper maar toch total control feeling. Zo te lezen was iedereen het daarmee wel eens, maar blijkbaar toch teveel budget wachters (ook ik wacht nog even). Komt mischien ook een beetje door de wat substance over style indruk, gameplay erg goed uitgewerkt, maar verhaal en presentatie meer een kapstokje. NoobToob luitjes waren er ook mega enthousiast over en noemden het een van de beste games van het jaar.

Geen wonder eigenlijk. Je kan de game al in 5 uurtjes uitspelen. Wanneer Vanquish een budgetprijs meekrijgt zal ik 'm ook sowieso een kans geven. Het knettergekke Bayonetta vond ik ook geweldig!

kiriyama
Net even anderhalf uur gespeeld en ben (zoals verwacht) erg onder de indruk. Qua actie is dit toch wel de beste shooter die ik heb gespeeld. Hier en daar is er sprake van een klein framerate probleempje, maar dat is enkel als het érg hectisch wordt en zorgt nergens voor hinder. Que gameplay is dit gewoon heerlijk over-the-top doldwaas gedoe.

Ik was een beetje bang dat het te ééntonig zou worden en dat ik rustpunten zou missen. Tot nog toe kan ik echter geen minpunten aanwijzen. Fantastische shooter!

kiriyama
Vanmiddag nog wat gespeeld en wat een spel.

Ik kreeg een rail level voor mijn kiezen dat zich qua actie makkelijk kan meten met het treinlevel uit Uncharted 2. (Nouja bijna dan.) Hiermee vergeleken zijn games als 'Halo' en 'Killzone' maar trage meuk. Zeker als je dit rail level met het treinlevel uit 'Killzone 2' vergelijkt. Gruwelijk achterhaald.

En vlak daarna ook nog eens één van de meest hectische boss-battles die ik ooit heb gespeeld. Dit is nou hoe actiegames eruit zouden moeten zien. Geen bullshit, maar gewoon keiharde actie!

De rest volgt wel in de review. Wil nou ook weer niet deze hele pagina vol gaan spammen...