Fallout 3: Point Lookout (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda

Point Lookout is de vierde uitbreiding voor Fallout 3 die zich afspeelt in de moerassen van Point Lookout State Park in Maryland, een van de weinige gebieden in Fallout 3 welke niet gebombardeerd is. Hier dien je enkele nieuwe tegenstanders zoals leden van een vreemde sekte en misvormde hillbillies te bestrijden met een aantal nieuwe wapens.

avatar van Brains
Erg leuke add-on! Een compleet ander sfeertje dan de main game, maar toch diezelfde Fallout vibe. Ook is de moeilijkheidsgraad aardig wat hoger, maar soms wat tegen het te moelijk aan. De verhaallijn vind ik leuker dan de main story, met een paar leuke twists. Door deze add-on heb ik weer flink wat uren in Fallout 3 gestoken.

4.0*

Dr. Salvador
Wow!. Vette hoes! .

Prachtig, lijkt op The Hills Have Eyes, Als ik dit eerder in de winkel had gezien had ik hem meteen gehaald, maar zie dat het een uitbreiding is...Nouja

Doet me soms een beetje denken aan The Texas Cainsaw Massacre.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Van alle add ons voor Fallout 3 benadeert Point Lookout het beste de originele game. De main quest is zelfs interessanter dan die van Fallout 3. Ook zijn er hier genoeg side quests te vinden en is er een heel nieuw gebied dat je kan ontdekken.

avatar van tovenaar
Vond dit ook zeker de leukste add on. Interessant nieuw stuk land te ontdekken, aardig leuk verhaal dat lekker van links naar rechts vliegt en stoere nieuwe characters. De quests in de mansion van whatshisname zijn ook flink ruiger dan de gemiddelde battles.

avatar van andnino
Eigenlijk heb ik deze uitbreiding enigszins flauw gespeeld. Ik had al het Chinese Stealth Armor van Operation Anchorage, en ben de moeilijke gedeeltes gewoon onzichtbaar doorgesneakt. Het doden van al die ghouls en beesten levert me ook niets meer, nu ik eenmaal level 30 ben. Zelfs op dat level blijven het bijzonder sterke vijanden, misschien juist daarom dat ik het enigszins vervelend vond om ze allemaal te moeten bevechten. Ze geven ook geen bijzondere loot, dus dan doe je het sneller op zo'n manier.

Maargoed, leuke storyline inderdaad. Ik vond het wel een beetje te fantasy-achtig worden, terwijl de game zelf toch nog wel een zekere graad van realisme aanhoudt. Verder wel leuk, ook een sfeervolle omgeving, maar niet de leukste add-on wat mij betreft.

kiriyama
Ik ben bijna klaar met alle andere DLC en ben ook al klaar met het hoofdverhaal, maar ben nog 'maar' level 21. Iemand tips om nog snel 9 levels te stijgen voor ik hier aan begin? Want echt zin om nog veel tijd in het spel te stoppen heb ik ook niet meer, maar zo het liefst wel deze DLC nog uitspelen.

avatar van Brains
Hier staan genoeg tips/exploits:

Forum:Fallout 3 Power Leveling - The Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more - fallout.wikia.com

Je kan het tevens altijd proberen op een lager level.

kiriyama
Ok. Bedankt. Zal eens wat van die tips proberen.

Mocht het niet snel genoeg gaan zal ik deze DLC wel gewoon overslaan. Na 33 uur ben ik de wasteland wel meer dan zat.

kiriyama
Minste DLC pakket van Fallout 3. Maryland is zo mogelijk nog lelijker en duf dan de wasteland zelf. De missies zijn een herhaling van zetten, de vijanden niet veel anders dan anders en interessante loot is er ook al niet te vinden. Een geluk bij een ongeluk is dan nog dat dit meteen ook de kortste DLC van allemaal was.

Mijn Fallout 3 avontuur is bij deze afgelopen. Hopen dat New Vegas wel een interessante plaats is, want qua gameplay heeft Fallout genoeg pluspunten om verder te willen spelen.

avatar van solidKevin
De vierde en tot nu toe leukste DLC van Fallout 3. Point Lookout is een leuk gebied waar genoeg valt te ontdekken. Het verhaal is leuk verzonnen en de bijbehorende karakters zijn eens een keer interessant. De andere missies in de DLC stellen niet veel voor, maar de Chinese spion missie was toch wel één van de leukste missies die ik in heel Fallout 3 heb gedaan. De Lever-action rifle en de Double-barrel shotgun zijn leuke toevoegingen die ik nog vaker ga gebruiken. Al met al een geslaagde DLC.

Eindbeoordeling 8 (4*)

avatar van leatherhead
kiriyama schreef:

Rare opmerking; deze heeft van alle dlc's namelijk veruit de meeste content en duurt dus het langst.

Onlangs voor de - jawel - derde keer Fallout 3 uit aan het spelen, en deze dlc blijft geweldig. Uitmuntende sfeer en locatie, boeiende en bij vlagen geniale main-quest (die trip!) en een hoop uitdaging. Doet qua sfeer inderdaad erg veel aan Hills Have Eyes en TCM denken. Verder lekker veel te doen en een schare aan nieuwe blitse wapens (Double-Barreled is een favorietje).

Samen met The Pitt één van de betere Fallout add-ons.

leatherhead schreef:

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik zie me Fallout 3 binnen niet al te lange termijn ook weer eens herspelen nou dat ik door deel 4 heen ben, maar net deze Point Lookout is de DLC waar ik het meest naar uitkijk om weer doorheen te gaan. Waarschijnlijk inderdaad vanwege het horror sfeertje dat er behoorlijk in verwerkt zit.