Romance of the Three Kingdoms X (2004)

Alternatieve titel: Sangokushi X

PC / PlayStation 2
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Het Tiende deel van de historische simulatie serie Romance of the Three Kingdoms. Herbeleef de 147 jaar van de tumulteuze Chinese geschiedenis tijdens de derde eeuw. Na de Gele Tulband revolutie is de Han dynastie ten dode opgeschreven en overal treden krachtige krijgsheren naar voren om een gooi naar de macht te doen. Neem controle van een van China's nieuw ontstane staten en probeer je macht uit te breiden en je volk tevreden te houden. Er zijn meer dan 650 karakters om uit te kiezen en meer dan 100 mogelijkheden om er een zelf te maken. Nieuw is de mogelijkheid om je karakters online met andere spelers uit te wisselen.