Romance of the Three Kingdoms III: Dragon of Destiny (1992)

Alternatieve titel: Sangokushi III

PC / Sega CD / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / TurboGrafx-16 CD
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Het derde deel van de historische simulatie serie Romance of the Three Kingdoms. Tijdens de Sangokushi periode verscheurd door de vele krijgsheren, die na de val van de Han, uit zijn op nieuw gebied. Deze verdeeldheid zorgt voor de opkomst van groep opstandelingen, de Gele Tulbanden genaamd. Het land wordt nu nog ternauwernood bijeengehouden door de nieuwe Keizer, maar er liggen vele kapers op de kust. Kies of maak een krijgsheer zorg dat je gebied staande blijft in deze hectische tijden en probeer langzaam uit te breiden richting de troon, in een historisch of fictief scenario.