Heroes of Might and Magic (1995)

Alternatieve titel: Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

PC / Macintosh / Game Boy Color
Strategy / RPG
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door New World en KnowWonder
Uitgegeven door New World, 3DO en Softgold

Speel als de Ridder Lord Morglin Ironfist, de Magiër Lord Alamar, de Tovenares Queen Lamanda of de Barbaar Lord Slayer, in dit eerste deel van deze turn-based strategie serie. Bouw je kasteel uit tot onneembare vesting en verken het land van Enroth, voor schatten, nieuwe recruiten en eventuele bandieten en monsters.

Onwaarschijnlijk hoe zo'n eenvoudige game zo verslavend kan zijn!

avatar van Vivec
Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat dit het eerste computerspel was dat ik ooit gespeeld heb, als 7-jarige (het spel was al enkele jaren uit) speelden we met enkele vriendjes dit spel soms hot seat bij iemand thuis op woensdagnamiddag. Mooie herinneringen aan, best bizar ook hoe je een game als deze ervaart op zo'n jonge leeftijd; hopen dat je "het cyclopenkasteel" krijgt omdat die op één na sterkste eenheid (de paarse trol die rotsblokken gooit), ook zeer stevig is, en dan plots versteld staan als een kameraad je verslaat met "het witte kasteel met blauwe daken" omdat je nog geen echt besef hebt van het strategische aspect van een dergelijke game.

Gisteravond begonnen met de campaign als Barbarian. Na twee standard maps gespeeld te hebben afgelopen weekend had ik de mechanics van deel 1 twintig jaar later wel weer in de vingers Wat een heerlijke trip down memory lane. Naarmate zich de map uittekende van het eerste scenario herinnerde ik me deze zelfs deels. Wat een lol