Battlefield 1942 (2002)

Macintosh / PC
single player / online

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Apsyr en Electronic Arts

Battlefield 1942 speelt zich af, zoals de naam al doet vermoeden, op de slagvelden van de tweede wereldoorlog. De speler kan zowel de kant kiezen van de axis of de allies. Het spel is voornamelijk gericht op de multiplayer. Maar er is ook wel degelijk een singleplayer mogelijkheid in vorm van een campaign in chronologische volgorde.

avatar van hpdw
Rod schreef:
Dit spel heb ik echt tot in den treuren gespeelt. Ik had destijds nog geen internet, maar wel 2 computers met een lanverbinding. Dus dat was elke dag coopen met mijn neef.

En nu nog op elke lan waar ik kom doen we wel weer een potje. Het blijft gewoon een goed spel. Wat mij betreft beter als Battlefield 2.

co op dat is alleen maar leuker met dit spel, brilliant spel idd

avatar van hpdw
Starmaster501 schreef:
wat als er geen 2e wereldoorlog was? dan zouden er 12538 games minder op de wereld zijn

uuh nee, dan waren het simpelweg eerste wereldoorlog spellen geweest

avatar van wo2-freak
BINNENKORT BATTLEFIELD 1943 !!!!!!
IK KAN NIET WACHTEN IK SLACHT IEDEREEN AF !

oneindig speelbaar dankzij de vele mods (en in het spel zelf zaten ook al redelijk wat maps).

Ik kan niet wachten tot het vervolg komt, want dit spel is geweldig. Alleen aangezien ik mijn CD key kwijt ben, kan ik niet online spelen, wat eigenlijk zuigt met zo weinig maps. Gelukkig geeft de uitbreidingspakket Secret weapons of WW2 een goede add on. Sinds 2 weken geleden speel ik dit spel elke dag, de hele dag door, sla zelfs me favoriete series over. Soms heb je eenmaal die momenten dat je verslaafd ben xD Geweldig spel! 5.0, geen puntje minder:)

Ik ook heb toen destijds het spel in de treuren gespeeld met zo'n halfbakken verbinding of via LAN.

Laatst kwam ik hem weer tegen op een website voor nog geen 7 euro, incl addons.

( was mijn originele codes kwijt omdat dat op een los papiertje stond * stom stom stom* )

maar ben inmiddels weer flink aan het spelen

Super Game.!

avatar van Ageingrebel
Weet iemand hoe je de resolutie op breedbeeld kan zetten? Ik word er namelijk gek van! Heb al geprobeerd om het te forcen via die .con files maar om één of andere reden wil het echt niet lukken.

avatar van wo2-freak
Wie speelt dit briljante spel nog? Volgens mij de beste game met de grootste maps ooit

avatar van WeZet
Ik heb de Battlefield 1942: World War II Anthology (BF1942+Road to Rome & Secret Weapons of WW II) jaren geleden gekocht, maar niet lang gespeeld (toen nog crappy internetverbinding). Tegenwoordig een ping van 10 ms en flinke down/up (fijn voor 64-speler maps), dus gaat er morgen weer in!

avatar van jespertje
de game is best wel lollig

jespertje schreef:
de game is best wel lollig

lollig?

avatar van predator
Heb dit spel ook maar er is een probleem. Op de hoes staat dat (ik heb namelijk de "Deluxe editie") dat deze 3 nieuwe maps bevat: "Battle of Britain", "Operation Aberdeen" en "Coral Sea". Nu ik heb enkel "Battle of Britian", die andere 2 maps heb ik niet, en op "Battlefield 1942: Road to Rome" kan ik die 2 maps ook niet terug vinden. Weet iemand toevallig hoe ik aan deze maps kan geraken ("Coral Sea" en "Operation Aberdeen"). Ik zou ze zeer graag eens een keer spelen, want ben ondertussen al die andere maps (van zowel deze versie als van Road to Rome) beu gespeeld. Iemand?

Alvast Bedankt.

avatar van payrits
toch jammer dat ze ze niet meer zo maken.

avatar van lambo116
Voor die tijd een mooie game, die ik helemaal kaal heb gespeeld.

Hier moet echt een remake van komen met de frostbite engine. Dit zou echt geniaal zijn.

avatar van Thomas83
Weet iemand hoe je view distance op kunt schroeven? Van wat ik lees moet je video.con met kladblok openen, een hogere waarde dan 100 in te vullen en dan de boel opslaan en het bestand als alleen lezen te markeren, maar op een of andere manier blijft alles ingame hetzelfde. Denk niet dat het uitmaakt, maar speel de gratis versie van Origin.

avatar van Thomas83
Deze vind ik misschien nog wel leuker dan Battlefield 2, de andere Battlefield die ik in bezit heb. Ik mis de commander, helikopters, squads en mogelijkheid voor elkaar te spotten wel, maar in de eerste Battlefield kun je nog meer besturen en kunt gewoon altijd op de volledige maps spelen, wat in Battlefield 2 niet kan dacht ik.

Hier zijn de maps nog kaler qua aankleding (door die kale aankledng, die wel begrijpelijk is gezien de grootte van de maps, mis helaas wel de echte sfeer in de levels), maar ik vind ze een stuk leuker dan in Battlefield 2. Die heeft ook pareltjes als Gulf of Oman, maar de maps zijn in deze voorganger wat gevarieerder en op een of andere manier leuker. Van El Alamein en Iwo Jima krijg ik maar geen genoeg. Je kunt wat minder hoog klimmen en minder ver kijken volgens mij, maar er is een betere balans of zo.

De muziek vind ik ook fijner. De variatie op het originele thema vind ik Battlefield 2 wat deprimerend, het origineel klinkt veel epischer, wekt adrenaline op. Ook een grote plus vind ik de humor die het spel bevat. Hier kun je nog grappig allerlei teksten brullen en reageren de spelers op situaties zoals uit de lucht vallen met of zonder parachute of beschoten worden door teamgenoten. Je kunt in het spel ook zo heerlijk aankloten met die voertuigen en explosieven en zo.

Ik vind de teams ook veel leuker. De Japanners en Duitsers zijn veel leuker dan China en die Midden-Oosterse coalitie. Ook de setting van de Tweede Wereldoorlog leent zich wat beter voor uitgebalanceerde gameplay. Het vliegen is zo heerlijk hier. Ook heb je hier nog niet dat puntensysteem met unlockables en zo. Feitelijk een fantastisch systeem, maar in de praktijk werkt het op public servers gewoon totaal niet. Het moedigt mensen aan voor hun kill/death ratio en de eigen punten te gaan, in plaats van samen te werken zoals de bedoeling is.