Fallout 3: The Pitt (2009)

PC / Xbox 360 / PlayStation 3

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda

The Pitt speelt zich af in de ruïnes van industriestad Pittsburgh waar de inwoners door een plaag geïnfecteerd zijn. De speler moet vechten tegen gemuteerde Trogs. Hierbij krijgt hij nieuwe wapens tot zijn beschikking, zoals een AutoAxe. Natuurlijk is hij de enige die een remedie kan vinden voor de infectie die Pittsburgh plaagt.

avatar van Futures
Deze add on heb ik eerlijk gezegd nooit gespeeld.

avatar van Brains
Zeker een aardige add-on. Staat volledig los van het originele verhaal, en speelt zich volledig af buiten het originele gebied. Dit geeft een nieuwe kijk op de fallout wereld. Het verhaal is zeker leuk, met weer een aantal leuke keuzes. Maar verder is er niks meer te doen in het nieuwe gebied na de missies hier te hebben voltooid. Gewoon leuk om een enkele door door te spellen. Dus 3,0*.

The Pitt is een goede Fallout 3 add on. Het is redelijk lineair maar er valt hier en daar toch nog wat te ontdekken. Het verzamelen van ingots is bijvoorbeeld geen verplichting maar je kan er wel leuke extras mee verdienen in de vorm van unieke wapens en armor.

De main quest is interessant en eist dat je enkele morele keuzes zal moeten maken, iets wat in andere add ons ontbreekt.

avatar van andnino
Eens met voorgaande. Met plezier gespeeld, tot iets te laat doorgegaan op een zekere vrijdagavond omdat ik 'm zo graag uit wilde spelen.

kan je dit spelen zonder fallout 3 uitgespeeld te hebben?

avatar van Brains
Het is een uitbreiding op Fallout 3. Je kan het spelen zonder Fallout 3 te hebben uitgespeeld, maar niet zonder Fallout 3 te hebben .

hoe kom ik dan bij dit spel? new game ofzo?
want, mijn savegame van fallout 3 is weg
Dan moet ik weer opnieuw uit de vault en dat vond ik erg saai...

avatar van Maiky
Ik geloof dat er ergens in het menu iets van 'Downloads' staat of iets dergelijks. Daar komen al je gedownloade uitbreidingen te staan. Dan is het slechts een kwestie van de juiste uitbreiding selecteren en spelen maar!

oké, bedankt

The Pitt is best een leuke DLC, die je naar een compleet ander gebied stuurt. Het is alleen een beetje jammer dat dit gebied niet zo heel erg interessant is. De karakters in het gebied zijn ook niet heel interessant, waardoor de quests een beetje statisch aanvoelen. De nieuwe wapens en armor zijn eigenlijk het leukste onderdeel van de DLC.

Eindbeoordeling 6 (3*)