Fallout: New Vegas (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco

Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.

avatar van Brains
Interresant, heb nu nog meer zin in de game. Het meest interresante is wel dat je blijkbaar kan schieten met knuppels.

Ch3wb4cc4h
Klinkt goed.

Brains schreef:

Hahaha volle lol hier! Nu ik het teruglees klint het idd zo.

Ik bedoel dus dat je de vijand die een knuppel heeft

Boei schreef:

Hahaha volle lol hier! Nu ik het teruglees klint het idd zo.

Ik bedoel dus dat je de vijand die een knuppel heeft

Haal je stem onmiddelijk weg Hoe kan je dit gespeeld hebben?

avatar van Brains
Hij schijnt al gelekt te zijn.

avatar van LimeLou
Dan nog... Nogal vreemd om nu al je stem te plaatsen, dan kan je nog wel een paar dagen tot voor de release wachten.

avatar van wilmar60
dan kan de enige manier via downloaden zijn denk ik want ik heb hem nog niet in de winkiel zien liggen of je moet een hele rare winkel hebben waar jij je games koopt.

avatar van AvMerode
I weet het niet meer allemaal, Fallout: New Vegas, Arcania: Gothic 4 of Two Worlds 2, komen ook allemaal op dezelfde datum uit, ga niks downloaden. (ik spaar originele games, wil alles legaal voor collectie)
Arcania heeft aardige cijfers gekregen van bepaalde review sites (totaal zo'n 7.5) terwijl de users van gamespot en ign er niet zo lovend over zijn, schijnen veel bugs in te zitten en de voice acting zeer zwak plus hij duurt niet super lang volgens de norm van het (W)rpg genre.

Dit word moeilijk kiezen, als fallout: new vegas goed gaat scoren en dat er een mogelijkheid is dat je de auto aim uit kan schakelen en de soepelheid van de muis kunt instellen, ga ik 100% voor deze New Vegas. (ook al is alpha protocol verprutst/verknoeid door obsidian)

Niet echt op dezelfde datum toch? Arcania is al uit, Fallout komt deze week ofzo en TWII begin november. Arcania ga ik sowieso als laatste doen, als ik die al ga spelen. Ik twijfel een beetje tussen TWII en F:NV.

TWII wordt denk ik echt een hele goede RPG, maar ik ben nu met Risen bezig en dat is een enigszins vergelijkbare setting... Daarom denk ik dat ik toch New Vegas ga halen. Ja, die wordt het, krijg in november ook al die Dragon Knight Saga, ook weer zo'n Risen-achtige setting. Beetje afwisseling met NV is zeker welkom.

avatar van Futures
AvMerode schreef:

Auto aim? Dat had de vorige fallout ook niet.

avatar van AvMerode
Futures schreef:

Auto aim? Dat had de vorige fallout ook niet.

BoordAppel had het over auto aim in Fallout 3, ja ik weet het niet.
Op de X360 vond ik fallout 3 heel erg houterig en stroef met een irritant schiet systeem. (ja ik weet dat het geen COD is)

Heb nu alleen een game pc dus hopelijk zal het allemaal goed komen, we zullen zien, arcania sla ik waarschijnlijk wel gewoon over voor nu. (vis ik wel eens uit de bak voor 10 of 15 euro)

avatar van Brains
Ik had nooit iets van auto aim gemerkt in Fallout 3, maar toen ik dus ging zoeken vond ik al snel mensen die beweerder dat er wel auto aim in zat maar niet zo als we die in shooters kennen. Het is namelijk niet echt auto aim, maar meer een statistische berekening die gebeurt als je net mis schiet waardoor soms je kogelbaan afbuigt en alsnog raakt. Ik heb hier echter ook nooit iets van gemerkt.

O, dat VATS systeem. Dat was gewoon relaxt, kun je je aanvallen ook nog een beetje tactisch aanpakken.

avatar van Brains
Nee, niet het VATS systeem. Ook buiten VATS blijkt dus een soort kansberekening plaats te vinden.

Maar dat is niet zichtbaar voor de speler toch? Niks van gemerkt in ieder geval. Ik vond trouwens in Fallout 3 het schieten wel prima gaan hoor. Het is geen FPS, dus daarmee vergelijk ik het niet. Maar ik heb echt nergens problemen gehad met schieten

avatar van Brains
Nee niet direct zichtbaar, maar volgens veel mensen op het internet wel merkbaar. Heb het zelf dus ook nog nooit gemerkt, en ook hier geen problemen met schieten.
Ik kan dus echt niet wachten tot vrijdag . Heb in tijden niet zo uitgekeken naar een game. Beter valt 'ie niet tegen. Heb 'm uit voorzorg maar niet gepre-ordered, gezien Obsidian wel vaker topprojecten heeft verneukt. De collector's edition ziet er trouwens wel enorm vet uit!

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Als volleerd FPS speler merk je het meteen. Niets is zo leuk in een game als Doom om op de tonnetjes te schieten zodat vijanden erdoor uit elkaar klappen. Probeer je dat hier dan mik je automatisch op de vijand.

In de meeste gevallen merk je het ook niet echt maar bij dit voorbeeld dus wel.

Ja, ik heb niks met CE's en LE's, maar die van New Vegas ziet er inderdaad echt goed uit. Maar ja, gaat mij toch alleen om de game en als ik ermee klaar ben, dan verpats ik 'm weer.

Ik moet zeggen dat ik sinds een week heel erg zin heb gekregen in deze game. Ik zat eigenlijk meer op Two Worlds II te wachten en dacht die Fallout komt nog wel een keer. Maar hoe dichterbij de release datum, hoe meer zin ik krijg.

Morgen zullen de eerste reviews wel komen (had er al een gevonden op attackofthefanboy, maar heb niet echt de moeite genomen om 'm goed te lezen).

avatar van Jimo
DE eerste DLC komt alweer met de kerst en zal exclusief worden voor de xbox 360. Bron
Ben benieuwd of ze weer veel dlc zullen maken hiervoor. Op veel forums wordt gehoopt op Area51 wat dicht bij vegas licht.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
This is a role-playing game in the classic sense; you have to play to your character's strengths. Becoming a nuke-launcher-wielding hard-ass with a Strength stat of 4 is impossible; equally, you'll never see all the dialogue options without high Charisma, and getting the most of the wasteland's technology needs high Intelligence.

Dat klinkt goed. Terug naar de roots dus want Fallout 3 had dit bijna niet.

Wat er over de hardcore mode staat spreekt me ook erg aan. Weer eens een game die echt uitdagend is zo lijkt het, net als de eerste twee Fallout delen dus. Al was deel 3 soms ook behoorlijk pittig, zeker de eerste paar levels als je op hard speelde.

Ch3wb4cc4h
Het schijnt dat Bobbleheads zijn vervangen door Snowglobes die je kunt verpatsen voor caps of voor de sier in je Fallout huis boven de haard kunt plaatsen. En geven je dus niet meer S.P.E.C.I.A.L./skill punten.

avatar van Brains
Eerste reviews zijn over het algemeen erg positief (Metacritic staat nu op 85). De mindere reviews hebben vooral als kritiekpunten dat er qua gameplay bijna niets veranderd is ten opzichte van deel 3 en dat er erg veel erge bugs zijn.
Dat eerste is voor mij zeker niet erg. Ik ben zelfs blij dat ze het niet simpeler hebben gemaakt. Dat tweede is niet echt fijn natuurlijk, maar Bethesda heeft al aangegeven dat het probleem bekend is en dat er eerdaags een patch komt.
Hopelijk is die er tegen de tijd dat hij hier in Europa uitkomt

avatar van LimeLou
Die bugs baren me wel zorgen. De PC waar ik Fallout 3 op speelde was sowieso al gevoelig voor bugs.

Brains schreef:
Hopelijk is die er tegen de tijd dat hij hier in Europa uitkomt

Heb je daarvoor een bron?

avatar van Brains
Blablabla There are even complete game freezes, usually after prolonged play sessions, though Bethesda assures us that this is a known issue and a day-one patch will fix it.

Op de 3e pagina van de Eurogamer review. Niet een directe bron van Bethesda te vinden, dus het is nog maar de vraag of dat betrouwbaar is. Geloof het haast van wel. Als vrijwel iedere review het probleem aankaart, moeten ze er wel iets aan doen.

Oké, nee zal wel kloppen inderdaad. Maar mooi als eraan gewerkt wordt

Was natuurlijk ook wel te verwachten met zo'n game dat er na de release nog dingen ontdekt worden, is met bijna alle rpg's deze dagen.

Het zou ook kunnen dat dergelijke technische mankementen aan bvb de test versie liggen - bij Castlevania hadden bepaalde sites het ook over framerate problemen en daar was uiteindelijk niets van aan in de retail versie.

avatar van Jimo
Gameinformer.com heeft zijn review erop staan en geeft het spel een 8.5. Met als conclusie dat het fallout 3 niet opvolgd of overtreft maar meer van hetzelfde is! Maar dat is juist goed, vooral voor de mensen die al een groot fan vsn fallout 3 waren.

avatar van rpger
De meeste reviews zeggen juist dat het F3 overtreft in scope, verhaal, diepgang en gameplay. Met name de hardcore mode valt goed in de smaak bij fans van de eerste twee delen.

Fallout: New Vegas is the game that many wanted Fallout 3 to be. It's harder, more ruthless, better written and more morally ambiguous.

IGN 9.0