Fallout: New Vegas (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco

Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.