
Fallout: New Vegas (2010)
PC / PlayStation 3 / Xbox 360
RPG
single player
Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco
Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.
- nummer 97 in de top 250
TRAILER
https://www.youtube.com/watch?v=l-x-1fm2cq8
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
ik weet niet wat je als beloning krijgt als je op hardcore speelt? en of het wel waard is ?
ik speel op hardcore, maar ik heb hem nu uitgezet en ik kan weer normaal verder spelen nu. Maar daarna heb ik hem weer aangezet. Kan ik gewoon de trofees/beloningen gewoon verder op hardcore behalen dan ?
ik weet niet wat je als beloning krijgt als je op hardcore speelt? en of het wel waard is ?
Als je hardcore voor een moment uit hebt gezet kun je vermoedelijk niet de "complete game on hardcore" trophy meer halen.

kan niet wachten op je review
Je begint het spel in een dorpje genaamd Goodsprings. Je bent in je kop geschoten door Benny, een pennenlikkend gangstertje die iets belangrijks van je steelt. Maar wat? Dat ontdek je later in het vrij non-lineaire verhaal van New Vegas. Ik ben al gewend van meeste RPG's dat er een grote wereld voor je neergezet word, maar New Vegas heeft ook vele andere toevoegingen die de game op zichzelf laat staan, maar het niet zo origineel maakt als Fallout 3 als geheel.
Een paar voorbeelden van wat New Vegas toch wel anders maakt:
-De gehele game speelt zich in het 'Mojave Wasteland', in het zuidwesten van de VS. Dit houdt in dat je meer mensen met leren jassen rond ziet lopen; vaak met een mal cowboy hoedje erbij. Op zich niet eens een verkeerd idee, maar de sfeer grijpt me helemaal niet zoals het deed in deel 3. Waarbij D.C. in Fallout 3 een nieuw, interessant gebied is zit het wasteland in New Vegas vol met vrij nutteloze caves en weinig andere interessante locaties met even oninteressante quests. Ook was het allemaal een vrij zonnige bedoeling. Ik wil liever een bruin-groenig landschap in een apocalyptische game verkennen, in plaats van een zonovergoten woestijn.
-De radio speelt een minder prominente rol. Er is ook sprake van achtergrondmuziek als je de radio uitdoet. Deze achtergrondmuziek is wel prima, maar voor een game zo groot als deze had ik liever wat meer verschillende sounds en liedjes willen horen, in plaats van zo'n kil, ambient deuntje dat zich om de 15 minuten herhaald. Op een gegeven moment deed ik de radio gewoon aan en werden mijn trommelvliezen gedwongen te luisteren naar hysterische of dramatische folkliedjes. Toch wel een minpuntje, aangezien muziek een groot onderdeel is van sfeer bij een game, iets waar New Vegas een gebrek aan heeft.
-Wat Obsidian met New Vegas wou, was denk ik het verhaal iets boeiender maken dan in deel 3. Dit is ook iets wat me niet echt kon grijpen. Voor een goed verhaal ben ik altijd te pruimen, maar dan moeten de andere elementen in een game zoals gameplay, sfeer en stijl mij ook fascineren. Ik respecteer -ondanks dat het me niet 100% kon boeien- het verhaal van New Vegas. Er zijn veel verschillende organisaties, bendes en individuen in de puinhoop van de Mojavewoestijn. Dit geeft de game een meer realistisch gevoel dan Fallout 3. Ieder staat voor zichzelf, en dat is iets waar veel werk achter zit.
Toch is het niet mijn ding, denk ik. Ik heb ook gewoon liever dat een game zich richt op een paar selecte, duidelijke groepen en karakters die gewoon erg sterk zijn uitgewerkt, in plaats van een speler midden in een wasteland werpen in de hoop dat de speler zich op zijn eigen houtje moet beslissen wat wél en niet goed is. Mij kon het echt niet schelen of bijvoorbeeld de Boomers in het noordoosten van de Mojave worden gesteund of vermoord. Hetzelfde geld voor de andere organisaties, als bijvoorbeeld de Great Khans en zelfs de stoere knights van The Brotherhood of Steel konden me niets boeien.
Grafisch gezien vond ik het ook maar half-half. Ongeveer hetzelfde als Fallout 3, maar dan wat zonniger. De gameplay van Fallout: New Vegas is gewoon een aangepaste versie van Fallout 3 met onnodige extra's, een verhaal dat weinig intrigeert en het motiveert weinig om te verkennen of iets nieuws te ontdekken. Dit klinkt allemaal zeer negatief, maar Fallout New Vegas heeft ook weer een erg grote wereld, met verrassende NPC"s, dialogen en quests op zijn tijd. De main quest is heel knap in elkaar gezet en er zijn héél veel verschillende eindes (allemaal afhankelijk van hoe je andere organisaties helpt). De game kent ongeveer dezelfde kwaliteiten die Fallout 3 zo sterk maakten, maar gewoon zonder het goede gevoel, de juiste benadering, zeg maar.
Snap je wat ik bedoel? Ik niet, namelijk

*3.0
De muziek vond ik hier overigens beter dan in 3. Met name It's a Sin vind ik echt een vet nummer, vooral die uithaal op het eind.
En zo zijn er nog een wel een paar lachen nummers.
Ach ja, toch bedankt. Ben niet tevreden over het resultaat. Voelde te veel of ik naar redenen zocht om de game af te kraken. Ben je zelf ook actief bezig met New Vegas?
Nee daar heb ik geen tijd voor joh






Ach ja, in NV wou ik niet eens tot het maximale leven spelen, omdat ik me verveelde. Had ik weer niet bij F3

Als je deze andersom had gespeeld, had je misschien weer verveeld bij F:3
Zou best kunnen. Fallout 3 keek ik ook veel meer naar uit, en het was origineler en op het juiste moment gereleased.
ik vond fallout 3 juist erg tegenvallen. Was meer een oblivion shooter of Stalker in een Oblivion jasje. Weinig keuze vrijheid vergeleken met de oude fallouts, nee deel 3 vond ik juist 4 stappen achteruit.