Fallout: New Vegas (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco

Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.

AvMerode
PS3 versie loopt niet echt soepel, de illegale pc versie die ik had, toen de game net uitwas, liep beter qua prestaties.
Frame-rate en schokken met ps3 versie, is nog wel te spelen, maar word er niet happy van, jammer dat je instellingen van game niet kunt aanpassen zoals pc games (anti-aliasing, V-sync etc.).

Jordy schreef:
Iets minder indrukwekkende wereld dan Fallout 3, maar toch wel erg leuk weer. Jammer dat de volgende Bathesda weer met elfjes en tovenaars is, want een wereld als deze bevalt me een stuk beter.

Deze game is niet van Bethesda

AvMerode schreef:

ps3 versie is gwn prima man..

hmm, mijn vriend had hem gekocht voor de pc en binnen 24 uur weer doorverkocht. Misschien toch maar proberen.
Edit: trailer gezien, en laat maar.

avatar van Martijn
Waarom laat maar?! Ik heb hem ook gekocht (20 euro ps3!) en ondanks dat ik op het einde Fallout 3 best zat was vind ik deze weer erg leuk!

Komt vooral doordat er een Iron sight in zit waardoor het nu nog wat meer als een shooter aanvoelt.

JustMike schreef:
Edit: trailer gezien, en laat maar.

Tss, trailers zeggen niks!

avatar van Martijn
Ik ben eigenlijk door de gameplay trailer overgehaald om hem toch te halen

Ik kan hem nog gaan proberen, maar volgens mij gaan ze achteruit met de graphics of lijkt dat maar zo.....

avatar van Brains
Achteruit ten opzichte van wat? Het vorige deel? Nee. Bovendien, who gives a shit. Als de game maar goed is toch?

avatar van Starmaster501
Graphics zijn niet achteruit gegaan maar ook niet vooruit. Gewoon hetzelfde gebleven.

Ik vind deze en Fallout 3 echt fantastisch (Fallout nog iets beter dan deze) ik heb me alleen kapot geergerd aan de hoeveelheid glitches en vastlopers in het spel. Echt belachelijk, dat heeft toch wel een hoop plezier voor me weg genomen. Sommige glitches zorgden er zelfs voor dat missies mislukten of niet eens getriggerd werden. Als ze dit nog eens zouden verbeteren is het zeker 5 sterren waard.

avatar van patenpac
Net als bij Fallout 3 is dit een zeer leuke game met een lange speeltijd en genoeg mogelijkheden om opnieuw te beginnen.
Wel weer een half puntje eraf omdat er toch nog enkele bugs in zitten en graphish begint deze game wat achterop te geraken (hoe je loopt bv.)
De bugs zijn inderdaad wat geminderd t.o.v. Fallout 3 maar toch nog zeker niet genoeg.

Project Nevada
Deze lijkt me wel best leuk, en het spel is niet zo duur, misschien toch even aanchaffen.

De sfeer zit er lekker in, en het ziet er allemaal erg goed uit!

LimeLou schreef:

Tss, trailers zeggen niks!

heb jij hem al gespeeld!?

Nee, ben wel van plan het te kopen Maar zit in een game-dip de laatste tijd

avatar van Ricxz92
Beste game die ik sinds tijde heb gespeeld.

Nee, ben wel van plan het te kopen Maar zit in een game-dip de laatste tijd

de laatste tijd pas? ik heb het ook bij meerdere spellen gelezen dat je in een game-dip zat. Zo duur is hij niet meer. Fallout: New Vegas - PC games | Mediaoffer

Ik heb het toevallig net gekocht

Pastichio Rocker
Hmm, wat betreft nucleaire wastelands blijft Stalker voor mij toch het beste. Qua sfeer en qua gameplay. De graphics in dit deel overtuigen me ook niet om het op korte termijn te gaan checken. Fallout 3 was wel aardig overigens, maar niet echt speciaal. Ik speel dan liever de eerste twee FO games.

Chears voor LimeLou!

Thanks Maar waarom?

Ik heb het toevallig net gekocht

Starmaster501 schreef:

Is dezelfde engine alleen wel opgepoetst.

avatar van leatherhead
Zijn de dlc's in dit spel een beetje te doen?

ik heb gehoord van niet, :O

avatar van Brains
Dead Money en Old World Blues krijgen redelijke scores, en Dead Money vond ik zelf ook de moeite waard. Old World Blues ben ik nog niet aan toe gekomen. Honest Hearts krijgt slechte reviews en die mening deel ik ook. Over het algemeen zijn de DLCs wel van beduidend lager niveau dan bij Fallout 3.

Prachtig spel, vergelijkbaar met zijn voorganger met wat plussen en minnen. Persoonlijk vind ik ze allebei redelijk gelijkwaardig

F:NV heeft een prachtige wereld, groots, vol met eenzame huisjes, dorpjes, steden, creatures en zelfs mensen. Het verhaal begint leuk, grijpt je niet direct aan maar na verloop van tijd begin je je toch af te vragen waarom je nou precies half lam werd geschoten.

Mooi aan dit spel vind ik dat je echt als een individu invloed uitoefent op verschillende facties, en dat dit ook echt zichtbaar resultaat heeft. Qua karma is het allemaal wat minder zwart/wit dan F3 vind ik, de verschillende facties hebben allemaal hun eigen voors en tegens. Je moet dus keuzes gaan maken, en door deze keuzes maak je vrienden én vijanden.

Heb het spel nog niet uitgespeeld, wel vrijwel overal geweest. De locaties zijn mooi gemaakt, The Strip is leuk bedacht, mooi in elkaar gezet en het staat in een mooi contrast met Freelands, het stukje land eromheen waar iedereen elkaar overhoop knalt. Uiteraard weigerde ik de eerste keer om om 3 uur in de middag naar binnen te gaan, maar heb netjes gewacht tot een uurtje of 8 toen de zon onder was.

Ook aan dit spel zitten echter wel wat mindere kanten in mijn beleving, zo vind ik de sfeer bij lange na niet brengen wat F3 mij bracht. Dit komt onder andere door het kleurgebruik, maar ook ligt de hele cowboyscene me een stuk minder dan het troosteloze Washinton DC.

Daarnaast vind ik de Hardcore-mode zwaar tegen vallen. Toen de keuze kwam of ik dit wel of niet wou heb ik minuten lang zitten overwegen of het niet slim was om eerst een keer te spelen zonder dit alles. Uiteindelijk dus gewoon hardcore gedaan, maar het overleven is een lachertje. Als je af en toe langs een wc'tje komt en daar lekker een flinke slok neemt of een flesje Spa achterover giet is er niets aan de hand. Deze zijn in overvloede te vinden en ook je Rad ben je zo kwijt. Het heeft ook wat nadelen m.b.t. het healen, maar ook dit is allemaal niet heel moeilijk.

Al met al iets minder enthousiast dan bij F3, maar dat is ook niet raar aangezien dat mijn eerste Fallout was en dat mijn 80 game-uren voor F:NV was. Nog steeds een topper van de bovenste plank. En nu op naar Fallout en Fallout 2!

Het spel is inderdaad erg cool om te doen. Alleen irriteer ik me erg aan de bugs die in het spel aanwezig zijn. Ik heb de originele versie, maar heb al drie keer overnieuw moeten beginnen omdat de savegame vastloopt.

Nu lees ik hier en daar op internet dat dit de nieuwste patch is: Fallout: New Vegas patch 1.3.0.452

Weet iemand of de patch daadwerkelijk helpt en waar ik deze kan downloaden?

avatar van Starmaster501
Die patch is dacht ik wel nodig wil je die bugs tegen gaan. Je zal hem gewoon via de site kunnen downloaden lijkt mij.