Fallout: New Vegas (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco

Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.

Fallout killer? Rage komt een jaar later uit en is action/shooter, terwijl FO toch echt een RPG is.

t.durden schreef:

Rage is een FPS RPG (we zijn nog niet zover maar je zult zien dat het zoals Fallout en Borderlands word met uiteraard het FPS gevoel van Id software) , misschien is dat ook meer mijn stijl dan.
Fallout voelt meer als de opa onder het rpg genre aan, oud versleten en sloom, snap ook niet wat men eraan vind.

Een kameraad van mij vermelde dat hij nooit het VATS system heeft gebruikt in Fallout 3 en dat hij dus puur guns blazing tekeer ging (als een FPS), maar dat is juist het probleem, het schieten is erg clunky en is in feite één pot stront.
Ten eerste, het VATS systeem is al beroerd maar zodra je dat systeem niet meer kunt gebruiken (als het opraakt) moet je je gun wel in shooter stijl gebruiken, waardeloos.

Ja, ik wist niet dat in Rage die RPG elementen een aanzienlijke rol zouden spelen. Dat is wel cool om te horen.

FO3 is inderdaad als shooter zeker geen top, maar ik vond het wel speelbaar.

avatar van codey123
Ik vond fallout 3 eigenljk maar wazig ik vond alles wel vet bedacht en vind de meeste shooters wel leuk maar hier zat gewoon ene iets te raar sfeertje aan vast vond ik.

Het is geen shooter

Het is geen shooter

Dat is juist het probleem, het is geen shooter maar er zit wel een FPS element in waardoor het moeilijk is om het te begrijpen.

AvMerode schreef:

Het maakt het voor mij juist een interessant experiment tussen FPS en RPG elementen die nagenoeg perfect is uitgevoerd. Maarja, meningen verschillen.

avatar van Brains
Ben het met LimeLou eens. De combat is juist geniaal. Op momenten waarop je een meer strategische aanpak wil doen is VATS erg handig, op momenten dat je hordes melee vijanden achter je aan hebt kun je weer beter zonder VATS schieten. Zo kun je je eigen speelmanier aanpassen naar je smaak, en het werkte voor mij perfect. Ik hoop dus dat ze de combat in essentie zo gelaten hebben als dat 'ie was (Wat wel blijkt uit de filmpjes en screens die ik gezien heb).
Wil je een shooter spelen, val jezelf dan niet lastig met een wat diepere game als Fallout .

Nou ik heb me zeer goed vermaakt met Fallout 3 maar ik heb me zeer geïrriteerd aan de richter. Als je tegen super veel vijanden komt te staan (wat vaak voorkomt) wil ik eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk kunnen schieten. Verder is het top alleen dat is duidelijk het grootste minpunt van Fallout.

avatar van payrits
Fallout 3 is een van mij favoriete games, waarop ik weinig minpunten op had aan te merken.
Maar zoals de meeste was het schieten toch 1 van de weinig minpunten.

Ik kan niet wachten op Fallout: new vegas

greetz.

payrits schreef:
Maar zoals de meeste was het schieten toch 1 van de weinig minpunten.

Ik kan niet wachten op Fallout: new vegas

greetz.

Ik en Brains zijn blijkbaar de enige die het geen minpunt vinden

Ik en Brains zijn blijkbaar de enige die het geen minpunt vinden

Najah sorry dat ik het zo stel maar Het schieten kon soms gewoon lastig zijn.

Het vats systeem was geweldig. maar het gewoon rondschieten kon soms wat irritant zijn.......

avatar van Brains
Combat was geniaal, maar blijkbaar gewoon niet weggelegd voor mensen die een standaard shooter verwachten of die op die manier willen schieten.

payrits schreef:

Najah sorry dat ik het zo stel maar Het schieten kon soms gewoon lastig zijn.

Het was gewoon een kleine opoffering voor het opladen voor je VATS-punten. Loop wat weg, schiet wat vijanden in de tussen tijd, en binnen de kortste keren heb je je VATS-meter weer vol

Zo heb ik het eigenlijk nog nooit gezien :O

Maar zijn er volgens jou nog minpunten aan dit spel dan ??

Zo heb ik het eigenlijk nog nooit gezien :O

Maar zijn er volgens jou nog minpunten aan dit spel dan ??

Lees mijn Fallout 3 review

Brains schreef:

Nou dat klopt wel. Als je nooit shooters speelt weet je niet beter. Dus dan is het ook niet erg. Iemand als ik (Halo, COD, Gears) wil wel een beetje goed kunnen richten.

avatar van LimeLou
Ik speel ook FPS heel vaak, toch ervaarde ik de combat in fallout 3 als perfect zowat. Ik ergerde me in ieder geval niet aan het richten.

Het is vooral jammer dat er auto aim op zit en die kan je niet af zetten. Wil je op die mooie ontplofbare zooi naast iemand mikken, schiet je toch op de vijand zelf.

BoordAppel schreef:

Lekker dan, is voor mij al de grootste reden om de game niet aan te schaffen.

deze moet je gewoon kopen hoor,,tenzij je geen gamer bent.

avatar van LimeLou
Als je het zo geweldig vind, waarom heb je er dan nog niet voor gestemd?

LimeLou schreef:
Als je het zo geweldig vind, waarom heb je er dan nog niet voor gestemd?

zei ik dan dat ik het geweldig vind?,,,ik zei alleen dat die hem moest kopen

shadowmaster100 schreef:

zei ik dan dat ik het geweldig vind?,,,ik zei alleen dat die hem moest kopen

Oke dan

Oke dan

gekkiee

Lekker dan, is voor mij al de grootste reden om de game niet aan te schaffen.

Daarmee doelde hij op Fallout 3, dus dat is nog niet met zekerheid te zeggen over deze game. Daarnaast is het technisch gezien geen auto-aim, en heb ik op de Xbox 360 nog nooit iets gemerkt, maar het schijnt dat het systeem de kans berekend dat je een bepaald lichaamsdeel raakt vanaf waar je schiet e.d. en afhankelijk daarvan je kogelbaan 'buigt'.
Verder is het een RPG, en geen shooter. Dus om de game daarop af te gaan rekenen is als een race game afrekenen op een gebrek aan zwaardgevechten.
Zoek je dus een shooter en wil je lekker soepel willen knallen e.d. koop dan iets simpels als Black Ops. Wil je wat tactischer spelen, en met kansberekeningen schieten, dan is deze game misschien wat voor jou .

Ik heb hier echt fucking veel zin in! deze ga ik zeker nog binnenhalen dit jaar!

avatar van LimeLou
Same here Jammer genoeg heb ik nog niet het saldo voor de game opgebouwd Misschien zie ik je nu wel in de Bart Smit.

avatar van Mafurios
Voor de xbox is deze al uitgelekt vraag me af wanneer de pc versie "uitkomt" ga deze iniedergeval niet gelijk kopen vind de elder scrolls toch een stuk boeiender, maar misschien is deze leuker dan fallout 3 mar ik verwacht ongeveer hetzelfde in een andere omgeving.

Fallout:: New Vegas is meer van Fallout 3 met een aantal geweldige toevoegingen.

Fallout 3 was al een meesterlijke game en Fallout: New Vegas doet er nog een paar kleine schepjes bovenop. Je kunt wel een heel ander soort verhaal en omgeving verwachten, maar dat is juist precies wat je wilt toch?

Nieuwe toevoegingen die ik tot nu toe ben tegengekomen (na slechts 5 uur spelen) zijn onder andere:

- Het bestaan van verschillende groepen/stammen/bendes waar je een goede of slechte relatie mee kunt hebben. (Met kleding van de betreffende tribe kun je jezelf vermommen als 1 van hen )

- Vele nieuwe wapens en de toevoeging van wapen modificaties

- Je eigen munitie uit elkaar halen en nieuwe maken

- Eten koken en medicijnen maken bij kampvuren die overal te vinden zijn.

- Sterke meerwaarde van het raken van verschillende lichaamsdelen. Wanneer je iemand bijvoorbeeld nu in zijn been raakt strompelt hij echt. Je hoeft dus niet meer standaard op het hoofd te mikken om het beste resultaat te krijgen. (Schiet bijvoorbeeld de vijand die een knuppel heeft in zijn been zodat hij niet snel bij jou komt en concentreer je op degene met een pistool)

- Via postbussen spullen versturen naar andere plaatsen en ze daar later weer ophalen

Dit zijn dus nieuwe dingen die ik tot nu toe ben tegengekomen en deze bieden voor mij al genoeg om de game vers te maken in plaats van een kopie van Fallout 3 in een andere omgeving!