Fallout: New Vegas (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Bethesda en Namco

Fallout: New Vegas speelt zich af in het jaar 2280, enkele jaren na Fallout 3 en enkele honderden jaren na de nucleaire holocaust ten gevolge van de oorlog tussen de VS en China. Je speelt een koerier, welke in de Mojavewoestijn rond de stad Las Vegas, van de dood wordt gered door een robot. Deze neemt je mee de stad in, welke min of meer intact gebleven tijdens de nucleaire explosie die de wereld van Fallout heeft vernietigd. Spelers kunnen verschillende attributen van hun personage customizen: leeftijd, ras en skill-attributen.

avatar van Futures
Naast behalve karma biedt Fallout New Vegas ook een reputatie-systeem zoals in Fallout 2. Naar gelang de keuzes die je maakt, zal de ene factie je meer appreciëren en zal de andere je meer haten.

Een nieuwe Fallout game, alleen is de herfst nog best ver weg.

Preview Fallout: New Vegas • NG-Gamer.nl

avatar van Naomi Watts
Nieuw spel. Ik kijk er wel naar uit, Fallout 3 was geweldig en nu als setting nog mijn favoriete stad Las Vegas.

avatar van kaholiic
Ga maar weer beginnen met fallout 3, Kan ik meteen met deze beginnen als ik klaar ben.

avatar van Brains
Het spel maar ik misschien wel het meeste naar uit kijk dit jaar. Ben erg benieuwd wat Obsidian er van gaat maken.

Denk trouwens bij Las Vegas niet aan de Las Vegas zoals wij deze kennen. In de tijd dat bij Fallout de bommen vielen was Las Vegas nog maar groeiend dorp. Veel van de bekende gebouwen en monumenten zullen we dus niet terugzien.

Ik ben benieuwd!

Brains schreef:

De fallout begon juist in het jaar 2009 of zoiets.

2077

Maar de tijdlijn van fallout veranderd al na de 2e wereld oorlog. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Vegas dus niet echt gegroeid is in het Fallout universum, maar dat artikel kan ik niet terug vinden.
Maar het is dus ook niet zeker dat we alle monumenten gaan zien ondanks dat Vegas niet zo zwaar getroffen is.

avatar van toetje1977
Dit wordt vet!!! En tijdrovend natuurlijk Fallout 3 was meesterlijk, heel vet dat ze gewoon met een nieuwe game komen in het Fallout-universum!!!

War-Ultima
Obsidian (makers van Alpha Protocol,KOTR2&neverwinter nights2) is een goede ontwikkelaar en ik ben benieuwd naar deze fallout, hopelijk zal het niet teveel lijken op Fallout3.

avatar van Brains
Bethesda zit er nog steeds achter, en Fallout 3 was aardig populair dus ik denk dat het redelijk op dezelfde lijn gaat blijven als Fallout 3. Maar dat moest juist ook toch? Fallout 3 was toch wel geniaal. Wellicht iets meer verhaal erin en dan is het perfect.

avatar van Brains
Een aantal nieuwe screens.

Ziet er naar uit dat het redelijk dezelfde richting op gaat als Fallout 3, maar toch wat nieuwe elementen toevoegt zoals een companion wheel . Ziet er tot nu toe nog prima uit

Dr. Salvador
Ziet er goed uit!

avatar van Starmaster501
Je kan de game al Pre-orderen.
Het ziet er niet egt mooier uit dan Fallout 3 ofzo.

avatar van Brains
De game is natuurlijk nog in ontwikkeling. Het uiteindelijke product zal er vast wat mooier uitzien. Mooier dan Fallout 3 hoeft van mij echt niet.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Het gebruikt dezelfde engine als Fallout 3 dus de graphics zullen niet dramatisch verbeteren.

avatar van Brains
Nieuwe video, met daarin ook in-game fragmenten. Ziet er goed uit!

avatar van Evil Eye
Zeker!

avatar van LimeLou
Die trailer ziet er inderdaad spectaculair uit. Ik zie veel meer kleur dan in deel 3 en het ziet er naar uit dat we in een casino kunnen spelen?
Ik kan in ieder geval niet wachten.

avatar van Starmaster501
Ziet er vet uit. Gameplay ziet er hetzelfde uit, hopelijk komen er wat dingen bij de gameplay. Anders word het Fallout 3 in een andere wereld en daar heb ik niet zo'n zin in.

SvV_Ying
Ik weet het nooit zo met Fallout games. Altijd wekken ze mijn interesse, maar na enkele uren stop ik er vaak mee. Denk toch dat de japanse RPG's als Final Fantasy en Star Ocean meer mijn type zijn. Vind het leuker als het verhaal een centralere rol speelt, iets minder vrijheid dus.

Maar net als met de voorgaande Fallout ga ik ook gewoon deze weer goed in de gaten houden en waarschijnlijk ook gewoon spelen. De setting spreekt me alvast aan.

avatar van solidKevin
Dat ziet er goed uit zeg .

Deze haal ik zeker op de release dag binnen:D

avatar van roman123
RedLine schreef:
Deze haal ik zeker op de release dag binnen:D

Same here, kan niet wachten!

avatar van Starmaster501
Ik wacht eerst maar of hij niet hetzelfde is als Fallout 3. Want die wist me niet zo erg lang te boeien.
Effe van Pu.nl geplukt. Dit is de Hardcore mode van het spel:

-Ammunition has weight
-You have to eat and sleep every day
-Stimpaks heal over time, not instantly
-crippled limbs can only be healed by a doctor or a doctor's bag (which requires high Science and Medicine skills to use)
-It's the Nevada desert, so you have to keep yourself hydrated -- and since this is a Fallout game, some of the water in the world is irradiated

avatar van LimeLou
Deze game lijkt gwn qua basis erg op Fallout 3 hoor Tuurlijk is er genoeg vernieuwing lijkt me, maar de engine, hoofdeigenschappen zijn er nog gewoon

avatar van solidKevin
Ik weet alleen niet of Obsidian het wel klaar kan spelen. Ik hoop wel dat ze het schieten veranderen want dat is het grootste minpunt in Fallout 3.

avatar van wilmar60
kom toook hardcore mode daarbij moet je nog zuiniger met je munite doen letten op dat je eet drinkt je radiation jemoet slapen enzovoort ook is het follower systeem heel veranderd je kan zer snelle commandos geven over wat ze moeten doen en dat gaan ze ook doen wel jammer dat je eerst naar ze tor moet lopen

wilmar60 schreef:
Er komt ook een hardcore mode bij, daarin moet je nog zuiniger met je munite doen, letten op dat je eet en drinkt, je radiation, je moet slapen, enzovoort. Ook is het follower systeem veel veranderd, je kan zeer snelle commandos geven en ze zo alles laten doen. Wel jammer dat je eerst naar ze toe moet lopen.

Best leuke info, als je voortaan beetje op je taalgebruik let, kan iedereen je berichtje begrijpen .

avatar van wilmar60
klopt komt omdat ik het op ipod deed zal het wel even verbeteren maar zie dat jij het al hebt gedaan bedankt.

avatar van AvMerode
solidKevin schreef:

Ze moeten het schieten veel soepeler maken, het is nu inderdaad net als Fallout 3, sloom en apart.
Laat deze dan ook mooi lopen en ga mooi voor Rage van ontwikkelaar Id software, gaat de echte fallout killer worden.