Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Future Soldier speelt zich tien tot vijftien jaar na Advanced Warfighter af. De Ghosts worden ingezet om een ultranationalistische groep op te sporen welke de Russische president hebben afgezet. Als speler kun je een karakterklasse invullen, waarbij je een rol krijgt toebedeeld. Wanneer je handelt naar deze rol krijg je specifieke, unieke bonussen voor het personage, zoals een hartsensor voor snipers of op de schouder gemonteerde raketten voor commando's. Tevens krijg je diverse geavanceerde apparatuur tot je beschikking, zoals grondrobots die voorzien zijn van wapens. Daarnaast bevat het spel een co-op modus voor maximaal vier personen.

avatar van IceTea
Zijn er mensen die samen co-op en mp willen spelen? Op de XBOX360..

avatar van IceTea
Eerste indruk is aardig goed! Het heeft veel weg van Splinter Cell Conviction en laat dat nou net een top game zijn(mijn mening). De 1e missies zijn wat simpel, want alles wordt voor je voorgekauwd. Dus ik hoop dat daar snel verandering in komt en dat je eigen inzicht belangrijk gaat worden. Dat was wel te zien op youtube, dus dat moet wel goed komen.

Ook net 2 potjes Multiplayer Conflict gedaan. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Wel erg wennen, aan de speelstijl. Ze zorgen in ieder geval wel dat je met samen moet werken om echt een hoge score te krijgen. Vanavond coop proberen.

Taken
Mijn eerste indruk is het zelfde als bij COD4: Moder Warfare en dat bleek toch wel een toppertje te zijn

avatar van creepy_one
Sherlock Holmes schreef:
ten eerste ik ben zwaar fan van ghost recon, en de titel is gewoon awesome, dus daarom denk ik het, heb je nog iets te klagen.

als je zo "zwaar" fan van ghost recon bent waarom staat hij dan niet eens in je top 10
tsss

Ik heb me nooit verdiepy in de Ghost Recon serie. Heb er vroeger volgens mij wel eens ooit een gespeeld maar weet hier eigenlijk niks meer van. Toen ik zag dat deze gereleast werd deze week ben ik eens gaan kijken wat het inhoud en moest zeggen dat ik sinds jaren blij eerd van het idee van de SP in een shooter. Waar Battlefield 3een leuke maar simpele SP heeft en MW 3 een slechtr laat Ubisoft zien dat je in een shooter leuke elementen kan zetten en edn goede/verslavende SP. ik wil wel even erbij zetten dat ik GR totaal niet vergelijk met BF3 of MW3.
Ik ken de Tom Clancy reeks vooral van Splinter Cell Rainbow Six En had deze reeks eigenlijk afgeschreven na de standaart shooters die Vegas en Vegas 2 waren, Splinter Cell Double Agent vond ik nog leuk maar heb me nooit meer gewaagd aan Conviction.
Maar over de nieuwe GR ben ik erg te spreken het wapens aanpassen op de situatie, het stealth element wat afgewisseld word met behoorlijk hedtige “gunfights“ houd je bezig en zorgt voor een_ erg variable SP. De besturing functioneerd net als het cover systeem goed, welvlijkt het cover systeem uit Gears od war te komen en de Stealth uit Splinter Cell maarn vind hier weinig op aan te merken. Al ket al heb ik hen gekocht voor de SP en heb de MP ook nog niet geprobeerd maar moet zeggen na 3 uurtjes heb ik er nog geen seconde spijt vab gehad.Ook heb ik gelezen dat er een soort Horde mode inzit, dit zijn modes waar ik verslaafd aan kan raken als ze goed zijn. Een kleine kant tekening vind ik de grafische kant van het spel wat lichtelijk gedateerd is in mijn ogen, dit doet weinig af aan de sfeer van de game. Het futuristische is niet mijn ding maar word niet overdreven, sterker noh sit wordt op een realistische/geloofwaardige manier gebracht. Al met al een toptitel die ik niet in de gaten heb gehouden en me hsdl erg positief verrast heeft! Ik hou het voorlopig op een dik verdiende 4.0.

avatar van dr channard
Deze schaf ik aan na mijn examenperiode

avatar van Visie
dr channard schreef:
Deze schaf ik aan na mijn examenperiode

Ook als je zakt?

avatar van AvMerode
Was bij de mediamarkt en wou Future Soldier aanschaffen, maar media was aan het opruimen en opnieuw aan het inrichten waardoor het een zooitje was.
Was geen ps3 versie meer en is 60 euro, maar 60 euro is mij gewoon teveel voor de online mp functie alleen.
Want voor SP kan ik gewoon pc versie over 2 weken downloaden.
Had 44 tot 50 euro verwacht, maar helaas. Word wachten voor mij.

avatar van dr channard
Visie schreef:

Ook als je zakt?

sowieso !!!

De MP zit best leuk inelkaar maar mis toch wel een type als Team Deathmatch. Ik snap dat de makers kiezen voor een MP met veel team werk en wat vooral gericht is op objectives maar een TDM was een heel andere ervaring geweest als in CoD of BF sn had denk ik niet misstaan al met al veras GR mij hier ook in en maakt het de naam als een topshooter 110% waar. toch raar dat ik deze shooter totaal niet in de gaten heb gehouden, aangezien ik vind dat deze shooter veruoy de beste is van dit jaar. Ze zijn alle 3 (CoD BF en GR) niet de vergelijken met elkaar maar bij deze heb ik echt het gevoel dat die doet wat hij moet doen.

avatar van IceTea
Ik mis TDM totaal niet! De gametypes die deze game heeft.. zijn echt om te smullen! Deze shooter doet wat hij moet doen en een microfoon is altijd lekker om te hebben. Ben nu COOP missies aan het doen. De SP is behoorlijk lang en heeft een dikke replay score. Je krijgt challenges in elke missie. Mocht je deze halen dan krijg je extra unlocks in de multiplayer en singleplayer.

tot nu toe 4 sterren, die ongetwijfeld omhoog gaat, want ik heb de beste gamemode nog niet gespeeld met 4 gasten: Guerilla mode.

Na de Guirilla mode ben ik ook beniewt. Heerlijke game type om te spelen en vooral met vrienden in splitscreen. vanavond eens proberen.

Ik heb mij ook nooit echt verdiept in de serie, überhaupt het genre. Ik heb wel ooit Conflict: Desert Storm (2002) gespeeld, wat volgens mij in de basis ongeveer het zelfde is? (commando’s aan je soldaten geven) Moet zeggen dat die game niet altijd lekker uit de verf kwam, omdat je soms meer bezig was om je teamgenoot uit de penarie te helpen dan dat die daadwerkelijk echt wat deed. Ondanks dat heb ik het toch wel met plezier gespeeld. Eigenlijk daarna nooit de behoefte gehad om meer van het genre te kopen. Nu ik beetje de gameplay beelden bekijk denk ik dat ik hem ook ga aanschaffen, het ziet er heel degelijk uit. Ik heb ook niet het idee dat je teamgenoten nou heel rare dingen in keer doen of in de weg gaan lopen.

Enige waar ik een klein beetje huiverig voor ben is dat je teveel met plannen bezig bent en dat je na al je tactisch zetten opeens ontdekt wordt (omdat je teamgenoot wat wat geks doet) en dan weer helemaal opnieuw moet gaan beginnen/plannen. Het mag best pittige zijn maar er moet ook enig tempo in de game zitten.

Rujar schreef:

in de SP heb ik hoer helemaal geen last van. Ze zijn niet overdreven slim maar staan hun mannetje in de gevechten die je tegenkomt. Eigenlijk het enige commando wat je kan geven. os een “sync“ shot, dit houd in dat maximaal 4mannetjes tegenlijk uitgeschakeld worden door je team, dit is goed vorm gegeven en is zeker de moeite om te doen en om de poppetjes tegelijkertijd te zien vallen. dus je bent eigenlijk alleen bezig met je eigen taak je bent noet echt de leider van de “squad“.

avatar van AvMerode
Ben steeds laatste (helemaal onderaan en vaak ook nog 10 kills met sniper, ja ben sniper fanaat) in online mp.
Maar het is wel erg leuk, teambased, jazeker, maar de meeste mensen lopen net als met COD gewoon als een Rambo rond.
Red Orchestra 2 is pas teambased, future soldier heeft meer een arcade feel.
Volgens mij maakt game gebruik van Frostbite/DICE engine en interface lijkt ook op dat van battlefield 3.
Online mp is leuk, maar het maakt me vaak wel woedend omdat iedereen continue aan het backstabben is. (knifen, tackelen en in de rug knallen)

Lijkt me toch sterk dat de nieuwe Frosbite 2 engine al uit besteed word door DICE/EA of zie ik dat verkeerd?

avatar van AvMerode
Lijkt mij ook sterk inderdaad, maar graphics lijken wel op dat van de Frostbite engine.

avatar van solidKevin
Ik vind de MP niet zo heel leuk. Van de SP geniet ik echter wel heel erg.

avatar van solidKevin
Ik ben nu aangekomen bij de laatste missie en ik kan nu al zeggen dat dit één van de beste singelplayers is van alle shooters die ik heb gedaan.

avatar van IceTea
Niemand die op de XBOX guerilla mode wil spelen?

avatar van Pikachu
AvMerode schreef:

Ik ben aan het twijvelen om deze game aan te schaffen voor de Playstation 3 aangezien de PC versie eeuwen later komt. AvMerode wat vind jij van de SP? Ik ben benieuwd naar jou opinion.

solidKevin schreef:

Ik zit nu in het Gevangenkamp hoeveel missies moet ik nog ?
Als ik de game heb uitgespeeld ga ik SP in coop uitspelen !

avatar van solidKevin
Als het goed is twee stuks.

solidKevin schreef:
Als het goed is twee stuks.

Super ik ben nu een missie verder de game wordt steeds beter en beter
In het begin dacht ik nog misschien dat ik mijn beoordeling nog ga terug schroeven naar vier sterren maar die vier en een half blijft staan !

avatar van solidKevin
Die missie in het gevengenkamp was één van de beste missies die ik ooit heb gedaan. Misschien dat ik mijn stem nog wel verhoog met 0,5* door alleen die missie.

Taken
Yes SP uitgespeeld het laatste stukje was echt pittig 4,5!

Taken
Hey dat is raar, ik kan alleen maar coop spelen door vrienden uit te nodigen

Ik wil gewoon een coop lobby!

avatar van solidKevin
Ja dat laatste stuk heb ik wel even flink gescholden, maar het was wel heel vet .

solidKevin schreef:

Gelukkig zat er nog een checkpoint tussen

avatar van solidKevin
Inderdaad, want anders was het nog erger .