Rollcage (1999)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Attention to Detail
Uitgegeven door Psygnosis

Race over wegen, muren en plafonds met snelheden van meer dan 300 mijl per uur! Uniek is dat de wielen van de auto's hoger zijn dan de auto zelf, en dus kan er met zowel de boven- als onderkant gereden worden. Gebruik wapens en boosts om als eerste over de finish te komen. Rollcage bevat 20 unieke routes door vier verschillende werelden.

avatar van JonnieBrasco
Veel multi-player plezier aan beleefd. Het enige spel waarvan ik me kan herinneren dat ik mijn urine wel eens moest ophouden vanwege de hoge snelheden de driedimensionale dieptes in. 4,0*

avatar van gemaster
Ongelooflijk gaaf spel. Heb dit echt heeeel erg veel gespeeld. De enorme snelheden, maar vooral het gegeven dat je auto op 2 kanten kon rijden was erg gaaf. Het leukste wapen was de nummer 1 raket. Een raket die je kon afschieten en die terecht zou komen op de leider van de race. Als jij dat was hoorde je een piepje dat steeds sneller ging naarmate de raket dichterbij kwam. De kunst was natuurlijk om net op tijd op de rem te trappen zodat iemand anders de nummer 1 werd en die raket op zijn harses kreeg. Meesterlijk.

avatar van MrDrx
Erg leuke spel!. Heb me prima vermaakt. Gameplay loopt heerlijk, gewoon een gekke maar leuke race spel

Geinig. Belachelijk hoge snelheden maar het was erg leuk uitgewerkt, dus het was goed speelbaar. Tof om te spelen!

avatar van joko16
Echt kicken was dit spel.
Zag er ook fantastisch uit.
Jammer dat er na Rollcage 2 nooit meer een vervolg is geweest.

avatar van Flammazine
Helaas niet in de PSN Store

Hier had ik wel een 5je voor over!