F1 2010 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Racing

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Neem deel aan de koningsklasse in de autosport! In Formula 1 2010 neem je plaats achter het stuur van één van de twaalf teams. In het spel is het mogelijk om technische handelingen die ook echt in de F1 gebruikt worden te gebruiken. Het dynamische weer, de grip en de manier van handelen zijn allen van invloed op de wedstrijd. De speler kan kiezen tussen vier verschillende spelmodi. Via de zeer geavanceerde carrièremodus krijg je de kans om te laten zien dat jij het opkomende talent bent die de F1 al jaren zoekt. Geen zin in een carrière, beproef dan je geluk in de championship, online multiplayer of time trial mode.

avatar van Deftones_JP
Ok dan bedankt voor de info!

avatar van mk1992
nog een irritatie: als je achterstevoren op de baan staat en 'braaf' wacht tot de baan vrij is krijg je een penalty als het te lang duurt, niet bepaald realistisch

avatar van Deftones_JP
Mede dankzij de tips heb ik eindelijk een keer op fatsoenlijke wijze de race uitgereden. Vijfde in de derde race met BMW/Sauber. Voor mij een best aardige prestatie (op medium) in elk geval. En de eerste puntjes.

Na 2 weken spelen toch wel serieus wat minpunten ontdekt. Als je crasht vliegen je wielen meters in het rond terwijl ze in het echt aan de wagen blijven hangen op zich stoor ik mij hier niet echt aan want als ze zo rond vliegen vind ik wel spectaculair. Maar waar ik me wel aan erger is wanneer het plots begint te regenen en je hebt op voorhand niet ingesteld dat er tijdens het pitten regenbanden moeten geplaatst worden gebeurt dat ook niet :-$.

ZeldaFan schreef:

kan je aangeven tijdens het rijden met 'de pijltjes' waarmee je de throttlesetting en de vleugel afstelt. pijltje naar onder is tyres en dan krijg je de hele lijst

avatar van Hadouken
Nog niemand last gehad van de bug die savegames beschadigd? Mijn broertje kwam er gisteren mee aan, 30 uur geracet en opeens alles weg door die bug. Die was echt pissed.

shadowmaster100
Hadouken schreef:

beterschap aan je broertje ...

avatar van Obscure Thing
Online is supertof maar veel gasten die niet kunnen racen en je op een recht stuk van de baan beuken. Dus bv op suzuka gewoon wachten tot sector 1 en ze vliegen achter elkaar van de baan! Wat een heerlijke bochten zijn dat toch!

Gister avond merkte ik iets op (misschien is het normaal?)
Op de grand prix van Australie kwalificeerde ik me op plek 15 tijdens Q2. Echter tijdens de start van de Race begon ik vanaf plek 23!! Hoe kan dit? terwijl ik toch nergens strafpunten kreeg tijdens de kwalificaties.. Iemand idee of dit een fout van het spel is of dat er iets anders aan de hand was ???

SvV_Ying
Misschien kreeg je een grid penalty voor een fout in de practice? Heb ik ook wel eens gehad, toen begon ik mijn eerste lap in practice, hoorde ik dat ik een 10 grid place penalty kreeg ofzo, maar ik dacht er niet echt bij na. Toen kwalificeerde ik 13e en begon ik vanaf plek 23..

avatar van mk1992
Er wordt goed gewerkt door CM aan de patch, sommige dingen moeten ook echt nodig aangepakt worden (trage pitstops, auto's in de weg tijdens kwali). hopen dat alles goed werkt met de patch, dan wordt dit spel wellicht weer 4,5* voor mij

avatar van bloempje24
Gemengde gevoelens bij deze game.

Ik game niet vaak, maar af en toe Grand Prix 4 of een potje Fifa gaat er wel in.

Maar wat is de besturing op pc lomp bij F1 2010! Het is mij al verschillende keren gebeurd dat ik op vol gas in een bocht de bocht afsnijd. Ook op een recht stuk inhalen met het toetsenbord is gekkenwerk. Je zwalkt dan over de baan als een dronken bestuurder. Een klein tikje op de toets gooit het stuur té fors om.

Op vrijwel alle punten is GP4 (ondanks 8 jaar ouderdom!) een beter product. Qua besturing, qua graphics, qua AI, qua weggedrag kan F2 2010 hier niet aan tippen.

Maar ja... dit nieuwe spel heeft wel de rijders van dit seizoen, de wagens en spelregels van dit seizoen, de circuits van dit seizoen én een online multiplayer optie...

Ik moet er maar aan wennen en proberen de besturing onder de knie te krijgen...

avatar van Hadouken
Je zult het vast zelf ook al weten maar een stuurtje is natuurlijk aan te raden. Mijn broertje heeft de Logitech G27 en dan loopt het als een trein.

avatar van bvonk
@bloempje24

Sorry hoor maar wat een onzin. Graphics blaast F1 2010 (en niet F2 2010) GP4 helemaal weg. Of het moet zijn dat je PC het spel gewoon niet aan kan.

Ik ben begonnen met de pijltje en dat is inderdaad erg vervellende maar met een stuurtje is het gewoon geweldig om te bestruren. Weggedrag is een van de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen. Dus tip koop een stuurtje en als je het geld hebt eentje met force feeback. G27 is inderdaad een mooi stuurtje.

De IA is zeker niet perfect maar er komt een patch aan om het een en ander te fixen maar daarnaast vind ik het racen goed uitgewerkt. Juist het wereldje er om heen vind ik wat raar uitgewerkt.

De patch voor de PC en ook voor de andere concoles komt waarschijnlijk binnen kort heeft Codemasters gezegd. Ook komt er DX11 ondersteuning met deze patch.

avatar van Zeertjuh
de patch is er al voor de ps3

avatar van bvonk
Patch voor Xbox en PC is ook af maar moet nog goedgekeurd worden door Microsoft. Zal dus ook deze week komen.

Update: Can confirm that the patch has now been released by SCEE (Sony Europe) & SCEJ (Sony Japan), I'll update asap when I can confirm patch ETA's for SCEA (Sony America) and Xbox 360 & PC users.

Full patch notes will also be released early this week for the PS3, with Xbox 360 and PC patch notes to be posted when we hear word that the patch for those two platforms has passed submission with Microsoft.
__________________
Ian 'Helios' Webster
Community Manager

avatar van mk1992
heb ik de patch, regenrace. geen pitstop kunnen testen. Wel mooi dat iedereen aan de kant gaat als ze in een outlap zitten. nog ff doortesten, maar ik vermoed dat een 4,5* weer deze kant op komt

avatar van Obscure Thing
Ik vind de patch maar een telleurstelling...
Maarja het blijft een aardig spelletje.

Obscure Thing schreef:
Ik vind de patch maar een telleurstelling...
Maarja het blijft een aardig spelletje.

hoezo? wat mis je dan nog. toevoegingen ofzo?

avatar van Obscure Thing
Nog steeds dezelfde fouten en die idiote doelstellingen: 12e in een Lotus eerste jaar is nou niet echt realistisch!

Obscure Thing schreef:

Tsja, maar ik denk dat er ook veel mensen afhaken als je voor plek 20 in het kampioenschap moet rijden..

avatar van Pooiertje
Weet iemand of je de moeilijkheidsgraad van de tegenstanders in kunt stellen? Want nu kom ik in 1 rondje van de 11e naar de 4e plaats met een Lotus

SvV_Ying
Pooiertje schreef:

Als je F12010 opstart de eerste keer geef je de moeilijkheidsgraad aan in de persconferentie. Daarna kun je hem bij je race weekend opties nog aanpassen

avatar van Obscure Thing
dat menutje lijkt kort maar je kan dus naar beneden scrollen. deed ik ook even over om achter te komen!

SSS
Ik heb het spel sinds zaterdag op de PS3, ik vind het er erg gaaf uit zien! Ik reed voorheen regelmatig F1 2005 op de PS2, en dan zie je wel verschil.

Ik heb inmiddels ervaren hoe het is om te racen met knuppeltjes, maar heb dat gewijzigd. Ook is er de mogelijkheid om tijdens de Training/Q/Race je voorvleugel te veranderen, je motor aan te passen en zelfs je banden te wijzigen voor een eventuele pitstop.

Wat mij opvalt is dat ik in de regen gewoon de snelste tijden rij, heb nog geen regenrace mee gemaakt wel regen in Q1 en droog in Q2 en Q3.

Is die patch er ook voor de PS3?

Deftones_JP schreef:

Is dat in career mode? Want ik kon alleen de drie nieuwe teams kiezen: HRT, Lotus of Virgin. De optie voor Sauber (voorheen BMW) of voor Mercedes GP (voorheen Brawn GP) waren er niet.

ZeldaFan schreef:

Pijltje omhoog (dan zie je links in beeld) Engine, Wings, Tyre (onder elkaar staan).

Engine is pijltje naar boven
Wings is pijltje naar links
Tyres is pijltje naar beneden

Je kan ook je strategie aanpassen voordat je de race begint, dat doe je bij Tyres als je in de paddock staat (maar dat wist je wellicht al).

Welk menutje?

Pooiertje schreef:

Welk menutje?

als je naar de volgende race gaat krijg je eerst een scherm met

Short race weekend
Bahrain 11/49 laps 20%
Difficulty Easy ->

op het pijltje klikken en je krijgt je menuutje

naar onder en daar staat de moeilijkheid vd tegenstander

avatar van Pooiertje
Ooooooh nu snap ik het. Thanks.

SSS
Ik heb de tyre wear en fuel wear aanstaan en de Al op Legend en uiteraard de regels op realistisch en schade op full. Maar ik heb echt moeite om pole position te halen, de race gaat me een stuk makkelijker af.

Wel vet dat je jezelf een nieuwe motor kan geven tijdens een Training sessie of juist een oude motor kan laten monteren. En ook de set-ups maken volgens mij toch wel verschil per circuit, zeker als je op het moeilijkste niveau racet.

SSS schreef:

Verschilt per auto volgensmij, de Lotus van mij was in vergelijking ook beter in kwali dan in de race (viel altijd wel wat terug) terwijl de Williams ook moeite had om Q3 te halen maar in de race echt een topper was. De Mclaren waar ik nu mee rijd is een compromis tussen de twee, ietsje beter nog in de race dan kwali