F1 2010 (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Racing

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Neem deel aan de koningsklasse in de autosport! In Formula 1 2010 neem je plaats achter het stuur van één van de twaalf teams. In het spel is het mogelijk om technische handelingen die ook echt in de F1 gebruikt worden te gebruiken. Het dynamische weer, de grip en de manier van handelen zijn allen van invloed op de wedstrijd. De speler kan kiezen tussen vier verschillende spelmodi. Via de zeer geavanceerde carrièremodus krijg je de kans om te laten zien dat jij het opkomende talent bent die de F1 al jaren zoekt. Geen zin in een carrière, beproef dan je geluk in de championship, online multiplayer of time trial mode.

avatar van Obscure Thing
Die graphics zijn perfect ja. Maar de crashes kloppen op de een of andere manier niet. erg statisch en het chasis heeft amper krasjes!

SvV_Ying
Oh, ok. Dat is meteen wat anders

avatar van jellecomicgek72
Dit wordt echt fucking gruwelijk!!

avatar van Obscure Thing
Vandaag binnen en de eerste indruk is zeker goed! De moeilijkheidsgraad is op legend echt pittig als je tenminste de meeste assists uitzet! Ik rij op dit moment op legend met alle assist uit behalve traction op medium en gears auto omdat ik schakelen op een controller maar klote vind. En het wegrijden uit de bochten is echt lastig te vroeg en je breekt echt weg!

De handling van de F1's voelt heerlijk aan! super realistisch. En het racen tegen de AI is echt tof. Ze vallen echt aan en maken zelf ook fouten. Ze verdedigen fel! sommige erger dan anderen. En ze blijven tenminste niet statisch op de beste lijn rijden!

De graphics zijn super en ik ga me hier nog lang mee vermaken!

mijn eerste mening dus! eerst nog ff wat langer spelen.

Dat klinkt dus wel behoorlijk goed!
Een vraag:
Als je carrriere modus begint, kan je dan ook instellen dat je maximaal aantal laps per cercuit rijd???
Bijv de ronde van Monaco met 78 laps??
Het zou wel jammer zijn als het maximale wat je zou kunnen kiezen maar rond de 14 laps is ofzo...
Kan iemand dit toevallig al bevestigen??

Alvast erg bedankt!

Harry_Qbootlegs schreef:
Dat klinkt dus wel behoorlijk goed!
Een vraag:
Bijv de ronde van Monaco met 78 laps??
Kan iemand dit toevallig al bevestigen??

Alvast erg bedankt!

in career lijkt me niet, daar is het 10% van de race, 8 rondjes monaco dus. maar in single player zou dat moeten kunnen, baseer ik op mijn Grand Prix 2 ervaringen

Oke bedankt, dan zou iemand bij gelegenheid moeten kijken of je in single player modus wel het maximale eruithaalt op elk cercuit???
Ik zou het een stuk minder vinden als je per cercuit maar zo weinig laps rijd..

SvV_Ying
Ik had ergens gelezen dat je ook meer laps kunt rijden, hangt af van een aantal zaken die je in het begin van je carrière aangeeft ofzo.

Heb hem via internet besteld, hoop dat ik hem vrijdag of zaterdag binnen heb. Deze wordt te vet.

Ik heb hem van gisteren het ziet er allemaal mooi uit maar verdomd zo moeilijk ik heb easy gekozen en enkel op het circuit van Brazilië is het gelukt om op pole te starten bij de rest zit ik ca 6 seconden van de pole. realistisch tot daaraantoe maar het moet wel speelbaar blijven vandaar voorlopig maar 2,5 en ook omdat er geen podium te zien is als je gewonnen hebt. Voor mij blijft f1 championship edition 2007 de beste F1 game tot nog toe die is tenminste wel speelbaar op de easymode en daar heb je wel een podium en ook het menu is overzichtelijk.

avatar van bvonk
@ZeldaFan

Weet niet hoeveel ervaring je hebt met race games maar misschien moet je nog even inkomen bij F1 2010?

Ik heb zelf nog niet gespeeld met F1 2010. Hoop dat hij straks binnen is als ik thuis kom. Maar heb van verschillende mensen die Rfactor (een van de meest realistisch spel dat er is) spellen dat F1 2010 helemaal niet moeilijk is.

Met welke wagen rij je? Want met een mindere wagen zoals Lotus is het onmogelijk om voor pole te gaan. Want dat is in het echt ook zo goed als onmogelijk.

avatar van Obscure Thing
ja idd. het zou gewoon te makkelijk zijn als je met een lotus al gelijk pole traint. Maarja sommige mensen willen makkelijke games.
Ik trainde trouwens wel 5e op proffesional met een lotus dus ik ben maar op legend gaan spelen! (de AI kan je namelijk ook verschillend instellen)

Race aftsand mag je helemaal zelf weten. je kan 100% doen of 20% is het minste. ik speel op 30% want ik wil wel een beetje snel naar een andere baan gaan. Bij elke race zit sowieso een verplichte pitstop. Hoe kort je ook aan het racen bent.

Eerste cijfer van me trouwens 4,5! ik ben hooked

avatar van mk1992
Vandaag verzonden morgen binnen hopelijk, veels te lang geleden dat er een goede F1 game was, deze eeuw heb ik er eigenlijk nog geen gezien.

Top 4:
1) Grand Prix 2 '96
2) Grand Prix 1 '91?
3) Grand Prix 3 '99
4) F1 2005

waar F1 2010 gaat komen, top 2 denk ik toch wel

@ bvonk met Mercedes GP (Schumacher) maar ook in een Red Bull lukt het me niet om echt een goede tijd neer te zetten. Ik heb daarnet nog effe geoefend en Brazilië lukt het nu wel vrij aardig ik zit zelfs 1 seconde onder de 2de en in Bahrein rij ik nu de 5de tijd maar dat zijn wel makkelijke circuits. Dus ik weet niet of het op de moeilijkere circuits ooit zal lukken :-$

SvV_Ying
Na 1 dag al zoveel stemmen.. Eén of twee dagjes spelen is toch veel te kort voor een betrouwbare rating? Misschien kan je je over twee maanden helemaal niet meer vinden in je snel gegeven rating.

Veel details en nieuwe features komen misschien later in de game pas mooi en goed aan bod. En vooral bij racegames wordt je met de week beter bijvoorbeeld, dus een laag cijfer geven omdat het op dit moment niet lukt is ook wel erg snel.

Vandaag is ie verzonden, dus morgen kan ik er ook aan beginnen

@SvV_Ying: veel plezier alvast

Vind het zeker een toffe game, al zou hij met een stuurtje nog veel beter zijn. Ik speel hem op XBOX360 btw..

Ik ben career met Lotus begonnen op proffesional met full race weekends en dan 50% race. In Bahrein starte ik van P15 en en werd uiteindelijk 13e en in Australië startte ik van P23 (18e getraind maar een penalty opgelopen in de vrije training) en werd uiteindelijk 24e door een crash nadat mijn linkerachterband op het rechte stuk lek ging (lag 12e)..

Na een paar rondjes op een baan weet je nog helemaal niet precies waar je rempunten en instuurpunten zitten, wat best nauw luistert. Dus om nu al te zeggen dat het te moeilijk is vind ik bullshit. Ook al vind ik de stratencircuits die ik tot nu toe gereden heb wel echt moeilijk (Australië, Monaco).

mk1992 schreef:
@SvV_Ying: veel plezier alvast

Thanks, jij ook

avatar van bvonk
Tot nu toe een GP gereden maar eerste indruk is erg goed. Met een Lotus op p12 komen en Kubica achter je houden is niet verkeert.

Wel een beetje raar geluid effect van buiten af. Bliksem en donder terwijl ik reed op een zonnig Bahrain. .

Morgen maar even stuurtje halen want pijltje worden wat irritant bij een lange race.

avatar van Obscure Thing
als ik m later minder vind pas ik mijn stem toch gewoon aan.
maar ik heb er 10 uur opzitten hoor. haha best hard trouwens.

Obscure Thing:
Dus als je in career mode race afstand op 100% inschakeld, dan rijd je dus alle cercuits volledig met alle laps, bij Monaco dus met 78 laps???

Laat de postbode maar vroeg komen vandaag

bvonk schreef:

Met dit soort spelen hebben je inderdaad wel iest anders nodig!

SvV_Ying schreef:
Laat de postbode maar vroeg komen vandaag

ik hoor je niet, ik lig al IN de brievenbus te wachten

mk1992 schreef:

ik hoor je niet, ik lig al IN de brievenbus te wachten

Postbode om 10 uur aan de deur gehad Volgens mij is ie nog nooit zo vroeg geweest. Nu opstarten maaar

Ik heb het gevonden waarom het spel zo moeilijk was in het begin tijdens het aan maken van het profiel werden er vragen gesteld. En blijkbaar had ik het verkeerde gepakt waardoor het in de hoogste moeilijkheidsgraad stond. Nu lukt het wel om pole of in de buurt van de pole te rijden. Dit is echt een opluchting want ik dacht al dat ik 65 Euro betaald had voor een spel dat ik nooit zou kunnen. Dus mijn stem gaat van 2,5 naar een terrechte 4 alleen dat er na winst geen podium te zien is blijft een groot gebrek anders gaf ik 4,5.

Kan misschien iemand anders bevestigen als je bij career mode race afstand op 100% zet dat je dan bijv. bij Monaco rond de 78 laps rijd en alle andere cercuits??

Harry_Qbootlegs schreef:

Ja, je kan een race 100% doen en dus alle laps doen

SvV_Ying schreef:

vandaag alleen maar rekeningen bij de post, of komt ie soms per pakketje?

dat wordt dus maandag pas, met pech dinsdag

SvV_Ying
Ik weet niet waar je hem hebt besteld maar de mijne kwam gewoon met normale post. Ik heb besteld via www.xlnl.nl.

Je kunt waarschijnlijk op de site waar je hebt besteld zien hoe ze het verzenden en via welk postbedrijf. Maar het klinkt inderdaad alsof nog een paar dagen wachten voor je.. helaas

Heb nu een aantal time trials en 1 hele GP in career mode gedaan, eerste bevindingen:

- Ik begon meteen op de één na moeilijkste moeilijkheidsgraad qua besturing en hulp en dat merkte ik ook de eerste laps. Het duurde bij mijn time trail ongeveer 6 laps voordat ik de eerste nette ronde had. Had steeds te veel last van onderstuur. Nu al stuk meer geoefend en nu gaat het wel redelijk.

- Ik deed de AI van de tegenstanders ook op het één na moeilijkste niveau. De eerste GP op het circuit van Bahrein ging me iets te makkelijk af. Ik rij in een Lotus, moest 20ste kwalificeren en werd 12e met 2.02 en nog een aantal duizendste. Daarna in de race na de eerste bocht achtste en liep zelfs in op Ferrari's. Dus dat vond ik niet helemaal kloppen. Nu heb ik er een custom moeilijkheidsgraad van gemaakt: besturing en dergelijke op één na moeilijkst en de AI van de tegenstanders op moeilijkst (legend). Dat was meteen beter, want mijn 2.02 was nu goed voor de 21e plek.

- Het hele wereldje dat Codemasters er omheen heeft gemaakt is voorlopig leuk. Al vraag ik me wel af hoe verschillend de interviews e.d. zullen zijn. Misschien gaat het na 3 seizoenen toch wel enigszins vervelen om dezelfde vragen te beantwoorden.

- Graphics en sound zijn goed. Snelheidsgevoel is echt goed weergegeven (denk ik, heb nog nooit zelf in zo'n auto gereden).

- Ik zit er aan te denken om vlaggen en regels van realistic naar iets minder realistic te zetten. Er worden snel vlaggen gegeven of laps ongeldig verklaard. Zo botste er voor mij 2 auto's, eentje schoof schuin de baan af, ik raakte hem omdat ik er vlak achter zat, gevolg: ik kreeg een drive through. En zo kreeg ik ook een drive through door heel zachtjes wiel tegen wiel te rijden zonder dat er gevolgen waren.

avatar van mk1992
mijne is gisteren verzonden, dus normaal zou ie er vandaag moeten zijn. Als tnt zaterdag ook bezorgd heb ik 'm dan, maar ben zondagmiddag pas terug van weekend weg ;P