Ninja Golf (1990)

Atari 7800
Action / Sports

Ontwikkeld door BlueSky
Uitgegeven door Atari

Je bent een ninja die als doel heeft negen holes ninja golf te overleven. Bij elke hole wissel je af tussen een sport- en een actie-onderdeel. Eerst sla je de bal weg door het selecteren van richting en afstand, waarna je je moet begeven naar de locatie waar jouw bal terecht is gekomen. Op weg daar naartoe zal je, afhankelijk van het terrein waar je door moet, in aanraking komen met verschillende vijandige ninja’s, reuzenkikkers, haaien en slangen. Om vijanden te elimineren kan je slaan, schoppen of werpsterren gooien. Soms zal je bonussen, tijdelijke onoverwinnelijkheid, een extra leven, of een magische transportatie naar the green kunnen bemachtigen. Wanneer je the green bereikt zal je nog een draak moeten verslaan die als bewaker van elke hole optreedt.