Metal Slug 4 (2002)

Neo Geo Advanced Entertainment System / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox / Nintendo Wii / Nintendo Switch / Xbox One
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door MEGA, Noise en BrezzaSoft
Uitgegeven door SNK, Hamster, Playmore en Ignition

Een organisatie genaamd ‘Amadeus’ wil alle militaire computers in de wereld overnemen door een nieuw virus te gebruiken die ze hebben gemaakt. Het is jouw missie om ze te vernietigen voordat ze hun kwaadaardige doel kunnen volbrengen. De vijfde episode van de Metal Slug serie biedt de speler een nieuw wapen, zes nieuwe voertuigen en twee nieuwe soldaten om mee te spelen.

kiriyama
Minste deel tot nu toe. Leveldesign is aardig inspiratieloos en ook de designs van de vijanden en omgevingen zien er lang niet zo mooi uit als in eerdere delen. Tel daarbij op dat er helemaal niets nieuws bij is gekomen en dan voelt het toch als een wat makkelijk herhalings trucje. Nee vrij droog MS deel dit.