Metroid Prime 3: Corruption (2007)

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Retro

Base Sector Zero van de Galactic Federation wordt aangevallen door de Space Pirates. Aurora Unit, het computernetwerk van de Galactische Federaties is bevroren door een computer virus. Samus moet de generator opstarten om de verdedigingssystemen te herstellen. Aan het einde van haar weg wacht echter een afschuwelijk persoon op haar.

Metroid Prime III....!!!
Dit lijkt me een geweldige Game, heeft iemand hem al?

avatar van Illuvatar
JohnWilliams schreef:
Metroid Prime III....!!!
Dit lijkt me een geweldige Game, heeft iemand hem al?

Hij is nog niet uit, komt pas ergens in oktober ofzo.

avatar van waxs
Hier ben ik erg benieuwd na, ik hoop dat de besturing niet zo stroef is als bij bijvoorbeeld Red Steel.

Illuvatar schreef:
Hij is nog niet uit, komt pas ergens in oktober ofzo.

Oktober is sneller dan je denkt Illuvatar .

avatar van waxs
Juli... Augustus... September...

avatar van Mega Man
De Halo voor de Wii! Niet alleen figuurlijk maar ook bijna letterlijk aangezien Corruption meer op een Halo-achtige game lijkt met een meer epische sfeer en grotere gebieden dan de claustrofobische en eenzame Prime delen op de Cube. Corruption wordt makkelijk van opzet en is de eerste Metroid waarin stemmen te horen zijn en waar het mogelijk is om naar meer dan één locatie te gaan. Dus niet één planeet met een doolhof aan tunnels, kamers en hallen maar een galaxy met verschillende bestemmingen.

Nog even terug komen op Halo. Jurjen van de Power Unlimited zei het volgende: "Na het eenzame, licht claustrofobische moment in mijn eigen ruimtescheepje, wandel ik de wereld van Halo binnen".

PU's algemene indruk van het begin level in het kort:

- filmachtig en druk.
- ingesproken teksten (bemanning).
- Space Pirates vallen binnen.
- epische sfeer.
- vaarwel oude Metroid-sfeer.

Vergelijkbaar met Halo's eerste level: The Pilar of Autumn. Zowel dit ruimtevaartuig als het moederschip uit Corruption worden aangevallen door een kwaadaardig ras (Covenant/Space Pirates). Een hectisch hectisch moment waarbij je allerlei soldaten tegen elkaar ziet vechten en zelf probeert een uitweg te vinden. Heeft Retro Studio's stiekem wat mensen van Bungie gekidnapt?

Nieuws

Twee redelijk soortgelijke spellen, Metroid Prime 3: Corruption voor de Wii en BioShock voor de Xbox 360 en PC, zouden nog best wel eens allebei een gooi kunnen doen om in top tien te komen van beste games ooit verschenen. Beiden first-person adventures, en volgens veel critici games die veel hebben betekend voor de industrie, krijgen nagenoeg bijna perfecte scores.

In de eerste 'review' van Metroid Prime 3: Corruption, geeft het Amerikaanse magazine Nintendo Power een perfecte score van 10 uit 10. Nintendo Power heeft zelfs The Legend of Zelda: Twilight Princess voor de Wii en GameCube dat cijfer niet gegeven.

BioShock op zijn beurt, heeft ondertussen acht reviews gekregen, en het gemiddelde ligt rond de 9.9. Volgens de peilingsite GameRankings.com, heeft BioShock nog twee recensies nodig om in de top tien van beste games ooit te komen. BioShock zou met een 9.9 zelfs The Legend of Zelda: Ocarina of Time - die al jaren lang bovenaan staat - overtreffen op het gebied van internationale scores.

avatar van JohnWilliams
Wat een nieuws! Erg interessante info, alleen ook wat onverwachte informatie.

avatar van Fianosther
Ik ben inmiddels in het bezit van deze game en ben eigenlijk alleen nog maar positief gestemt. De game is Metroid prime en die is in grote lijnen hetzelfde als de eerste 2 delen. De besturing is fenomenaal. Het richten en locken werkt ideaal vooral op de advanced besturings mode en door die besturing waan je jezelf heel erg in de game. Jij bent Samus. Het overhalen van een schakelaar doe je bijvoorbeeld door je wii-mote naar achter te trekken en te draaien.

De graphics vallen me alles mee, het ziet er goed uit en er is heel veel aandacht geschonken aan alle details. Op de 2e moeilijkheidsgraad is het allemaal best pittig. Wat sterren betreft zal ik wel rond de 4,5 of 5 gaan zitten.

Mega Man schreef:
Nieuws

Lijkt me niet zo vreemd gezien de naam van het blad al enigsinds doet vermoeden dat ze niet volledig neutraal zijn.

Op gamespot krijgt het spel een 8.5

Overginds is er nog maar 1 titel op de wii die hoger heeft gescoord dan een 9, resident evil 4, maar die telt niet helemaal mee, want dat geldt ook voor de PS3 met Oblivion, dat zijn titels die multiplatform zijn.

Al met al mist de PS3 en de Wii nog steeds die definitive titel waar ook de meer kritische gamer overtuigd door zou moeten worden.

Blijft het dan géén Wii?

avatar van Jordy
Ik vermoed dat ik op 3 sterren ga uitkomen. Flauw science-fiction verhaaltje en naar mijn mening (ook in vergelijking met andere Wii titels) vrij lelijk. Niet alleen puur de graphics maar ook het design van de personages enzo. Wel heel erg leuke besturing, en leuk leveldesign.

twijfel echt om deze game te kopen. Ik heb nooit wat gehad met metroid, wel leuk maar niet bijzonder mening zeg maar......

Wat ik heb gezien, ziet het spel er voor wii begrippen wel bloedje mooi uit.

Denk toch dat ik voor mario galaxy, rayman rb 2 en re chronicles ga.

Voor de metroid fans blijft dit natuurlijk een mooie release.

Jordy schreef:
naar mijn mening (ook in vergelijking met andere Wii titels) vrij lelijk.

Zou je dat kunnen uitleggen?

avatar van Jordy
Tja wat valt er aan uit te leggen. Als ik dit spel naast bv. de laatste Zelda leg, dan zie ik hier persoonlijk veel minder mooie graphics. En daarnaast vind ik dus het design van de verschillende wezens en schepen e.d. niet mooi. Maar de leuke besturing maakt veel goed.

avatar van JohnWilliams
Zelda is dan ook heel erg exlusief vind je niet Jordy?
Metroid Prime is nooit beter geweest dan Zelda...

avatar van Fianosther
Grappig, want ik zie zeker een verbetering in graphics bij MP. Waar Zelda echt voor de gamecube ontwikkelt is, maakt MP echt gebruik van de kracht en de uitgebreidere graphics library van de Wii. Maar dan praat ik over puur technische specificaties. Het design van de werelden vind ik overigens niks mis mee. De wezens hadden inderdaad wel wat meer overtuigingskracht en inspiratie kunnen gebruiken

Jordy schreef:

Ben het wel deels met je eens, de 'wezens' zijn niet bijzonder gedetailleerd, integendeel zelfs. Alleen vind ik de besturing tot nu toe in zoverre fantastisch dat ik daar nog wel doorheen prik. Ik hecht sowieso zeer weinig waarde aan het grafische daar dat vaak om onfunctionele kringetjes in een plas moet gaan.
Zoals ik dus al zei is de besturing echt geweldig, na het eerste uur wel wat gewenningsproblemen te hebben gehad denk je nu nauwelijks meer na bij het feit dat je niet met een conventionele controller speelt. Alles is zo natuurlijk en logisch qua besturing. Voor het eerst heb ik bij een shooter het gevoel dat je zelf bent die rondloopt en schiet, eindelijk.
Ik denk dat ik er nu zo'n 5 speluren op heb zitten en wel klaar ben voor een eerste cijfer. 4.5*

avatar van Mega Man
Grafisch is Corruption zonder twijfel de fraaiste Wii-game tot op heden. Als je hem vergelijkt met Twilight Princess zie je wel duidelijk verschillen in texture-resolutie. In Zelda zijn bepaalde texturen nogal blurry, in tegenstelling tot Corruption waar het geheel een stuk strakker oogt. Bepaalde aspecten in Corruption hadden nog wel een extra likje vernis mogen gebruiken. Ook de characters in de schip de Olympus zien er soms nog wat te Gamecube-achtig uit. Verder is het grafisch een mooi spel met uitgestrekte gebieden en een strak level-design. Er wordt nog steeds niet het onderste uit de kan gehaald van de Wii maar Retro Studio's is op de goeie weg. Ik ben benieuwd of Mario Galaxy de nieuwe Metroid voorbij streeft qua grafische kracht.

Jordy schreef:

Kun je een Wii-titel opnoemen die duidelijk mooier is op grafisch gebied dan Corruption? Twilight Princess lijkt me niet aangezien de texturen over het algemeen wat blurry zijn. Het is duidelijk een Gamecube spel dat is over gezet naar de Wii. In tegenstelling tot Corruption die vanaf de grond is opgebouwd voor de Wii console. Ben jij één van de weinige die niet genoeg onder de indruk was van de graphics? Ik meende dat de meeste sites en magazines ook aangaven dat Corruption een grafische verbetering was ten opzichte van de vele belabberde Gamecube/PS2 ports. Ik zeg niet dat Metroid een grafisch meesterwerk is want op dat opzicht lopen de PS3 en Xbox 360 nog ver voor. Voor een Wii is het een stap in de goeie richting lijkt me.

avatar van Jordy
Ik vind zelfs een game als Super Monkey Ball mooier, al begrijp ik natuurlijk dat dat minder van de Wii vergt. Dat blurry van Zelda vind ik persoonlijk mooier dan de harde kartelranden in deze game.

Maar goed, ik speel geen Wii games voor de graphics, het is gewoon in het algemeen dat ik de game niet zo mooi vind, vooral wat betreft het design van de personages enzo, hierdoor komt de sfeer in de game niet zo goed op me over. Maar door de geweldig leuke besturing vind ik de game dus zeker de moeite waard tot nu toe.

avatar van Mega Man
Ik vraag me echt af in hoeverre de Wii nou krachtiger is ten opzichte van de Gamecube. Men zegt dan wel dat titels als Mario Galaxy en Smash Bros grafisch niet mogelijk zijn op de Cube. Maar is dat ook werkelijk het geval. Heeft Nintendo ooit wel eens bekend gemaakt wat de definitieve capaciteiten zijn van het Wii-systeem. Ik heb zelf enige tijd geleden gehoord dat de Wii minstend zo krachtig als de oude Xbox. Maar waarom krijgen we dan geen graphics zoals die van bijvoorbeeld Doom III of Halo 2?

En dat de meeste ontwikkelaars gemakzuchtig zijn om het uiterste uit de Wii te halen is al bekend. Maar het lijkt wel of letterlijk elke ontwikkelaar met opzet voor Gamecube graphics gaat. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende ports die er soms belabberd uit zien. Dat hun ook niet zoiets hebben van: "kunnen we dit wel maken om in anno 2007 nog met deze graphics aan te komen". Ik ben zelf geen graphic-junk en ben meer dan tevreden met Metroid, Excite Truck, SSX Blur en de aankomende toppers. Het zijn alleen nog te weinig titels die de Wii ten volle benutten. Jammer...

nu Metroid Prime 3 uitgespeeld te hebben een uiteindelijk oordeel. Mijn 4.5 blijft staan. MP 3 heeft zo'n geweldige gevarieerde gameplay, onnavolgbaar eigenlijk. Alleen wat ik heel erg jammer vind is dat er na het uitspelen niets anders opzit dan opnieuw beginnen. Geen Multiplayer, geen mini-games, niets eigenlijk. Ja je kan dingetjes kopen met punten die je haalt met het vergaren van informatie over creatures en informatie over de intenties van de Pirates.
Zeer jammer dus, want ik denk dat met met na een multiplayer heel veel gedaan had kunnen worden.
Daarom blijft de 4.5* dus staan en maak ik er geen 5* van, want zoals gezegd is de game opzich zelfs super.

avatar van Mega Man
Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom Retro er geen multiplayer in gestopt heeft. Dan hebben ze het over een First Person Adventure die, schijnbaar net als Zelda als Third Person Adventure, geen multiplayer nodig heeft. But then again, MP2: Echoes had weer wel een multiplayer mode. En dan valt het wel een beetje op als deel 3 er geen één heeft. De game is wel meesterlijk goed maar daar gaat het niet om natuurlijk.

avatar van rpger
Ga deze game zeker nog halen voor mijn wii, is toch 1 van de toptitels op dit systeem momenteel.

avatar van JohnWilliams
Dat is waar, één van de...want ook Galaxy schijnt goed te zijn...

avatar van rpger
Ja Galaxy is zeker geweldig.

avatar van rpger
Voorlopig even een 4*. Deze game doet het meest denken aan de Halo serie, en doet er wat mij betreft qua design & graphics er niet voor onder. Het meest interessante is natuurlijk de wii bediening, en die is verre superieur aan een normale gamepad, (maar nog niet zo accuraat als muis/keyboard), en ik heb nu echt voor het eerst het gevoel een "virtual reality" 1st person shooter te spelen. Grafisch had ik me op het ergste voorbereid, maar het valt me eigenlijk wel mee, ik speel het op een groot scherm, maar het houdt best stand.

Tuurlijk Crysis, Gears of War zien er allemaal beter uit, maar brachten niks nieuws, dit voelt toch wel heel anders aan dat wat ik tot nu toe heb beleeft in 1st person shooter.

superdross
iz het sooowwwn mooi spel ik snapp er nix van alls ik die voorkant sie dan denk ik wtf is dit voor spe;

superdross
ziet er tog niet uit

maar dat zak ik wel sien alls ik het overmorgen kooop