L.A. Noire (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Action

Ontwikkeld door Team Bondi
Uitgegeven door Rockstar

L.A. Noire speelt zich af in het Los Angeles van 1947, met in de hoofdrol agent Cole Phelps die de stad van misdaad wilt ontdoen. De collega's van agent Phelps zijn deels corrupt, maar ook Phelps zelf is geen lieverdje. Zo zou hij een aantal "hele slechte dingen" hebben gedaan in de Tweede Wereldoorlog. De speler kan in het spel aan zijn carrière werken. Waar Phelps zich in het begin van de game nog op verkeerssituaties richt, lost hij uiteindelijk moorden op. Door middel van interviews, onderzoeken en ondervragingen dien je verschillende zaken op te lossen.

avatar van Brains
1,0
Ik vind de hoofden er juist niet uitzien. Vaak overdreven uitdrukkingen (Natuurlijk nodig voor de speelbaarheid van de game) maar het is helemaal niet in toon met de rest van de lichamen die nog wel wat houterig zijn in de animatie.
Het is een beetje de theorie dat meer abstractie zorgt voor een geloofwaardiger beeld dan dat er heel erg geprobeerd wordt iets heel realistisch te maken maar het gewoon net niet helemaal klopt. Uncanny valley wordt dat genoemd dacht ik.

avatar van JustinW
Misschien voelt L.A. Noire wat linear aan. Maar dat was de eerste Assassins Creed ook. Misschien start je de game geen 2e keer op. Maar de tijd die ik heb beleefd toen ik het in een keer doorspeelde was geweldige. Super ervaring.

avatar van Spock
Sommige cases zijn wel leuk om een tweede keer uit te spelen. Laatst nog eens The Gas Man gedaan, was bijzonder leuk aangezien ik weer veel van de vragen vergeten was.

avatar van Mr. Olaf
Geweldige game tot nu toe, gister weer eens opgepakt, gepromoveerd tot vice en een paar cases gedaan.

avatar van Spock
Ik ben me momenteel aan het vemaken met die kleinere zijmissies. Om de een of andere reden helemaal vergeten en totaal geen aandacht aan besteed tijdens mijn eerste speelbeurt. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de diversiteit die ze erin hebben weten te stoppen. Alles is mooi afgewerkt met cutscenes en zo. Helaas geen verder onderzoek, wat ik overigens ook niet verwachtte, maar genoeg leuke extraatjes om de speelduur een aantal uur te vergroten.

avatar van Mr. Olaf
Zo, eindelijk uitgespeeld. Heb erg van de game genoten en kan vrede hebben met het einde. Moet nu nog wat collectables scoren en side missies spelen. Maar ben benieuwd of ik deze game nog een keer helemaal ga spelen.
Verhaal zit goed in elkaar en de actie zit er goerd door verweven. De gezichtsanimaties zijn goed, al doen ze af en toe wel een beetje nep aan en blijft het af en toe toch een beetje gokken tijdens de ondervragingen. Richting het einde dreigt de herhaling er een beetje in te sluipen, maar blijft afwisselend en boeiend genoeg om de game uit te spelen. Buiten dat is LA Noire zeer de moeite waard!

mooi zo Mr. Olaf

mooi zo Mr. Olaf

Why, thank you!

avatar van Martijn
Is het voor deze game de moeite waard de 'complete edition' te downloaden? Hier zit alle dlc bij in maar is dan ook meteen 25 euro duurder. Hoorde wisselende verhalen over de dlc.

avatar van Tsjo-Wi
Ik vind de meeste DLC zeker wel de moeite waard en het rekt de speelduur flink op. Als je de game vet vindt wil je ze sowieso spelen.

avatar van wiiplayer
De DLC is leuk. De laatste heb ik nooit gespeeld maar die blijkt wel tegen te vallen. Er zit ook een epic paddestoelexplosie in een van die DLC's

avatar van Mr. Olaf
Vonc de DLC ook erg leuk. Ik heb de complete edition voor 35 euries gescoord bij de MM.

nice
mooi prijsie!

avatar van Jumbojet
Heb hem nu een tijdje. Hij val me echt dik tegen.

dat is niet zo mooi, wat valt je dan allemaal tegen van dit spel?

Ben er nu ook mee bezig. Vind het op zich een hele mooie game die me helemaal absorbeert maar wat me wel opvalt is dat we toch iets te veel aan het handje worden genomen en het niet zo heel veel uitmaakt wat je doet om het eind van een case te kunnen bereiken. Dan doel ik vooral op de ondervragingen.

Had graag een wat meer adventure achtig element erin gezien zoals bijvoorbeeld bij het prachtige Blade Runner van weleer, waar we ook de rol van detective op ons namen. Dat was in die game toch iets leuker uitgewerkt meen ik me te herinneren.

dat is niet zo mooi, wat valt je dan allemaal tegen van dit spel?
Ik vind het ook een gare game, de hoofdpersoon blijft maar brallen steeds met dat deuntje als je het moet geloven of niet moet geloven , ik vind het wel vervelend plus weinig te doen .

Ik geef een vier. Heb me uiteindelijk toch uitstekend vermaakt met deze game. In tegenstelling tot wat velen zeggen vond ik het wel erg prettig om door de stad te rijden. Ook vond ik dat er toch wel voldoende afwisseling was in de activiteiten. Een paar vette shoot-outs welke net als bij GTA 4 en RDR op z'n Rockstar's gewoon prima uitgewerkt zijn. En de bekende achtervolgingen en dergelijken die we dan misschien inmiddels wel kennen maar die ik toch weer erg leuk vond om te doen.

Daarnaast vond ik het een meer dan prima verhaal en zag het er allemaal retestrak uit.

Had beter gekund maar toch, gewoon een goede, meeslepende game.

Ging er helemaal in op en heb er van genoten.

avatar van Jumbojet
dat is niet zo mooi, wat valt je dan allemaal tegen van dit spel?

Ik denk dat het gewoon weg geen game voor mij is. Persoonlijk vind ik het allemaal wat saai en voorspelbaar. Ook de hoofdpersoon spreekt me niet echt aan..

avatar van threeohthree
Net begonnen aan L.A. Noire, was er eigenlijk altijd een beetje sceptisch over, zit nu op 40% procent en de reden waarom ik sceptisch was heeft zich wel enigszins bevestigt, echter vind ik de kritiek dat L.A. noire te lineair is absoluut niet relevant.

Ik dacht dat het wel een flink obstakel zou zijn, maar blijkbaar vind ik de jaren 50, detective werk en de sfeer boeiend genoeg om me daar niet aan te ergeren. Zojuist de 'Secretary Murder Case' gehad, vond dat toch wel een erg toffe case.

avatar van Martijn
Als je een beschuldiging maakt maar daarna twijfelt en die beschuldiging intrekt, rekent hij hem dan nog steeds als fout antwoord?

avatar van wiiplayer
Je bedoeld dat je op Lie drukt en dan toch weer terug gaat voorda je een clue kiest? Dan rekent die hem niet fout.

avatar van Martijn
Ja ik druk op Lie en soms ook met doubt, en dan kun je 'back out of accusation" Op de ps3 met rondje, en dan zegt tie sorry ik kon het proberen of iets in die stijl.

avatar van wiiplayer
Ja maar dat is dus geen fout.

avatar van Martijn
Oke bedankt, ik ben nog niet zo heel ver en het was me nog niet duidelijk.

Uuh kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Complete Edition en non-complete edition?

Wat kun je zoal meer met de Complete Edition??

Dankjewel

avatar van wiiplayer
Bij de Complete Edition zitten ook de extra zaken (cases) die je er anders los bij zou moeten kopen voor ongeveer 4 euro per stuk. Dus dan heb je ongeveer 4 a 5 extra cases die in de verhaallijn zijn gezet. En verder ook nog wat extra wapens en zo.

Oh oke.. ik settle wel zonder de Complete Edition, boeien..wat cool is het ondervragen van verdachten..soort Heavy Rain-sfeer hangt er dan.

avatar van Martijn
De DLC zit wel in het verhaal verwerkt in de Complete edition., dus je hebt niet het gevoel dat je aparte dingen doet. Werkt mooi.

kiriyama
Van 2.5 naar 4.5. Hoppakee! Voor mij is dit spel toch hét bewijs dat spellen soms niet meer dan een goed verhaal en interessante personages nodig hebben. Gameplay is gewoon niet helemaal mijn ding, maar zoveel maanden na het spelen moet ik soms nog steeds aan dit spel denken en hoe technisch strak het in elkaar steekt.

Zou hem alleen niet snel herspelen. Zou hem nog wel eens willen 'bekijken.'