L.A. Noire (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Action

Ontwikkeld door Team Bondi
Uitgegeven door Rockstar

L.A. Noire speelt zich af in het Los Angeles van 1947, met in de hoofdrol agent Cole Phelps die de stad van misdaad wilt ontdoen. De collega's van agent Phelps zijn deels corrupt, maar ook Phelps zelf is geen lieverdje. Zo zou hij een aantal "hele slechte dingen" hebben gedaan in de Tweede Wereldoorlog. De speler kan in het spel aan zijn carrière werken. Waar Phelps zich in het begin van de game nog op verkeerssituaties richt, lost hij uiteindelijk moorden op. Door middel van interviews, onderzoeken en ondervragingen dien je verschillende zaken op te lossen.

avatar van Thomas83
Die gameplay-trailer ziet er aardig uit ja. Alleen die shootout-stukjes zien er saai arcade-achtig uit, en ik zag twee keer een pistool uit een prullenbak vandaan komen. Als het maar niet altijd zo simpel is. Vind het enthousiasme van velen dat ik hier en daar lees wel wat overdreven. Heb eigenlijk nog niks gezien dat mijn bange vermoeden doet wegnemen dat dit typisch zo'n spel wordt met vooral een leuke presentatie, maar intussen gameplay die snel gaat vervelen.

avatar van lord-taylan
Ik denk, dat je het spel maar één keer kunt uitspelen, want als je het al een keer hebt gedaan, weet je ook de oplossingen of je moet wel erg dronken geweest zijn om het de 2e keer uit te spelen. Ik denk dat de enige oplossing hiervoor, het maken van veel DLC's. anders geef je 60 euro uit voor een weekendje...

lord-taylan schreef:
anders geef je 60 euro uit voor een weekendje...

Avondje stappen geef ik meer uit, dus zie het probleem niet

Ik kijk erg uit naar deze game, of die nou lang of kort word. Ik prefereer tegenwoordig eigenlijk kort, gezien de vele games en weinig tijd.

basketballerke
Dit is een aankoop zonder nadenken voor mij. Alleen al de setting lijkt me fantastisch, en dan nog extra de verhalen erbij op het gebied van gezichtsuitdrukking en emotie. Hier kijk ik heel erg naar uit.

Gameplay word 25 tot 30 uur.

avatar van wiiplayer
Ah, dat klinkt al beter. Ik kijk vandaag voor het eerst de gameplay filmpjes en ik moet zeggen... dit ziet er erg goed uit. Hopelijk is de wereld net zo open als bij GTA. Dit lijkt me echt wel wat maar ik weet niet of ik er meteen 60 euro voor op tafel leg

Wereld schijnt minder open te worden. Ik denk dat het meer zoiets als Mafia II wordt, gelukkig wordt de game ook veel volwassener dan GTA. De game bevat dacht ik 25 moordzaken die ieder ongeveer een uur duurt dus dan kom je inderdaad op 25-30 uur gameplay.

avatar van FrK.
Net de preview bekeken van gamekings, en ben wel heel benieuwd geworden. En als ik op die preview afga dan word het geen Mafia of GTA-achtige game, het komt zelfs niet in de buurt. Het heeft eerder iets weg van een kruising tussen een point-and-clicker en Heavy Rain. Je moet namelijk gesprekken voeren en clues verzamelen om zo verschillende 'cases' op te lossen. Er zullen ook wel shoot-outs en achtervolgingen inzitten, maar daar draait het niet om. En met point-and-clicker doel ik op de clues die je moet verzamelen. Waar in point-and-clickers voorwerpen oplichten zal in L.A. Noire je controller trillen als je je in de buurt van een clue bevind. En volgens Boris (van gamekings) werkt dit heel subtiel en dus heel goed. Voor de rest ziet de game er natuurlijk heel goed uit en de nieuwe techniek van gezichtsanimaties werken hier natuurlijk sterk aan mee.

Dus ik ben wel enthousiast, er is wel een klein minpuntje. In de gesprekken die je voert kun je aangeven of je iemand de waarheid spreekt of dat hij zit te liegen. Echter kan je dit gesprek zo vaak voeren als je wilt en steeds een andere keuze aangeven. Op deze manier kan je eigenlijk dus nooit wat fout doen in de gesprekken waardoor de spanningsboog wel een beetje wegvalt. Maar goed misschien is het ook wel beter anders zit je waarschijnlijk vrij snel vast in de game.

AvMerode
Dat het een beetje zoals Heavy Rain word wist ik al ver van tevoren, met heavy rain dacht ik ook vaak aan point&clickers met quick time events.
Ja deze game zal waarschijnlijk dat blade runner, discworld noir etc. stijltje dragen met mafia achtige shoot-outs, ben benieuwd of de makers van the getaway dit goed kan volbrengen, we wachten het 20 mei af.
Of de game naar pc toekomt is nog de vraag, gelukkig heb ik ook een ps3 dus kan hem hoe dan ook spelen.

avatar van wiiplayer
Ben eigenlijk toch wel benieuwd naar deze maar ik denk niet dat het zoveel geld waard is. Opzich zou ik hem wel een keer kunnen halen als ie afgeprijsd is maar het heeft altijd wat om hem bij de release te halen vind ik

avatar van Zuurpruim
Ga deze hoogstwaarschijnlijk toch kopen. Hou erg van deze sfeer.

avatar van roman123
Al gepreorderd bij Game Mania, en nu maar hopen dat de kwaliteit groter is dan de hype

%%%%%%
Is alles Engels en zijn er geen subtitels ?

Rockstar games hebben voor zover ik weet nooit NL ondertiteling. Dus engels gesproken en engelse ondertiteling.

avatar van wiiplayer
Waarom is de "incl. Naked City" editie net zo duur als de gewone editie.

Overigens las ik net dat de X360 versie bestaat uit 3 schijfjes omdat het door die motion-scan er anders niet oppast. De ps3 versie krijgt gewoon 1 blu-ray schijfje.

AvMerode
Komt een blu-ray schijf met ps3 toch nog van pas dus, dacht al wat het nut was van blu-ray met games, maar nu snap ik het.

Lijkt me aardige game, wel een hype volgens mij (ook omdat de naam Rockstar erbij betrokken is), dus recensies zullen wel enthousiast zijn.
The Getaway vond ik dan ook geen slechte game, zat goed verhaal in, goede karakters en lekkere rauwe sfeer, dus Team Bondi (Team Soho) zal denk ik niet teleurstellen met deze game.
Maar ik hoop niet dat het teveel Heavy Rain stijl word, oftewel, meer film dan game.

avatar van wiiplayer
Een blu-ray schijfje heeft volgens mij standaard 25 gigabyte ruimte.

De game zal vast niet teleurstellen. Ik denk ook niet echt dat het meer film dan game zal zijn met L.A. Noire maar je zal niet constant aan het rennen en schieten zijn. Ik neem aan dat je vaak ook stil moet staan en gaat nadenken over wie je moet ondervragen (?) etc.

wiiplayer schreef:
Waarom is de "incl. Naked City" editie net zo duur als de gewone editie.

Volgens mij krijg je de naked city erbij als je de game pre-ordered.

avatar van wiiplayer
Maar dan kost ie net zoveel als wanneer je de normale versie pre-orderd.

avatar van Mr. Olaf
Klopt, maar ik denk dat bij elke pre-order versie deze extra zit. Het is wel vaag idd.

avatar van AmazingPP
wiiplayer schreef:
Een blu-ray schijfje heeft volgens mij standaard 25 gigabyte ruimte.

Naar mijn weten heeft Sony de capaciteit van Blu Ray opgehoogd naar 33 Gb.

avatar van jirachi04
Hoe zit het dan met Killzone 3 die ruim 40-42 GB heeft?

jirachi04 schreef:
Hoe zit het dan met Killzone 3 die ruim 40-42 GB heeft?

Dan is het een zgn. dual layer disc, welke ruim 50 gb kan bevatten.

avatar van Doktertje
Heb hem vnvd een stukje geprobeerd en t ziet er allemaal goed uit vind ik de controls zijn ook fijn en best snel te wennen met je notitieblokje voor de clues. Ik ga pas een stem uitbrengen als ik wat verder ben en meer weet over personages en verhaallijn. Het is voor mij denk ik wel een koopgame.

avatar van Doktertje
Zoals beloofd een kleine review van mij.
Ik weet niet als ik al mag stemmen voor de eigenlijke releasedatum, maaja dan verwijderen ze em maar.
Ik vind t een best leuk spel tot nu nu zit op rond de 10% nu, de 4e missie zover ik weet en pas ongeveer een uurtje bezig. Naar mijn weten worden de missies later groter en moeilijker.
de dialogen zijn goed en sterk en je word beetje bij beetje in een verhaal meegetrokken tot nu toe. Echt wat je van RockStar gewend bent, alleen verwacht geen GTA of Red Dead Redemption. Nu moet je goed op de gezichtsuitdrukkingen van personen gaan letten in de ondervragingen bv, dit ziet er echt goed uit, weer een mooie vooruitgang in de gamewereld!
Ga straks weer even verder, want ben toch wel benieuwd hoe sterk de game/verhaal gaan worden. Zal het bij hier laten. Wel 3 discs bij de Xbox dus dat moet nog wel wat beloven lijkt me.

Ik houd meer van GTA qua de aktie maar deze krijgt van mij nu al zeker wel 4*

Waar heb je je exemplaar vandaan dan? En kan je echt na een uurtje spelen al zeggen dat het een dikke voldoende is? Misschien wordt het wel heel repetitief na een paar uur of zuigt het verhaal aan alle kanten. Who knows...

avatar van Doktertje
Zoals vele zouden zeggen: van pindakaasland. En ja je hebt gelijk om te vragen als ik t al na een uur kan weten maar zo voelt t aan. Net zoals jij zegt dat de gameplay repetitief heb je denk ik wel gelijk. Na nog n 2 uurtjes gespeeld te hebben kan ik alleen toevoegen dat t n beetje leuker is geworden en dat ik denk dat dit echt niet een game is die iedereen graag speelt. Maar daar kunnen ze zelf t beste over oordelen lijkt me. Ik kan het spel vrij makkelijk even uitzetten dus niet verslavend en nog niet meeslepend voor mij. Misschien komt dat nog maar tot nu toe is t spelen leuk omdat t iets nieuws is en nog niet gereleased is.

avatar van milannn
Doktertje, ik heb een vraag over het besturen van de auto's. Op sommige gameplay video's lijkt het erop dat het rijden vrij arcade achtig is en het sturen lijkt wel heel erg losjes te gaan.
Wat zijn jouw ervaringen ermee, en zijn er evt instellingen voor?

avatar van Doktertje
De besturing gaat Inderdaad heel soepeltjes en heeft weinig meerwaarde op het moment. Je kunt met de y knop ingedrukt te houden dichtbij je auto zelfs je partner laten rijden naar de bestemming. Je mist dan wel de mogelijke oproepen van tussendoormissies. Waar je achter iemand aan moet rennen. Maar ik zit pas op 18% van spel dus kan nog veel veranderen. Je moet in ieder geval veel dialogen goed luisteren en gezichtsuitdrukkingen lezen en daar antwoord op reageren. Als je nu goed of fout hebt je kunt toch je missie gewoon voltooien alleen met minder aanwijzingen maar dat is tot nu toe niet erg geweest. Als het spel zo blijft is t een leuk tussendoortje voor mij maar meer ook niet.

avatar van Brains
1,0
Doktertje schreef:

de dialogen zijn goed en sterk en je word beetje bij beetje in een verhaal meegetrokken tot nu toe. Echt wat je van RockStar gewend bent.
Eigenlijk precies het tegenovergestelde van dat wat ik van Rockstar gewend ben.