L.A. Noire (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Action

Ontwikkeld door Team Bondi
Uitgegeven door Rockstar

L.A. Noire speelt zich af in het Los Angeles van 1947, met in de hoofdrol agent Cole Phelps die de stad van misdaad wilt ontdoen. De collega's van agent Phelps zijn deels corrupt, maar ook Phelps zelf is geen lieverdje. Zo zou hij een aantal "hele slechte dingen" hebben gedaan in de Tweede Wereldoorlog. De speler kan in het spel aan zijn carrière werken. Waar Phelps zich in het begin van de game nog op verkeerssituaties richt, lost hij uiteindelijk moorden op. Door middel van interviews, onderzoeken en ondervragingen dien je verschillende zaken op te lossen.

avatar van wiiplayer
Dan heeft ie ze waarschijnlijk nog niet gesyncd

avatar van wo2-freak
Besteld voor de PS3, over paar dagen in huis. Ben benieuwd.

Een van de beste games van 2011 tot nu toe voor mij persoonlijk. De animaties zijn geweldig en de gameplay zelf is ook goed gevonden. De actie stukjes hadden zelfs wel iets minder gemogen van mij, het is in dit spel toch leuker om te onderzoeken/ ondervragen.

Dit is wat Heavy Rain had moeten zijn.

Esp
Net gezien dat er een geweldige DLC te downloaden is op de XBOX Marketplace.
Voor 800 Microsoft Points krijg je de Broderick Detective Suite, The Sharpshooter Detective Suite, The Badge Pursuit Challenge & The Naked City Vice Case (die overigens erg leuk is) & A Slip of the Tongue.
Dit waren allemaal Pre-Order DLC's.
Daarnaast ook nog 2 cases: Een Vice en een Arson case.

Ik dacht, misschien dat iemand er wat aan heeft. Ik ga 'm zeker kopen

Ik heb er wel wat aan ja, zodra de PS store eens online komt, eind van de week

Mooi
Ik heb de DLC net gekocht. The Naked City case en The Badge Pursuit challenge had ik al. Ik heb nu ook A Slip Of The Tongue. De andere 2 cases zijn te downloaden (nadat je de DLC hebt gekocht) via het Main Menu als ze uitkomen, ze zijn nu nog namelijk niet uit.

Ook kun je de gratis DLC downloaden: The Chicago Piano. Hierdoor krijg je een extra geweer. Deze zal te vinden zijn in de kofferbak van je politie auto

1,0
Ah, ik heb 'm eindelijk ook binnen. Zag tot m'n verassing dat ik ook The Naked City en The Badge Pursuit er bij heb gekregen, of zitten die er standaard bij? Anyways, ik ga hier straks maar eens aan beginnen - ben benieuwd.

avatar van wiiplayer
A Slip of the Toung heb ik automatisch bij mijn copy van LA Noire. Is dat ook gewoon een case?

En The Naked City kan je dus gewoon kopen in de PS Store?

LA Noire is echt het perfecte spel voor DLC. Je zou elke maand een nieuwe case te koop kunnen zetten in de Store of niet?

wiiplayer schreef:

En The Naked City kan je dus gewoon kopen in de PS Store?

waar had je de game gekocht dan, dat jij A Slip of the Toung hebt?

Is nu een rock-starr pass voor 800MP, welke je direct toegang geeft tot de komende download cases, outfits etc etc.

Nu de 1e twee weken voor 800MP daarna 1600MP, losse cases gaan rond de 320MP kosten, reken uit je winst

Zie ook:

Fragland.be V4 :: Rockstar Pass voor L.A. Noire beschikbaar op Xbox Live

PlayStation 3 hiero

wiiplayer, ben jij Jack_Savage op PSN?

Nee, dat ben ik niet

LucDemon ben ik

avatar van Jimo
Spel al ff uitgespeeld echt een topper!!! heb nu die rockstar pass gekocht Voor DLC Naked city had ik al bij de pre-order, nu krijg ik slip of the toung en heb dan recht op de 2 aankomende DLC cases.

Zoals -Marco- al zei die pass is de eerste 2 weken 10 euro en daarna wordt ie 20 euro. De cases kosten elk zo'n 4 euro en in totaal krijg je er dus 4 met die pass, dus zeker goed om dan die Pass te kopen zelfs als je al 1 DLC case bij een pre-order had gekregen.

Ook krijg je de badge challange erbij, wat outfits voor in de game en en een nieuwe gun die je op een of andere manier uit je achterbak van je auto kan halen (mij nog niet gelukt)

Net wat Wiiplayer zegt is dit een top spel voor DLC!!! voor mij mogen ze elke week wel met een case komen

avatar van wiiplayer
Ik ben nu bij Case 19 en ik vind dit toch wel het dieptepunt tot nu toe.

Waarom ben ik nu Jack Kelso en is dit eenmalig?

Nee t/m de laatste case ben je die draak.

1,0
Ben nu ook met deze game bezig en ben tot nu toe aardig positief. Het sfeertje zit er lekker in en de zaken zijn interessant. De besturing is af en toe wel erg vervelend en veel achtervolgingen en shoot-outs voelen geforceerd aan. Ook het van locatie naar locatie rijden duurt soms te lang en haalt het hele ritme uit het spel. Ik kan me ook zeker voorstellen dat het na een tijdje eentonig gaat worden, maar daar heb ik nu nog geen last van.

Voor het geval je het niet weet; je kunt je partner laten rijden door de knop in te houden. Dan skipt ie naar de scene.

avatar van wiiplayer
Ik heb hem net uitgespeeld. Een verassed en ontroerend einde.

Case 19 was kut, 20 was wel weer vet door die mooie shoot-out bij het huis van Monroe en 21 was echt super goed. Geweldig einde.

Ik vind het toch dom dat ze je als Jack laten spelen in plaats van gewoon met Phelps. Op het laatst leek het een beetje alsof Cole een vreemde voor je was

Ik denk nog even na over mijn stem. Ik kan nu nog mooi bezig met die Street Crimes.

Esp
Ik vind het juist fijn om die lange afstanden te rijden met zo'n ontzettend prachtige setting.

Esp
Dankzij die street crimes ben je zo rank 20. Ik was bang dat je steeds het hoogste aantal exp moest halen bij een case. Ik dacht dat als je één ding fout deed in een case dat je dan geen rank 20 meer kon worden. Ik ben blij met die street crimes, ze zijn ook erg leuk om te doen.

Heeft iemand de DLC al aan kunnen schaffen voor PS3? De store lijkt daarvoor nog niet helemaal te werken bij mij. Heb geld gestort dat er niet opstaat en de DLC staat als gedownload terwijl ik het niet heb. Vaag allemaal.

En hoe krijg je sommige street crimes opgelost? Bij Traffic krijg ik die groene auto maar niet te pakken, totdat ie zichzelf in de prak rijdt maar dat telt blijkbaar niet. En ook zo'n oude man tussen de groentekraampjes blijft maar schieten, maar als je hem neerknalt heb je hem nog niet completed.

En waarom verschijnen er soms witte street crimes op de radar? Naar mijn weten heb ik die al voltooid maar dan moet je ze weer opnieuw doen.

kiriyama
Nee, heb alleen die gratis geweer kunnen downloaden, daarna hield hij er bij mij ook mee op. Wou eigenlijk vandaag beginnen met spelen, maar wacht wel even tot ik de extra missies kan downloaden. Kan ik ze in de juiste volgorde spelen.

1,0
Staan die DLC cases dan niet gewoon los van het hele verhaal? Volgens mij moet je die gewoon kiezen in het main menu..

Hadouken schreef:

Ik had al zo'n vermoeden. Maakt de game een stuk vlotter. Thanks .

avatar van wiiplayer
Hadouken ik snap niet wat je bedoeld over die street crimes? Denk er wel aan dat als het poppetje (op de map) grijs is, het betekent dat je die al eerder gecomplete hebt. Als ze rood zijn moet je ze nog doen. Ik heb vanmiddag de laatste 10 gedaan.

Ik heb ze zojuist ook allemaal gedaan. Ik had wat problemen met het aangeven van de crimes, ze kwamen vaak niet op de radar. Die witte zijn inderdaad completed crimes ben ik achter gekomen, wel vreemd dat je ze automatisch start wanneer je er per ongeluk weer langsrijdt. Daardoor raakte ik dus in de war.

Verder kwamen er op een gegeven moment geen oproepen meer binnen en stonden er ook geen rode crimes meer op de kaart. Maar wanneer ik dezelfde desk (Traffic bijv.) opnieuw startte en meteen op de map keek, stonden er opeens wel weer nieuwe icoontjes. Beetje vaag, maar heb het voltooid Ben nu bezig met de auto's, maar da's echt een rotwerk. Vooral omdat ze allemaal op elkaar lijken.

Hadouken schreef:
Pff zie het nu pas. Die Rockstar pass is al meteen in werking gegaan en je moet dus alle extra's nog wel handmatig downloaden (zijn nu gratis). Dacht dat het allemaal wel in één keer en automatisch zou gaan. Niks aan de hand dus, morgen maar eens die nieuwe cases gaan doen

avatar van wiiplayer
Ik had hetzelfde met die icoontjes. Dat komt omdat sommige alleen te spelen zijn als het nacht is. En hoe wil je al die auto's verzamelen? Kan je ze allemaal op specifieke plekken vinden? Anders is er toch geen beginnen aan.

Je hebt wel guides waar staat uitgelegd in welk deel van de stad welke auto's rijden. Maar ben eerst aan de film reels begonnen, heb er al 25/50. Op die manier vind ik vanzelf ook de landmarks denk ik. En straks even de extra cases doen.

avatar van wiiplayer
De cases heb ik voltooid. Ik heb nog geen enkele Film Reel gevonden En ik ga ook nog die Land Marks zoeken. Jammer dat er nog geen overzichtelijk map online staat met waar je deze dingen allemaal kan vinden. Dan maar gebruik maken van een filmpje. En voor 100% moet je volgens mij ook alle 13 kranten hebben. Ik heb er 11.

Ja, bij de cases kun je zien welke kranten je mist, staat een icoontje achter of je hem al hebt of niet. In de laatste case zitten er twee.

En er zijn heel veel duidelijke guides hoor, even googlen (bijv. L.A. Noire film reels) en dan krijg je volgens mij GamesRadar.com met zeer duidelijke guides: Hier. Volgens mij kun je op die manier ook landmarks vinden en andere dingen.

Die film reels kun je inderdaad ook echt niet vinden zonder guides. De meeste zijn ziek goed verstopt.

@wiiplayer & @hadouken

Er is ook een officiele app van la noire met een map, waarop al het genoemde staat wat jullie zoeken