L.A. Noire (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Action

Ontwikkeld door Team Bondi
Uitgegeven door Rockstar

L.A. Noire speelt zich af in het Los Angeles van 1947, met in de hoofdrol agent Cole Phelps die de stad van misdaad wilt ontdoen. De collega's van agent Phelps zijn deels corrupt, maar ook Phelps zelf is geen lieverdje. Zo zou hij een aantal "hele slechte dingen" hebben gedaan in de Tweede Wereldoorlog. De speler kan in het spel aan zijn carrière werken. Waar Phelps zich in het begin van de game nog op verkeerssituaties richt, lost hij uiteindelijk moorden op. Door middel van interviews, onderzoeken en ondervragingen dien je verschillende zaken op te lossen.

520 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van Oortrommel
Unieke game van hoog niveau. Rockstar bewijst met Red Dead Redemption en L.A. Noire ook naast GTA zeer sterke games te kunnen maken.

Het is zeer knap hoe de hele wereld van de jaren '40 is nagemaakt en hoe de hele vibe van die tijd overgebracht wordt. Ook is het verhaal erg goed uitgewerkt (in tegenstelling tot de characters) en pakt je eigenlijk meteen bij de keel. Met name tegen het einde wordt het creepy, wat uitstekend werkt.

Al met al een hele degelijke game van Rockstar waar je sowieso een 20-30 uur in kunt stoppen. Waar voor je geld!

avatar van kiekena
Wat een meesterwerk. Waar vooral meer op het verhaal word gericht dan op de gameplay, wat ook vermakelijk was. Het enige wat fout kan gaan zijn clues missen en vragen verkeerd stellen, verder is er niet veel vrijheid. Ik had soms ook het gevoel alsof ik een soort interactieve serie aan het kijken was. Waardoor ik ook niet kon stoppen met spelen

avatar van dr channard
Leuk spelletje Ik zit momenteel bij de homicide missions. Mijn vorige zaak , ik denk The Golden Butterfly, was echt een ramp In tegenstelling tot wat de user hierboven zegt kan ik enkel 1 zaak oplossen per dag omdat ik per zaak toch wel een uurtje bezig ben. Tot nu toe wel heel leuk, alleen de port naar de pc is matig met hier en daar wat stutter.

avatar van All Seeing Fish

Dat ze hier nooit een definitive edition van hebben uitgebracht.

Er is toch een complete edition.

?

avatar van All Seeing Fish

Confusie schreef:
Er is toch een complete edition.

?

Ik bedoelde meer voor de PS4 Xone.

Misschien omdat de complete edition op de PC niet zo goed verkocht (amper 250.000 exemplaren) en ze vermoeden dat een PS4 port de moeite niet zou lonen. Wat ik persoonlijk goed begrijp, 't is tenslotte een "oud" spel. Ze kunnen in mijn ogen ook beter meer moeite stoppen in RDR2 .

Ach ja is het iets dat je moet willen, met een paar opgepoetste details zo goed als volle prijs opnieuw in de winkel.

Oorspronkelijke versie is prima volgens mij.

Nog goed te spelen en bovendien een opmerkelijke titel die wel een plekje in de gangbare collectie verdient.

Lijkt me.

Zo zal ik spoedig in ieder geval ondervinden aangezien ik naar aanleiding hiervan tot (her)aanschaf ben overgegaan voor het zeer vriendelijke bedrag van:

Jawel.

Vijf euro.

En zo zie je dus maar weer hoe kleine daden zomaar hun weerslag kunnen hebben op het ware leven.

avatar van Delloo
Erg leuke game. Toch wel weer heel wat uurtjes gespeeld voordat de credits langskwamen. Het duurde wel een tijdje voordat ik goed in de game zat en de verbanden ging zien tussen de moordzaken, kranten, filmpjes over de soldaten en de verschillende karakters.
Als echte GTA fan en liefhebber van Adventure vond ik dit een prima combinatie.
En natuurlijk heerlijk rijden met de verschillende auto's.

14 november komt ie uit voor XBone, PS4 & Switch!