Elfmania (1994)

Commodore Amiga
Fighting

Ontwikkeld door Terramarque
Uitgegeven door Renegade

Elfmania speelt zich af in Elfenland, Muhmulandia. Er wordt van je verwacht dat je jezelf tot koning van de elfen opwerkt. Om zover te komen moet je de huidige koning verslaan. Muhmulandia is verdeeld in 36 streken en je moet de 'vechtersbazen' van zes 'op een rij-liggende' streken verslaan om de kroon te winnen. In de 'één-speler-mode' heb je de keuze uit drie karakters. Door middel van een geldsysteem kun je later meerdere karakters vrijspelen. In de 'twee-speler-mode' heb je meteen de beschikking over alle karakters. Verlies je door meerdere goed geplaatste opdoffers al je geld dan ben je er geweest. Win je een gevecht dan kan je al het geld van je verslagen tegenstander inpikken.

Grafisch een van de mooiste spellen op de classic A500 (1mb). Het ziet er allemaal top uit met meerdere laagjes over elkaar. Het speelde jammer genoeg wat minder maar desalniettemin wordt deze game wel beschouwd als 1 van de beste beat'em-ups ooit op de Amiga.

Aangezien het niet mijn genre is kom ik echter niet verder dan 3*